K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2009, 19:26   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Alle...

Jeg har et spørgsmål vedr.:

Jeg blev godkendt til flexjob i 2008, med et timetal der siger 2 til 3 timer dagligt og en ugentligt fridag og næsten alle skånebehov der er.

Nu er der så gået 2 år, hvor jeg stadig ikke har fået noget job og min sygdom er blevet forværret, hvilket min læge også har skrevet til kommunen.

Er blevet indkaldt til rådighedsvurdering, som jeg skal starte på inden længe...
Så er mit spørgsmål.. hvad nu hvis jeg er for dårlig til flexjob og for rask til pension... hvad gør de så med mig, blir så dårlig ved tanken om jeg skal vurderes igen... orker bare ikke alt det her mere, men sådan er der jo også andre der har det, man blir kørt helt ned af det, jeg får mavesårs piller og nervemedicin pga. af alt det jeg har været igennem med kommunen.
Jeg har jo også så mange skånebehov, så jeg tror ikke de kan finde flere til mig.
Håber der er nogen der har et svar jeg kan bruge

Tanker og tusinde af

Hov... glemte og skrive, at Rådighedsvurdering indebære kursus og virksomshedspraktik.

Sidst redigeret af Stezu; 27-09-2009 kl. 01:39. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 20:35   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Så er mit spørgsmål.. hvad nu hvis jeg er for dårlig til flexjob og for rask til pension... hvad gør de så med mig
Så vidt jeg ved burde det ikke kunne lade sig gøre.
Hvis du er for dårlig til flex, så hedder det førtidspension.

Jeg har selv været i praktik i år (rådighedsvurdering/arbejdsprøvning) og landede på lige knap 8 timer pr. uge. Der er endnu ingen der har nævnt ordet "pension", men sagsbeh. skruede sig da op til, at sige at "det er jo lige lidt nok til flex".

Der har været skrevet rigtig meget om arbejdsprøvning, og gode råd i den forbindelse, her på siden de seneste måneder, prøv evt. om du kan finde noget af det, ved at bruge søgefunktionen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 21:41   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det der rådighedsvurdering, er det ikke noget nyt de har iværksat for fleksere? (så de holder sig i gang)?

Ved fra andre herinde, at det er slut med at gå og trille den af som fleksbevilget, og at de skal ud på kursus, virksomhedspraktik mm året rundt.

Kjersti, tror du ikke du skulle få talt med din sagsbehandler om førtidspension?
Jeg ved godt det måske ikke er lykken, eller det du i sin tid drømte om. Men der kommer hele tiden nye tiltag overfor fleksere, og hvis alternativet er, at du skal ase og mase dig igennem kurser, virksomhedspraktik år ud og år ind, er det så ikke bedre at få ro på??

Du kan i forvejen ikke kradse nogle realistiske timer sammen der kan give pote (job i den anden ende), og hvis du allerede har fået en forværring NU, så er jeg da alvorligt bange for, om du kommer til at gå helt ned på det her!!!

Bare et velmenende råd herfra, og massere af med på vejen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 21:53   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rådighedsvurdering er for at vurdere om flekser'en stadig er berettiget til flex, og for at se om der skal ændres i timetal og skånehensyn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kjersti, tror du ikke du skulle få talt med din sagsbehandler om førtidspension?
Jeg tror den kommer helt af sig selv med rådighedsvurderingen, for hvis man ikke kan klare 12 timer om ugen, så er det ikke rentabelt for en arb.giver.
Det er der jeg selv står lige nu.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 22:38   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men bare man så kan få noget på skrift, så det ikke bliver noget man skal deltage i for længe af gangen!!! Altså, at man kan aftale noget a la arbejdsprøvning som MAX 12 uger eller noget i den stil.....

Tænker ofte den tanke, at voksne menneskers ord ikke er noget værd! Tænk at det ikke er nok at man selv siger,,jamen hallo, det her går bare ikke, jeg kan ikke klare det. Færdig. Men at man skal tjekkes på ord, tjekkes på læge, tjekkes på ALT.......det er da lidt sygt et eller andet sted. Unormalt at man skal trækkes rundt ved næsen hele tiden.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 23:02   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
JO det er lidt sygt , der ingen tillid er ,det også sygt at man skal stå sin tid ud i en arbejdsprøvningman ikk magter jeg her haft 3 dages fravær,på grund af overbelastning, forsate endnu en uge måtte have blokade for at kunne møde op. har lige haft opfølgning samtale så nu skrives der resurseprofil,mens jeg skal igemmen de sidste 2 uger ,og for hvis skyld de har jo hvad der skal bruges,regel og § rytteri,nå men de er hensynsfulde hvor jeg er..Så holder bare ud ...hmm det passer måske ikk helt ind her så det må i undskylde ,og hoppe vidre
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 00:17   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker ofte den tanke, at voksne menneskers ord ikke er noget værd! Tænk at det ikke er nok at man selv siger,,jamen hallo, det her går bare ikke, jeg kan ikke klare det. Færdig. Men at man skal tjekkes på ord, tjekkes på læge, tjekkes på ALT.......det er da lidt sygt et eller andet sted. Unormalt at man skal trækkes rundt ved næsen hele tiden.....
Jeg kan kun give dig fuldstændig ret, det er sg* sygt, sindssygt.

Systemet er der kun for systemets skyld, tænk på hvor mange mennesker det holder beskæftiget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 09:17   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, kære Kjersti, sør'me længe siden vi har 'talt sammen'

Dog er jeg ked af, du har fået det værre, og at du nu igen skal trækkes rundt i 'manegen' af din kommune

Citat:
Tænker ofte den tanke, at voksne menneskers ord ikke er noget værd! Tænk at det ikke er nok at man selv siger,,jamen hallo, det her går bare ikke, jeg kan ikke klare det. Færdig. Men at man skal tjekkes på ord, tjekkes på læge, tjekkes på ALT.......det er da lidt sygt et eller andet sted. Unormalt at man skal trækkes rundt ved næse
Citat:
Nu er der så gået 2 år, hvor jeg stadig ikke har fået noget job og min sygdom er blevet forværret, hvilket min læge også har skrevet til kommunen.
Jeg fatter så heller ikke at det er blevet fuldstændig legalt, i dagens DK, for en sagsbehandler (med en lille eller slet ingen uddannelse) at underkende borger og dennes læge, når de sammmenstemmende udtaler, både skriftligt og mundtligt, at borgeren er for syg til at arbejde

Jeg er godt klar over at alt dette er opstået, da man indførte arbejdsevnebegrebet i det her møgsamfund; men jeg ser også at begrebet bliver misbrugt i en grad, så at samtlige kommuner i DK burde slæbes for menneskerettighedsdomstolen og anklages for at nedbryde og ødelægge landets egne borgere

Jeg er så ked af det på dine vegne, Kjersti, og ville ønske at jeg kunne hjælpe dig; men det eneste råd jeg kan give dig er at føre dagbog under dit 'afklaringsforløb' (print evt. Shylock's skema http://www.k10.dk/attachment.php?att...3&d=1253517542 ) og sig, for guds skyld, fra, når du ikke kan mere !!!!

Og så skal du have et vognlæs

De bedste ønsker og varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:07   #9
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak for svar alle sammen... i er bare så dejlige

Ja det er længe siden jeg har skrevet, har simpelthen ikke haft overskud til dette... er så træt så jeg ikke kan samle mig, men jeg er inde og læse lidt på siden hver dag, for og følge med, ville ønske jeg også kunne råde andre til noget, men kan ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg har også lige fået og vide, at jeg igen igen har fået ny sagsbehandler, det er så nr 14 og det er hende der har skrevet jeg skal ud i en rådighedsvurdering.. har aldrig talt eller set denne sagsbehandler.

Jeg kan forstå det går rigtigt dårligt for de sagsbehandlere der er i denne kommune, for de blir syge på skift og flere vender ikke tilbage igen og hvad kan vi gøre ved dette..
intet, vi skal bare makke ret og følge alle reglerne, ellers blir vi smidt af.
Jeg orker simpelthen ikke flere nye ansigter og skal forklare og forklare om og om igen... det er så langt ude dette her system.

Varme tanker og kæmpe knuz til jer
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexbevis rådighedsvurdering jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-04-2013 10:16
Rådighedsvurdering ved a-kassen USP Alt det andet 2 19-09-2012 01:10
Fleksjob - rådighedsvurdering. Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 4 04-05-2008 20:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension