K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 01:31   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
AAAh sikke noget VÅS!!!!!

Hvis jeg har haft 50 sagsbehandlere som har været i kategorien gode eller bare ok, så er der da noget der tyder på, at de 2-3 stks der har bragt mit *** i kog, har formidlet totalt forkert!!!

Love og regler er dårlige undskyldninger!! Alt kan formidles på en pæn, sober og respektfuld måde. Man har da ikke patent på at være en dum kælling fordi man tilfældigvis er underlagt regler og love.
Det handler om respekt for de svageste i samfundet, empati, sund formidling og indlevende vejledning. Ikke en prut andet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 01:33   #12
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Jeg undrer mig faktisk over at der ikke er flere tilfælde i aviserne som dette.

Det kan slå klik for alle og en hver, og hvis folk bliver talt ned til på en måde som jeg og flere andre på sitet har prøvet, er det jo klart at man på et tidspunkt får nok.

Jeg siger ikke det er i orden at slå nogen som helst, for det er det ikke, men jeg tror at de ville kunne undgå en del af disse konflikter ved at tale ordentligt til deres borgere.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 01:36   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jam en resppect er ikken goet man bare får hvis man kalden hedne dum so osv jeg har været heldig og kun haft 2 sagsbehandler jeg vil kalde dumme osv resten har være på min side behandlet mig pænt så måske vås for dig ikke for mig
Citat:
Love og regler er dårlige undskyldninger!! Alt kan formidles på en pæn, sober og respektfuld måde
og gør de det er der ikke mere i det men der er sikkert også stor forskeld fra københavn til frederikshavn komune skulle så være ens lige meget hvor det er.men dur helleri kke nå ja det er da så synd for dig du har det hård osv havde de sagt det til mig så var jeg blevet sur
Citat:
Jeg undrer mig faktisk over at der ikke er flere tilfælde i aviserne som dette.
tja eller så har vi ikke lagt mærke til det jeg fik et chok da nyhederne sagde det skete også i 1990/1991 viser bare vi sikkert nok har hørt det men så aligevel ik

Sidst redigeret af superkok; 04-02-2010 kl. 01:38.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 01:43   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kalder sgu ikke nogen for en dum so, men jeg har da tænkt tanken.
Synes heller ikke jeg har haft det hårdt, jeg har haft måske 47 gode sagsbehandlere og kun 2-3 dårlige. Så jeg har været ekstrem heldig!!!
Men de skal bare tale ordenligt til klienterne, længere er den ikke. Og gør de det ikke, så må de desværre se i øjnene at 'nogen' bliver så sure, at de river dem i håret.
Yes, det er uacceptabelt. Men. Nogen folk får blackout og går amok.
Der er samme risici forbundet ved at arbejde på psykiatriske afdelinger. Ikke at man kan sammenligne, men det plejer at være nogenlunde samme klientel der begår den slags...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 01:46   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
47 sagsbehandler omg jeg har haft 5 max,me ok jeg har så ikke været så længe i systemet hvism an kan kalde det det

Sidst redigeret af superkok; 04-02-2010 kl. 01:50.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 01:52   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej efter 21 år på kontanthjælp, så ved man ét og andet om dem der sidder med sagerne. Også derfor jeg skriver, at jeg har været heldig, og kun har mødt få inkompentente..

Og så taler jeg generelt altid pænt til folk....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:13   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja sys nu også love og regler er super dårlige undskyldninger for sagsbehandlerene, altså hvor mange her inde har fået deres sag 110% efter bogen?

Hvis lovene skulle figurere som lovlige undskyldninger for dårlig behandling af borgeren, skulle alle borgere ikke bare oplyses mundtligt, men have §§ serveret på skrift med de vejledninger der hører til + en mundtlig forklaring på hvad hver enkelt § betyder for hver enkelte borger, først DER! tror jeg på at borgerene har fået noget der nærmer sig en lovlig behandling i sagen, nær fordi, der stadig, i den ordning, mangler vejledning i div andre §§ som borgeren kan hælde til i sin sag.

Faktisk har jeg til dags dato ikke mødt en eneste som har fået den vejledning borgeren har krav på, vi har nemmerlig krav på vejledning i ALLE relevante §§ også de §§ som strider imod kommunens ønske, og de §§ som hører til i en anden afdeling.

Først den dag vejlednings pligten bliver opfyldt 110% i alle kommuner af alle sagsbehandlere, kan vi snakke om at det er lovene (alene) der har skylden for frustrede borgere.

Bare for at tage min egen sag: jeg kom på reva-ydelse for en ting, og blev sygemeldt for en anden, og så siger loven altså sygedagpenge forfar, men næææe nej det ville man ikke man ville da hellere have min på kontanthjælp = helt ud af systemet, klart det er jo det billigste, og den tror jeg faktisk de fleste i den situation får serveret, også selv om at det er død ulovligt (hvilket flere §§ peger på det er) jeg blev IKKE vejledt om andet end kontanthjælp, selv ikke efter jeg selv havde serveret §§ der siger at det mås man ikke.
Lige mig/den endte så med at de skød sig selv i foden, men det er en anden side af sagen, og ændrer ikke på det psykiske pres jeg blev sat i gennem i de måneder den kamp stod på (foruden jeg blev straffet med andre ulovlige handlinger der forlængte perioden med det umenneskelige press) jeg reagere så ved at få angst og dep, men kunne lige så godt have reageret med vold, man har ikke andre mulighedder; inden at vende det ind af, eller ud af, der til kommer et menneske før eller siden, hvis presset er hårdt og langt nok, nogle har en høj "smertetærskel" mens andre ikke kan klare ret meget.

Er man presset ikke kun af lovene her i landet, men af ulovligheder i ens sag, truslen om at ryge på gaden med ens børn (og har måske i forvejen svært ved at finde pengene både til mad bolig og medicin) og en sagsbehandler der er nedværdigende over for en, inden, eller både og, i handling og tale, så er det altså dømt til at gå galt før eller siden, for selv det mest civiliserede menneske.

Nej vold er ikke vejen frem, men det er akkurat lige så menneskeligt som at prutte, når der er tale om et menneske der bliver presset så meget som mange "social"borgere ofte bliver det, og den der sidder først for er nu en gang den sagsbehandler man har PT.

Det undrer mig kun at det først for alvor begynder at blive et alvorligt problem med vold mod sagsbehandlerene nu, for systemet har ski været pil rådent i mange år, måske de før har kunnet finde ud af at stoppe før det gik helt galt, nøjes med at klemme folk til grænsen, men nu ikke længere mestrer den kunst, fordi lovene er blevet strammet så meget??? Bare en tanke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:17   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
vold mod sagsbehandler har nok altid været der men vi har nok ikke hørt så meget om det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:22   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men hvis folk har været under pres i årevis, så kan en dum sagsbehandler meget vel være det riskorn der brækker ryggen på æslet!!
Mange er jo psykisk ustabile og hænger i med det yderste af neglene..

Når jeg hører om sådan en sagsbehandler der er blevet hevet i håret, så ser jeg ikke de ca 47 gode sagsbehandlere, men ser kun de par stykker der var direkte modbydelige og tænker mere,,jamen det ka' jo smutte det skidt''...for jeg ved af erfaring, at det er meget meget svært at ignorere sådan en behandling, det kan kræve enorme ressourcer at finde sig i det. Og nogen mennesker ér jo ressourcesvage og måske psykisk ustabile samtidig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:29   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jo, men hvis folk har været under pres i årevis, så kan en dum sagsbehandler meget vel være det riskorn der brækker ryggen på æslet!!
Mange er jo psykisk ustabile og hænger i med det yderste af neglene..
nemlig kan være noget der har lagt i årevis og ved at nej så slog det klik

Citat:
Når jeg hører om sådan en sagsbehandler der er blevet hevet i håret
så tænker jeg fy for fanden skam dig

Citat:
psykisk ustabile
får så heller ikke den hjælp de skal/skulle har selv en venindeder har været psykisk ustabil det slog klik der var ikke meget jo indlæg dig på det lokale psykisk sygehus gik knap en dag så skred hun igen frivilligt kan du abre gå hvis du vil de må kun siger er du sikker osv de kan ikke tvinge dig til at blive.har du roteret fis i kasketten så skal de sgu efter min mening for lige at kunne undgå måske sasgbehandler vold osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler køre rundt med mig creek Spørgsmål ang fleksjob 4 26-06-2012 16:13
Trukket fra min konto LOS Alt det andet 11 03-02-2012 22:20
Skizotypisk trukket i kontanthjælp DenSkizoType Alt det andet 9 24-11-2010 17:48
Bliver to førtidspensionister der bor sammen trukket? StonesTM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 30-06-2010 20:15
Trukket i sygedagpenge? EFields Dit og Dat 4 26-06-2008 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension