K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2011, 11:20   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
har jeg en chance på en § 17??

hej alle sammen.

jeg har nu taget hul på mit 12 år med kommunen for nogle måneder siden.

jeg har haft brækket ryggen og det er vokset forkert sammen som har givet nogle diskusprolapser. den ene siver der væske ud af og der er tryk på rygmarven. jeg har føelforstyrrelser i fingrene og svære kognitive problemer.
jeg har et piskesmeld fra 99 som der nu er fremskrden slidgigti, samt begyndende slidgigt i alle andre led i kroppen.og en knogletilvækst imellem bækken og hoften, som følge af bækkenløsning.

jeg har lige fået svar på min psykolog rapport og han skriver at
min tilstand vurderes aldeles stationær, og vedvarende nedsat arbejdsevne i meget svær grad i ethvert erhverv og han skriver også at der ingen behandlingsmuligheder er , der kan ændre på min arbejdsevne. de behandlingsmuligheder der er er udelukkende for at kunne forbedre min livskvalitet en smule. og ydermere findes der ikke tegn på en forstyrret personlighedsstruktur.
og ydermere kronisk træthedssyndrom og posttraumatisk stress.


nogen der tror jeg har en chance for at få en førtidspension hvis jeg søger en § 17??

jeg har et møde på torsdag hos min sagsbehandler, og hvis hun ikke syntes at det nu er på tide at søge den fp ja så vil jeg sige til hende at jeg søger en § 17 på foreliggende grundlag.


men er det en god ide og er der nogen som helst chance for at jeg vil få den?
(jeg er på kontanthjælp, vil det påvirke min indkomst ved eventuelt afslag??)

håber der sidder nogle kloge hoveder herinde
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 12:07   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du smider en §17, hvis din sagsbehandler ikke vil snakke om pension
ved ikke om du får den tilkendt, det kan ingen vudere her på k10
men tror du har en god chance
ved afslag får du en begrundelse og du kan ikke miste noget ved det
da du er på kontanthjælp
jeg var ikke kommet videre i min sag uden en §17 efter 2.5 år
du har været i systemet 12 år

Men husk § 17 på foreliggende grundlag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-01-2011 kl. 12:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 12:51   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du er startet på en ny tråd, og jeg kan ikke helt huske din situation.

Har du været i arb.prøvning, så der ligger en vurdering af din arb.evne? det er jo den det hele handler om.

Er der lavet en ressourceprofil? Ellers prøv om du kan få sb med på at lave den.

Du mister ikke en krone ved at søge en §17.
Den eneste fordel ved kh er jo, at man ikke kan komme længere ned.

Hvis du ikke har fået aktindsigt for nylig synes jeg, at du skal starte med at få det, så du kan sikre dig, at alle relevante lægepapirer ligger der.

Når du søger en §17 vil jeg anbefale dig, at gøre det på skrift, vi har set flere sager herinde hvor sådan en mundtlig anmodning er blevet ignoreret.

Du skriver f.eks. følgende:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr.nr
."

Og så husker du, at få en kvittering på, at ansøgningen er afleveret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 13:04   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
(Ikke til trådstarter)

Er det ikke bedre i stedet at lade sagsbehandleren indstille til en §18 såfremt denne mener, at sagen er belyst tilstrækkeligt?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 13:10   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
(Ikke til trådstarter)

Er det ikke bedre i stedet at lade sagsbehandleren indstille til en §18 såfremt denne mener, at sagen er belyst tilstrækkeligt?
Det er der nogle der mener, men ofte læser vi jo om sager hvor borgeren syltes (sikkert i kassetænkningens navn), og hvis man føler, at ens sag ikke kommer videre kan en §17 bruges til at få sat gang i tingene.

Og så vidt jeg husker er der flere der har fået tilkendt fp på baggrund af en §17.

Jeg selv brugte den til at få sparket sb i rø... , fordi hun ikke sendte min sag videre til pensionsteamet (som i de fleste kommuner hedder pensionsnævnet) da alt var på plads.
Og så gik tingene meget stærkt, pludselig var jeg tilkendt fp efter §18.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 13:13   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Annagw
det har du 100 procent ret i, men virkeligheden er bare man ser folk i systemet 5-12 år
uden en sagsbehandler har snakket om pension
derfor er en §17 en rigtig god ting
når man har fået lægepapir på ubetydelige funktionsevne og ingen behandlingsmuligheder
samt været i arbejdsrpøvning som siger ubetydelig arbejdsevne
så kan man tvinge kommunen til at tage stlling omkring pension
de skal komme med en begrundelse ved afslag og så kan man netop får de ting på plads
fik selv afslag, men har nu gennemført det som manglede
så skal have et møde i februar omkring alle de nye oplysninger og derved indstilling til pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 13:26   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nu ved jeg godt det ikke var til mig men nr 1 er helt sikkert § 18- men nu når der er gået så lang til og alle tests og what so ever er færdiggjorte og det hele kun pejer i den retning (fp) så skal kommunen bare få fingeren ud og få søgt. og vil de ikke så gør jeg det nok selv.

alle behandlingsmuligheder i henhold til arbejds evne er udtømte og det eneste der er at komme efter er den smule der måske kan forbedre min livskvalitet en anelse. ( og det vil kommunen nok ikke overhovedet lade komme på tale)

men så kan de hvertfald hjælpe mig videre ved at søge om fp. men spørgsmålet er om de kommer med flere udflugter. men det finder jeg ud af på torsdag

jrg håbr også at de pludseligt tilkender mig efter §18.

resourse proffilen er lavet og jeg skal have den med på torsdag. jeg har udfyldt den, og så ved jeg ikke hvad kommunen gør med den??

aktingsigt har jeg sidst fået for ca 4 måneder siden, jeg tror jeg gerne vil opdatere den. sender pronto en mail til min sagsbehandler- så har jeg nemlig dato og på skrift


når man søger på pensionslovens § 17, er det så sagsbehandleren man skal aflevere til?? eller andet? så kan jeg jo ligeså godt have skrevet en ud og have klar til på torsdag.

hvor længe har kommunen fra den er afleveret?? her tænker jeg på tidsfrister- de er nemlig rigtig dårlige til det i min kommune- sidst jeg bad om aktindsigt der fik jeg det først efter 3 måneder. de har 10 kalender dage til det mig bekendt.

tusind tak for jeres svar, det betyder rigtig meget
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 20:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fremgår det ikke af konklusionen i rp hvad det hele peger mod?

En ansøgning om pension ville jeg aflevere ved skranken, og få kvittering på, at de har modtaget den (det kan du nok ikke få hos sb).

Når du afleverer en ansøgning om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal den ret hurtigt overgå til behandling efter reglerne om pension (d.v.s. at den skal til pensionsnævnet/-teamet), som så har 3 mdr. til at træffe deres beslutning.

Der ligger afgørelser fra ankenævnet om, at sådan en skal overgå til behandling efter reglerne om pension umiddelbart efter ansøgningen, og at 3 uger er for lang tid.

Vent med at aflevere ansøgningen til du har modtaget din aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 22:45   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jo det vil jeg mene er åbenlyst hvad det hele peger i retning af men som mange andre nok også ved så kan det være farligt at sælge skindet før bjørnen er skudt- og det gælder i aller højeste grad kommunen, så maget har jeg da fundet ud af

jg har bedt om aktindsigt i dag, så skulle gerne have den iløbet af 10 dage og så må vi jo se hvad der er blevet tilføjet siden sidst.hvis noget overhovedet
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 00:45   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jo det vil jeg mene er åbenlyst hvad det hele peger i retning af men som mange andre nok også ved så kan det være farligt at sælge skindet før bjørnen er skudt- og det gælder i aller højeste grad kommunen, så maget har jeg da fundet ud af
I det afsnit i rp'en der hedder "konklusion" burde der stå hvad sb mener det peger hen imod.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg nogen chance?? Firefly Spørgsmål ang fleksjob 19 29-10-2012 07:29
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension