K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2009, 11:37   #1
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Havnet i "nowhere"...

Jeg kan læse om flere herinde på K10, som er lidt i samme situation som jeg selv. Vi får afslag på fleksjob - er ifølge Jobcentrene for gode til fleksjob, men vi kan ikke revalideres, omplaceres eller andet.

Jeg er selv havnet i den situation, hvor jeg har fået afslag på fleksjob og Jobcentret mener ikke jeg kan revalideres til et bedre job. Nu er sygedagpengene stoppet og nu er jeg så havnet her i "nowhere"!!! Ude af systemet, selvom Jobcentret godt kender til mine problemer og sikkert også ved, at fuldtidsjob ikke er en holdbar løsning for mig.

Jeg har det virkelig svært ved at være havnet her og synes faktisk det er dybt frustrerende, at der ikke er hjælp til os...

Øv øv øv og atter øv!

Skulle lige ud med mine frustationer...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 11:53   #2
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Jeg kan læse om flere herinde på K10, som er lidt i samme situation som jeg selv. Vi får afslag på fleksjob - er ifølge Jobcentrene for gode til fleksjob, men vi kan ikke revalideres, omplaceres eller andet.

Jeg er selv havnet i den situation, hvor jeg har fået afslag på fleksjob og Jobcentret mener ikke jeg kan revalideres til et bedre job.

Som jeg ser det siger jobcentret at der kun er førtidspension tilbage... Hvis det var mig ville jeg søge om det ..,,,, og iøvrigt klage over udbetalingsstoppet, da de jo giver "medhold" i at intet kan ændres i din situation....
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 12:04   #3
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Hjernet

Jeg sidder netop og er ved at klage over sygedagpengestoppet. Men det er svært... Pyhh...

I begrundelsen for sygedagpengestoppet skriver Jobcentret, at jeg ikke kan revalideres til et mere skånsomt job, min arbejdsevne er for god til fleksjob (har fået afslag) og jeg er ikke berretiget til førtidspension.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 12:55   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Pussi83,

Ja, jeg har været lidt rundt på dine tråde, og kan til fulde forstå din frustration.

Du er velformuleret, og skal nok klare at skrive den anke, for jeg mener du har fat i den rigtige ende.

Det handler jo i bund og grund om at du ikke kan klare et fuldtidsarbejde, og at der ikke er fulgt op med en plan fra kommunens side om, HVORDAN du så skal blive selvforsørgende (altså skulle være istand til at arbejde 37 t. pr. uge). Det kan jo ikke lade sig gøre med den sygdom du har!

Ja, jeg har også lært hèr på K10, at man meget let kan havne mellem to stole ... dvs. at man er for god til en flexjobbevilling, fordi man kan arbejde mere end halv tid og så samtidig være for syg til at arbejde på fuld tid, selv med behørige skånehensyn.

Jeg har dog ikke rigtig fået fat i, hvor længe du har været på sygedagpenge?

Er du forresten medlem af en fagforening?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 16-02-2009 kl. 12:58.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 13:14   #5
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Hyanna

Jeg har været deltidssygemeldt siden d. 02.06.2008 og sygedagpengerefusionen stoppede d. 23.01.2009 - så små 8 måneder.

Jeg er medlem af HK. Har også haft ved dem flere gange, men synes de er utroligt sløve... Jeg talte med en derfra for 2-3 uger siden. Jeg skulle sende kopier fra min sag og så ville han kigge på det. Han mente ikke Jobcentret havde brugt min sygemelding optimalt. De har ikke iværksat noget som hels, kun givet afslag på fleksjob.
Jeg har sendt kopier til ham og efterfølgende kontaktet ham et par gange uden at der sker noget. Dét kan jeg ikke vente på, så nu har jeg taget skeen i egen hånd og er selv gået i gang med at skrive...

Ja, det gør ondt at falde ned mellem de to stole, der... He he.. Min flekssag er ved beskæftigelsesankenævnet nu, så jeg håber de ser med andre øjne på sagen.

Gad vide hvad andres erfaring med beskæftigelsesankenævnet er?? Er de ligeså stride som Jobcentrene eller er de mere menneskelige?? Ja, undskyld mig, men jeg føler ikke at man bliver behandlet som et menneske ved Jobcentret...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 13:21   #6
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Føler med dig

Føler med dig..

Er på kontanthjælp på, jaah hvad er det.. fra jeg var 18 år ca, til jeg nu er 27.. Jeg går og venter på at komme til neuropsykologisk Undersøgelse, også derefter måske til Psykiater, dernæst kan jeg MÅSKE finde ud af om det er et FLEXjob eller en førtidspension..

De forstår ikke en i det system, de er uddannet til "Raske" personer, ikke os der er syge, om det endten er Fysisk eller psykisk..

Føler virkelig med dig, og forstår godt du er frusteret

Knus Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 13:57   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Dejligt at du har bevaret din humor, trods den 'kattepine', du er havnet i.

Men sidder samtidig og ærgrer mig dybt over din fagforening ... og over fagforeninger i det hele taget. Jeg tror simpelthen de er ved at drukne i sager ... Det er min ihvertfald (SL), og så tror jeg også der er forskel fra afdeling til afdeling, hvor villig man er til at tage sagerne op og følge dem til dørs.

Jeg ærgrer mig også, fordi medlemsflugten ikke er stoppet til trods for finanskrise og deraf følgende massefyringer; men jeg betaler jo ikke kontingent for at blive negligeret, for så kan man jo lige så godt være medlem af en gul fagforening, hvad jeg jo altid har været modstander af, da det jo er fagbevægelsen, som forhandler vore løn-og arbejdsvilkår på plads.

Det er meget frustrerende

Jeg synes også jeg kan se det samme som din HK medarbejder anfører, og den argumentation, skal du endelig bruge i anke over fratagelsen af dine sygedagpenge ... Og selvom medarbejderen fra HK er lidt langsom, så brug ham så meget du kan. Lidt opbakning er bedre end slet ingen!

Pøj, pøj med din anke, og jeg vil fremover holde øje med hvordan det går dig Hyanna

PS: Nåe, ja ... Der er mange fejl i sygedagpengesager, hvor Beskæftigelsesankenævnet sender kommunernes afgørelse tilbage til fornyet behandling pga. fejl, så jeg tror du har en god chance, fordi der ikke foreligger en plan i din ressourceprofil. ...Ellers prøv at se i Vipers blog under samrådet den 28/1
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 16-02-2009 kl. 14:03.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 14:14   #8
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Tak

Det er dejligt med et lille skulderklap herinde, inden man føler man falder helt tilbunds... Jeg skal nok holde jer orienteret om den videre sagsgang, både med det ene (fleks) og det andet (sygedagpenge)...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 11:08   #9
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
I begrundelsen for sygedagpengestoppet skriver Jobcentret, at jeg ikke kan revalideres til et mere skånsomt job, min arbejdsevne er for god til fleksjob (har fået afslag) og jeg er ikke berretiget til førtidspension.

Hvis dette er den fulde begrundelse, så er der jo ikke taget stilling til om du burde være revalideret til et andet job/uddannelse. Kan dette ikke lade sig gøre, sååååå kan jeg se en pensionsmulighed ( men det er svært at opnå)

Jeg har set dette før, og de er alle blevet forsøgt revalideret til en ny uddannelse i et andet fag end det nuværende. Det var bare det jeg tænkte på....
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 12:24   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ja, jeg har også lært hèr på K10, at man meget let kan havne mellem to stole ... dvs. at man er for god til en flexjobbevilling, fordi man kan arbejde mere end halv tid og så samtidig være for syg til at arbejde på fuld tid, selv med behørige skånehensyn.
Nu er det muligt at jeg spørger om noget, som i andre har vidst i laaang tid.
Men ER det et krav (for at få flex), at ens arbejdsevne skal være nedsat med mindst det halve??
I "gamle dage" var det et krav, for at få pension, at ens arbejdsevne skulle være nedsat med mindst det halve. Det var før flex-ordningen blev "opfundet".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension