K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2013, 21:27   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv..

Hej jeg har tilbage i 2010 fået en arbejdskade
I 2012 fik jeg tilkendt flex, jeg har da siden ikke blevet på duttet at søge arbejde da de mente( min sagsbehandler) at jeg ikke var arbejdsklar, men istedet sendt på jobkursus og arbejdsprøvning.

Begge steder resulterede dog i at jeg kunne fuldføre hverken de 13 uger eller de 8 timer om ugen som jeg som udgangspunkt havde pga. Af tiltagende smerter.Det har jeg selvfølgelig været enorm ked af men jeg kunne simpelthen ikke.

Jeg ville gerne have gået lidt ned i tid, men hverken min jobkonsulent eller min egen læge syntes det var nogen god ide, de har begge hat udtalt at eftersom mine skånebehov er ret omfattende og at jeg end ikke på flex vilkår vil kunne forsørger mig selv.

De mener begge at jeg fremover ikke vil kunne arbejde, min job konsulent gjorde mig opmærksom på at det heller ikke gik så godt ved tidligere forsøg i arbejdsprøvning de har derfor begge været inde på førtidspension, jeg blev selvfølgelig både chokeret ,ked af det, men også lettet
Lettet over at nogen sagde stop til mig jeg har prøvet og prøvet ville så gerne men inderste inde vidst jeg jo godt at løbet var kørt inda længe før jeg ville indse det.

Som sagt syntes lægen ikke at jeg skulle gå ned i tid men at jeg skulle sygemelde mig, min nye sagsbehandler (som jeg endnu ikke har mødt) har sendt nogle papire læ 255 som lægen har udfyldt i samarbejde med mig.


Nu går der nok ikke så lang tid før jeg skal til en eller anden form for samtale med min nye sagsbehandler og jeg ved ærligt ikke om jeg skal lægge kortene på bordet og sige jeg kan ikke mere eller skal jeg sige at jeg gerne vil prøve evt en ny arbejdsprøvning ved det ikke det er så frusterende når hjertet " vil gerne" men hjernen siger "du kan ikke" syntes det er hårdt


Hej jeg har tilbage i 2010 fået en arbejdskade
I 2012 fik jeg tilkendt flex, jeg har da siden ikke blevet på duttet at søge arbejde da de mente( min sagsbehandler) at jeg ikke var arbejdsklar, men istedet sendt på jobkursus og arbejdsprøvning.

Begge steder resulterede dog i at jeg kunne fuldføre hverken de 13 uger eller de 8 timer om ugen som jeg som udgangspunkt havde pga. Af tiltagende smerter.Det har jeg selvfølgelig været enorm ked af men jeg kunne simpelthen ikke.

Jeg ville gerne have gået lidt ned i tid, men hverken min jobkonsulent eller min egen læge syntes det var nogen god ide, de har begge udtalt at eftersom mine skånebehov er ret omfattende og at jeg end ikke på flex vilkår vil kunne forsørger mig selv.

De mener begge at jeg fremover ikke vil kunne arbejde, min job konsulent gjorde mig opmærksom på at det heller ikke gik så godt ved tidligere forsøg i arbejdsprøvning de har derfor begge været inde på førtidspension, jeg blev selvfølgelig både chokeret ,ked af det, men også lettet
Lettet over at nogen sagde stop til mig jeg har prøvet og prøvet ville så gerne men inderste inde vidst jeg jo godt at løbet var kørt længe før jeg ville indse det.

Som sagt syntes lægen ikke at jeg skulle gå ned i tid men at jeg skulle sygemelde mig, min nye sagsbehandler (som jeg endnu ikke har mødt) har sendt nogle papire læ 255 som lægen har udfyldt i samarbejde med mig.


Nu går der nok ikke så lang tid før jeg skal til en eller anden form for samtale med min nye sagsbehandler og jeg ved ærligt ikke om jeg skal lægge kortene på bordet og sige jeg kan ikke mere eller skal jeg sige at jeg gerne vil prøve evt en ny arbejdsprøvning ved det ikke det er så frusterende når hjertet " vil gerne" men hjernen siger "du kan ikke" syntes det er hårdt
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 22:01   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Nu går der nok ikke så lang tid før jeg skal til en eller anden form for samtale med min nye sagsbehandler og jeg ved ærligt ikke om jeg skal lægge kortene på bordet og sige jeg kan ikke mere eller skal jeg sige at jeg gerne vil prøve evt en ny arbejdsprøvning ved det ikke det er så frusterende når hjertet " vil gerne" men hjernen siger "du kan ikke" syntes det er hårdt
Prøv at høre hvad sb'en har at sige, måske kommer det hele af sig selv.

Efter at reglerne blev lavet om pr. 1-1-2013 kan man jo få fleks på et meget lavt timetal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal man kæmpe for at få en afklaring? Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 102 22-07-2011 22:04
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension