K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2008, 16:20   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Pensionsansøgning §17 - høring

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig...

Jeg har i samråd med min fagforening søgt §17 pension. Jeg fik for noget tid siden af vide pr. telefon af min rådgiver at hun videresendte min sag til pensionsteamet og at jeg så ville høre nærmere fra dem. Hun sagde jeg ville få mulighed for at komme til noget høring... komme og sige noget hvis jeg havde noget at sige inden de tog beslutning..

Er der nogen der kender noget til de regler.. er det noget der står i loven eller hvad???

Jeg har i sidste uge fået at vide at min sag vist nok skal på møde i morgen den 7. men jeg har ikke fået noget brev om at jeg kan komme og blive hørt....

Håber virkelig der er nogen der ved noget om det her....

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2008, 22:52   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa

fandt lige et link om dette

http://www.social.dk/ministeriets_om...førtidspension

men når du har din fagforening til at hjælpe dig, som jeg forstår du har, så ved de også alt dette i det link.

du skal tilbydes partshøring af kommunen

hver gang du får et brev eller en opringning som du nu har fået, snak med fagforening om det, hvis de skal hjælpe dig er de nødtil at vide hvad der foregår
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2008, 23:05   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er dette afsnit, du får brug for i det link, Peacock har fundet til dig.

Citat:
Borgeren skal høres
For at styrke borgerens mulighed for at deltage i behandlingen af sin sag, skal borgeren, inden der bliver truffet afgørelse om førtidspension, have tilbud om at møde frem og udtale sig over for den eller de personer i kommunen, som er tillagt kompetencen til at træffe disse afgørelser. Borgeren har ret til at tage en bisidder med til mødet.
Dvs. du SKULLE have haft modtaget et brev, hvor du skulle svare, om du ønskede at møde op eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:35   #4
Niki
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Alder: 74
Indlæg: 1
Styrke: 0
Niki er ny på vejen
Smile Udskiftning af sgsbehandler

Hej
Jeg er første gang her. Spørgsmål er: hvordan søger man ny sagsbehandler i Kommunen, hvis kemi passer ikke med nuværende?
Venlige hilsner
Niki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:44   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Til niki: Prøv at læse denne tråd, måske der er noget, du kan bruge http://www.k10.dk/showthread.php?t=4564

Til zusa: Ang. det møde, når man søger pension, hvad må man/ må man ikke diskutere på det møde? Jeg synes at have læst, at man ikke må diskutere selve sagen, men kun sige noget, hvis man har nyt at tilføje sagen. Er det rigtigt...???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 10:05   #6
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Til Risa
Det er rigtigt, man må ikke diskutere selve sagen på mødet, mødet er til, hvis du har nyt, at tilføje, og ikke andet. Så hvis der ikke er noget at tilføje, er det såmænd ligegyldigt, om du tager imod tilbuddet og møder op. Man bliver vist ud når sagen skal behandles.
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 12:09   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Risa... Stoktoft har svaret.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 13:08   #8
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej

Mange tak for hjælpen Zuza og Peacock, har fået skrevet det ned.

Jeg ringede til min soc.rådgiver i morges hun fortalte mig at sagen var udsat en uge. Hun sagde at hvis jeg ikke havde hørt noget onsdag fra pensionsafdelingen synes hun jeg skulle ringe til dem.

Jeg ved godt at når jeg søger en §17 så er det på det foreliggende.. det i skriver om at man ikke må diskuterer sagen på mødet det ved jeg godt.. men må jeg godt komme med det nye der er kommet i min sag siden ansøgningen.. nemlig en psykiater undersøgelse.. som kommunen selv har bedt om men som de ikke ville vente på da jeg søgte §17 det havde min tidligere rådgiver ellers lovet mig de ville men nu vil de pludselig ikke!!!

Jeg har min fagforening med i alt hvad der sker. Alle breve til kommunen bliver skrevet sammen med dem og til alle møder er min fagforening med.. Tør ikke andet..

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 13:39   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Denne udtalelse fra psykiateren SKAL da med.

Den foreligger jo, FØR der træffes afgørelse.

Måske det ville være en god ide at møde op og sikre dig, at denne udtalelse OGSÅ danner grund for deres afgørelse.

Ellers risikerer de jo bare en klagesag fra dig udelukkende på den baggrund.

Det er dog utroligt, at kommunen IKKE tager den med, når den SELV har bedt om det. Man skulle tro, kommunen KUN beder om nye lægepapirer, som de kan misbruge til at trække sagerne i langdrag i een uendelighed.

Når de så får et svar, de IKKE vil have (som peger på pension), så finder de bare på noget nyt.

Det er godt, du har fagforeningen med dig.

Jeg vil krydse fingre for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 22:03   #10
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Zuza

Jamen jeg ved ikke om jeg kan forlange at de tager den med!!! De har jo sagt til mig at den ikke kommer med da jeg har søgt §17 og den søger man på det foreliggende..

Det er fordi kommunen selv indstillede mig til §18 i dec. 07 og der blev der besluttet at udsætte afgørelsen om om der skulle rejses pension indtil min sag var yderligere belyst..

Efter det så ville de have en psykiater undersøgelse... så indstillede de mig til fleks.. fik afslag.. så 4 uger senere revurderede de fleks så gav de mig det.. for som de sagde det ville redde mig økonomisk.. og når så det fra psykiater forelå så ville de tage stilling til om der skulle køres pension..

Jeg har søgt §17 for muligheden for forlængelse af sygedagpenge og så har jeg anket flekjob tilbuddet.. mener ikke det er realistisk.. min egen rådgiver har selv sagt jeg ikke kan få et fleksjob på 8-10 timer.. hun siger det kun er for at hjælpe mig økonomisk jeg har fået fleksgodkendelse....

Så du kan nok se det er en indviklet sag!!!!!!!!!!!!!

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengelov i høring zuza Nyt om loven 19 21-03-2009 17:11
Har lige et spørgsmål ang pensionsansøgning Louise At søge førtidspension 18 10-02-2009 15:05
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16
Om §17 og §18 Pensionsansøgning @PerChr Nyt om loven 0 21-01-2008 17:56
Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning Helle Smith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 22-09-2006 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension