K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2009, 18:42   #11
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Det er kommunens borgmester du skal klage til (kommunalchefen) når du skal klage over en ansat i kommunen. - Du kan jo starte med at spørge dine jobkonsulenter hvilke uddannelser de har, om de feks. er læger, siden de vil tvinge dig - og du ikke mener at kunne klare de evt. tvangsjob de har at lege med. (Aktiveringer) - og kan jo fortælle at du skam ikke behøver at træne det sociale eller det at komme op om morgenen.

Der står ikke ret meget i den lov, ham arbejdsministeren har lavet, men din jobkonsulent har faktisk magt til at lukke for dine kr. hvis han mener du ikke er til rådighed - og ja det kan man klage over - og du har vel sagtens råd og tid til at vente en 6-10 mdr. på svar fra beskæftigelsesankenævnet.....

Gå offentlig frem - skriv læserbreve, fortæl dine medmennesker hvordan det i virkeligheden er, og bed dem om at gøre noget andet - når de en dag skal til stemmeurnerne. - Allefald ikke giv op! -
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:52   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Så hvis du vil klage over at arbejde gratis, så gør det med begrundelsen, at du anser det for at være formålsløst og urimeligt, da din arbejdsevne, rådighed osv. jo allerede er fastlagt.

Og at du meget gerne vil have en fastansættelse og blive selvforsørgende i et fleksjob.

Så viser du, at du samarbejder, og det er vigtigt.

I en evt. klage mener jeg, at du også skal skrive noget om, at du,når du er i praktik, ikke har overskud til også at søge job.
Og formålet med det hele er vel at komme i job.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 19:04   #13
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Talking

Ikke for at stjæle tråden - men Zuza Skrev :
Hvis "nogen" mener, at du ikke står til rådighed.

Ved ikke hvad man skal tænke ! (jeg er visiteret til 20 timer).
Min partner er kørestolsbruger - men kán komme rundt med rollator, hvis der er nogen der "holder ved". (sandt at sige er det meget værre, da vedkommende hverken kan styre arme eller ben, og har behov for hjælp til simpelt hen alt)
For at jég kan komme ud i fleksjob, skal vedkommende tilbringe den tid, jeg er væk hjemmefra, på aktivitetscenter, (uden at kunne deltage i ret mange aktiviteter).
Partneren kan først blive hentet kl. halv ni - men hvis jeg ikke kan møde kl. syv - dvs. jeg skal hjemmefra kl. seks - så står jeg ikke til rådighed for arbejdsmarkedet - siger sagsbehandleren - men ikke på vilkår om de vil bevilge hjælp til at få vedkommende op om morgenen. Dvs - jeg skal have vedkommende op og i tøjet kl. 5 om morgenen - og vedkommende der er 71 år gammel, kan først komme hjem mellem 16 og 17.
Det kan vedkommende bare slet ikke klare - men - så står jeg bare ikke til rådighed - de er dygtige !
Skal da lige siges at jeg grundet nedslidning stoppede på arbejdsmarkedet i 1998 og blev visiteret til fleks i 2003 - men siden har der bare været arbejdsprøvninger og aktivering - aldrig et tilbud om job.
Jeg forventes altså at passe fleksjob, hus og hjem, heldøgns-handicaphjælper m.m.

Sidst redigeret af tuxon; 27-02-2009 kl. 19:07.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 19:58   #14
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
Jeg er visiteret til flekjob i juli 2008 og i min naivitet troede jeg det var en god løsning og at kommunen skulle hjælpe med, at finde et egnet fleksjob. I kommunens beskæftigelses plan står der skrevet, at de vil intensivere indsatsen for ledige fleksjobbere og have fokus på, at matche den enkelte med de rette job. Jeg søger selv en masse job og får afslag med begrundelsen, at mine kompetancer da ikke mangler men de skal bruge en til flere timer, end jeg kan tilbyde. Så det er ikke uvilje fra min side. Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan lade sige gøre, at koste rundt med folk på den måde. Når det ikke står nogen steder i loven.
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 02:03   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Palete som de andre også skriver så begiver du dig ud på farlig grund men som jeg ser det så er der en måde du evt kan søge at få det stoppet og det er ved at blive besværlig ....

Nu har jeg selv prøvet en praktik med henblik på at de skulle se om jeg var til rådighed og den fik jeg stoppet men desværre var det før 06 og kan ikke lige huske forandringerne på rygraden med den nye lov der kom i 06 men skal tjekke det og se om der er noget der du kan bruge..

For ganske rigtigt det er urimeligt at man skal sendes ud i aktivering fordi man ikke kan begå sig på det ordinære marked ...

Det jeg ville foreslå dig at gøre er at skrive til borgmesteren ...

Klag over at du kommer til en jobkonsulent med den information og ide at nu skal du have hjælp til at finde dig et fleksjob så du kan blive selv forsørgende , derfor kan du ikke forstå den argumentation som jobkonsulenten har om at det er for at i kan lære at begå jer på arbejdsmakrede , desuden syntes du det er lidt hul i hovedet set i lyset af at kommunen jo mister deres refusion når du har været på ledighedydelse i 18 måneder uden et job (penge er et ord de forstår ) så skal du forlange af kommunen at de omgående laver dig et fleksbevis du skal bede om aktindsigt (bare så de ved at du nu selv er i besiddelse af alle papir ) det er nogen af de ting du kan gøre ...

Og ellers er det at læse love love og atter love ...

Jeg skal prøve at finde ud af hvad der står om praktik nu..

Ved at da jeg var ude var det med henblik på arbjde da jeg fandt ud af via arbgiver at det ikke var hvad der var aftalt med ham klagede jeg over praktikken og den blev straks stoppet , og det hed sig lige pludselig at det var for at se om ikke jeg heller skulle have førtidspension ...

Der skal også være et formål med en praktik det er ikke bare en opbevaring ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansættelse efter praktik forløb energizer Spørgsmål ang fleksjob 15 12-09-2013 21:05
2241 mindre om måneden? og praktik uden betaling? aso Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 36 11-02-2013 23:49
efterfølgende genoptagelse af sdp? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-05-2011 09:42
Mulighed for at komme i praktik Vej86 Jeg er kommet i praktik. 3 30-09-2010 12:22
Kan Kommunen forlanger Praktik uden for normal arbejdstid? Dorah Jeg er kommet i praktik. 4 22-01-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension