K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2013, 20:40   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sagsbehandlingstiden for klager

Ankestyrelsen har den 1. juli 2013 overtaget cirka 16.500 sager fra de nu nedlagte sociale nævn og beskæftigelsesankenævn. Vi har skrevet til borgerne, at vi har overtaget sagen og også opgivet en

Læs mere...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 04:50   #2
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
5-11 måneder er jo alt for lang tid at vente på en afgørelse, man huske på at mange af disse mennesker er jo så syge, at de slet ikke har overskud til det pres de skal igennem med at gå at spekulere om de er købt eller solgt.....

Forbandet svineri at behandle syge mennesker sådan
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 16:48   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Dælme da også det rette tidspunkt at begynde at skære ned i medarbejder staben på

----
Dels vil den større organisationsomlægning presse produktionen i en overgangsperiode blandt andet som følge af et større medarbejderfrafald end normalt i de sociale nævn og beskæftigelsesankenævnene på grund af samling af sagsbehandlingen i Aalborg og København fra 1. januar 2014.
----
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 03:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender så en der er med i den taskforce der skal udligne flaskehals problemet, og hun siger de KNOKLER røven ud af buksen og at de får MEGET fra hånden.....

- bare lige lidt lys i al mørket.

Men jow, det er uacceptabelt folk skal dingle i en tynd tråd i op til næsten 1 år. Frygteligt!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 11:10   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder godt, at de knokler og det tror jeg gerne.

Det er i øvrigt et flot skriv de har lavet. Jeg ventede selv 8 mdr. på min ankede sdp. sag i 2007 og 11 mdr. på min ftp. sag i 2011, det var meget normalt ved BAN.

Tror der kommer mere styr på det med Ankestyrelsen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 15:55   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialministeren giver to redegørelser om ankesager

Muskelsvind-kollegaerne oplyser:

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...-om-ankesager/

"Som svar på to spørgsmål i Folketinget fra folketingsmedlem Karina Adsbøl fra Dansk Folkeparti har socialminister Karen Hækkerup givet to ganske brugbare redegørelser for nogle elementer i behandlingen af ankesager"

"Ministeren kommer også ind på officialprincippet, som er et vigtigt princip i sagsbehandlingen. Det går ud på, at det er myndigheden selv, der har ansvaret for, at sagerne er tilstrækkeligt oplyst, før der træffes en afgørelse. Meningen med princippet er, at man skal kunne få sin sag behandlet og klage over en afgørelse, selv om man måske ikke er så god til at formulere sig – eller måske ikke kender lovgivningen og dermed ikke ved, hvad det er man skal fortælle. (I praksis er det i øvrigt et ganske vanskeligt princip, for det er ikke altid indlysende for kommunen eller Ankestyrelsen, hvilke oplysninger det er, der kunne tale til fordel for borgeren og hvor man eventuelt kan finde dem.)"

Viden gør stærk.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 11:58   #7
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
ang sagsbehandlingstiden.

Jeg har en sag liggende hos beskæftigelses ankenævnet som burde havde være afgjort inden 1/7 hvor alle sager blev overført til ankestyrelsen. Men det nåede den ikke at blive. da jeg så fik brev fra ankestyrelsen om at der ville gå 7 mdr før der lå en afgørelsen blev jeg virkelig forvirret. jeg ringede til dem, og her forklarede de mig at den tid der står i alle udsendte breve er den tid det tager hvis de modtager sagen fra ny af. Så de starter ikke forfra med alle de sager de modtager fra startforvaltningen, de fortsætter bare sagsbehandlingen. så i mit tilfælde hvor min sag er så gammel burde der ikke gå lang tid..
Men jeg venter dog stadig på at få en afgørelse
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klager over sagsbehandlingstiden, personalets optræden, mv. gunvor Et godt link! 2 22-08-2012 16:19
sagsbehandlingstiden på hjemmehjælp Helenevind Hjælpemidler til handicappede 1 13-11-2008 14:40
sagsbehandlingstiden for hjælpemidler Helenevind Hjælpemidler til handicappede 5 05-11-2008 15:54
S 5636 - Om sagsbehandlingstiden hos Patientforsikringen. Webmaster Politik og Samfund 0 22-08-2007 00:30
S 5635 - Om sagsbehandlingstiden hos Patientforsikringen. Webmaster Politik og Samfund 0 22-08-2007 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension