K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 19:33   #1
skylla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
skylla er ny på vejen
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop

Jeg blev i min pubertet ramt af en bindevævssygdom, SLE også kaldet Lupus. Den blev først dianostiseret da jeg var 18 år.

Der røg jeg på hospitalet, med nyresvigt, der var også hjernepåvirkning (epilepsi) lever, og for tykt blod.

Jeg har det rimeligt idag. Bortset fra udtalt træthed, smerter i bevægapperatet og får meget nemt infektionssygdomme (især lungebetændelse). Får blodfortyndende medicin.

Jeg er idag 24 år og har fået taget en uddannelse som social og sundhedshjælper. Fik job med løntilskud på et plejehjem, men måtte sygemelde mig, fordi det er alt for hårdt. Samtidig fik jeg også lungebetændelse.

Jeg blev afskediget i mit løntilskudsjob, fordi jeg ikke kunne klare det fysisk. Og overgik til Jobcenter Frederiksberg, hvor jeg idag har fået et brev, efter at sagsbehandleren igår ringede til mig.

Hun sagde i telefonen at de ville stoppe sygedagpengene fordi jeg ikke havde lungebetændelse mere, men jeg protesterede og fortalte at det ikke var pga. lungebetændelsen jeg var blevet sygemeldt, men pga. min SLE og at jeg ikke kunne klare det hårde arbejde.
Det var hun åbenbart ligeglad med. De kunne jo bare jobprøve mig i A-kassen.

Her idag fik jeg så et brev hvor der står:

Vedr.: din sygemelding fra den 15/2-12

Ved telefonisk samtale den 27/2-12 oplyste du, at du var sygemeldt med lungebetændelse, du har ikke lungebetændelse længere og at du er være raskmeldt fra den 5/3-12

Jobcenter Frederiksberg skal i den anledning oplyse, at opfølgningen af din sag derfor ophører, og der vil ikke blive foretaget yderligere.
Hvis din situation ændres, således at du alligevel ikke mener at være raskmeldt, bedes du rette henvendelse her til inden den , hvorefter Jobcenter Frederiksberg vil tage stilling til, om der er grundlag for at genoptage udbetalingen.

Herefter en klagevejledning

(Skrevet af, også med de fejl der var)

Har talt med FOA idag og de siger de ikke kan jobprøve mig i A-Kassen.

Der står ikke noget om hvilken § de har stoppet mine sygedagpenge på.


Kan i hjælpe mig ?
Kan jeg få en ny sagsbehandler, jeg ved der er mange der har klaget over hende ?
Hvad skal jeg gøre ?
Venlig hilsen
Tina
skylla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:23   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Du bør kontakte din læge imorgen så du kan blive sygemeldt med din SLE og som jeg læser det lyder det til at du også har sekundær APS.
Du bør udredes i forhold til disse sygdomme istedet for lungebetændelsen og hvad deres ellers kan komme af diverse infektionssygdomme. Disse er jo blot en del af et større billed.
Er du ikke stadig under en reumatolog som kan hjælpe dig med behandling og speciallægeerklæringer. Ellers få en ny henvisning fra din læge.
Det er jo kroniske sygdomme du har som ikke kan helbredes, men kun symptombehandles, så du skal jo have en ordentlig udredning evt. med henblik på flex da du jo altid vil have sygdommen med diverse forskellige symptomer.

Held og lykke med det
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:28   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Klag gerne over afgørelsen på stop af sygedagpenge...

Du kunne skrive f.eks.:

Overskrift: Klage over stop af sygedagpenge

Jeg vil hermed klage over stop af sygedagpenge. På hvilket lovgrundlag stopper i mine sygedagpenge efter? Det kan jeg ikke se i jeres afgørelse. Jeg mener ikke, at jeg er blevet partshørt i sagen. Uden en partshøring, hvor jeg ikke har set nogle akter eller andet i sagen, som I lægger til grund for stop af ydelsen, så må sagen være ugyldig. Sagsbehandler xx har den xx/xx ringet til mig og oplyst, at man ville stoppe mine sygedagpenge pga. jeg ikke længere havde lungebetændelse. Dette protesterede jeg over, at det ikke var grunden til min sygemelding. Jeg lider af...... Lungebetændelse er derfor en forbindelse til mine andre sygdomme. Da min bindevævssygdom er en varig lidelse og derfor har jeg en funktionsnedsættelse heraf. I bedes derfor revurdere jeres afgørelse på stop af sygedagpenge og få sørget for at have de tilstrækkelige oplysninger om mine nedsatte sygdomme, der gør, at jeg ikke kan holde til job på fuld tid. Det må være jeres pligt at have sagen tilstrækkeligt oplyst efter retssikkerhedsloven § 10 samt undersøge de oplysninger, som jeg kommer med til sagen. I kan derfor indhente yderligere oplysninger om mine nedsatte funktionsnedsættelser i de sygdomme, jeg har, hos min læge/speciallæge (navn). I bør også tage stilling til retssikkerhedsloven § 7a om hvordan I har tænkt jer at hjælpe mig tilbage i et job. Med venlig hilsen.....

Aflever den personligt i skranken, hvis du kan. Du skal ikke sende det direkte til sagsbehandler... Hvis du har været til en speciallæge for nylig i forbindelse med f.eks. lupus, bindevævslidelse, bør du nok nævne denne speciallæges navn, som de kan indhente oplysninger fra. Speciallæger kan bedre forklare sygdommen end en praktiserende læge.

Og læs evt. denne sygedagpenge link fra K10: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Tænkte på, om du fik oplysningsskema, som man plejer at få, når man er sygemeldt? Måske der de mener du har skrevet lungebetændelse.... hmmm Og hvor har de fået det fra, at du ikke længere har lungebetændelse. Det kan måske være din læge, de har kontaktet? Få hellere kontaktet lægen, måske kan denne udrede en misforståelse... hvis lægen har snakket med din sagsbehandler.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:45   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De har garanteret kontaktet lægen, som så slet ikke har tænkt over SLE, for det ved han jo er kronisk, og han har så sagt at lungebetændelsen er ved at være overstået.... BLEH... Spasser kommuner...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:47   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De har garanteret kontaktet lægen, som så slet ikke har tænkt over SLE, for det ved han jo er kronisk, og han har så sagt at lungebetændelsen er ved at være overstået.... BLEH... Spasser kommuner...!
haha....

Ja det er bare for meget....

Sidst redigeret af curls; 29-02-2012 kl. 21:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 23:43   #6
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Klage

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Klag gerne over afgørelsen på stop af sygedagpenge...

Du kunne skrive f.eks.:

Overskrift: Klage over stop af sygedagpenge

Jeg vil hermed klage over stop af sygedagpenge. På hvilket lovgrundlag stopper i mine sygedagpenge efter? Det kan jeg ikke se i jeres afgørelse. Jeg mener ikke, at jeg er blevet partshørt i sagen. Uden en partshøring, hvor jeg ikke har set nogle akter eller andet i sagen, som I lægger til grund for stop af ydelsen, så må sagen være ugyldig. Sagsbehandler xx har den xx/xx ringet til mig og oplyst, at man ville stoppe mine sygedagpenge pga. jeg ikke længere havde lungebetændelse. Dette protesterede jeg over, at det ikke var grunden til min sygemelding. Jeg lider af...... Lungebetændelse er derfor en forbindelse til mine andre sygdomme. Da min bindevævssygdom er en varig lidelse og derfor har jeg en funktionsnedsættelse heraf. I bedes derfor revurdere jeres afgørelse på stop af sygedagpenge og få sørget for at have de tilstrækkelige oplysninger om mine nedsatte sygdomme, der gør, at jeg ikke kan holde til job på fuld tid. Det må være jeres pligt at have sagen tilstrækkeligt oplyst efter retssikkerhedsloven § 10 samt undersøge de oplysninger, som jeg kommer med til sagen. I kan derfor indhente yderligere oplysninger om mine nedsatte funktionsnedsættelser i de sygdomme, jeg har, hos min læge/speciallæge (navn). I bør også tage stilling til retssikkerhedsloven § 7a om hvordan I har tænkt jer at hjælpe mig tilbage i et job. Med venlig hilsen.....

Aflever den personligt i skranken, hvis du kan. Du skal ikke sende det direkte til sagsbehandler... Hvis du har været til en speciallæge for nylig i forbindelse med f.eks. lupus, bindevævslidelse, bør du nok nævne denne speciallæges navn, som de kan indhente oplysninger fra. Speciallæger kan bedre forklare sygdommen end en praktiserende læge.

Og læs evt. denne sygedagpenge link fra K10: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Tænkte på, om du fik oplysningsskema, som man plejer at få, når man er sygemeldt? Måske der de mener du har skrevet lungebetændelse.... hmmm Og hvor har de fået det fra, at du ikke længere har lungebetændelse. Det kan måske være din læge, de har kontaktet? Få hellere kontaktet lægen, måske kan denne udrede en misforståelse... hvis lægen har snakket med din sagsbehandler.
Tak Curls, det er helt sikkert noget Tina kan bruge. Vi vil sammen finde ud af at sætte en klage sammen i morgen, når hun har været hos lægen.

Men andre gode input er vi meget taknemmelige for.

til jer alle

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:04   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved godt at dette er sagt rigtig mange gange....meeen....

Husk at gøre alt skriftligt og når i aflevere ting på kommunen...så husk at få en kvittering med dato for aflevering og en underskrift...

Det er vigtigt at kunne dokumentere alt og skulle man komme i den situation...ja så vil man være rigtig glad for at man har den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:13   #8
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved godt at dette er sagt rigtig mange gange....meeen....

Husk at gøre alt skriftligt og når i aflevere ting på kommunen...så husk at få en kvittering med dato for aflevering og en underskrift...

Det er vigtigt at kunne dokumentere alt og skulle man komme i den situation...ja så vil man være rigtig glad for at man har den...

Jo tak webmaster. Men lidt svært når SB ringer til min datter, har idag udskrevet og udfyldt aktindsigt, som bliver afleveret skriftligt til Frederiksberg Jobcenter, hvor der er kvittering, er ved at skrive en skriftlig klage over sygedagpengestop, som bliver afleveret fredag, til Jobcenter med kopi til chefen for jobcenteret.

Men sørgeligt at det ikke er alle SB der behandler folk ordentligt, man skulle tro det var nok at skulle kæmpe mod sin sygdom, men at skulle kæmpe mod sin sagsbehandler er ikke rimeligt.

Ville have ønsket at Tina kunne have haft en lige så god SB´er som jeg havde.


Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:44   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er ikke meget andet du kan gøre end at bede din datter om at fortælle sagsbehandler at hun ikke kan have telefonmøder og at hun pr efterdags gerne vil have det skriftligt...

En lille finte...

Hvis sagsbehandler siger noget i telefonen og man gerne vil have det på skrift....

Så skriv en mail til sagsbehandler og spørg om man har hørt rigtig med hensyn til det man nu har talt om i telefonsamtalen...

Bed om at sagsbehandler svare til pr mail....og så har man dokumentionen (forudsat at hun svare på mailen)

Hvis man ikke kan få sin sagsbehandler til at skrive det....ja så er sandsynligheden stor for at der er noget som ikke stemmer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... busser24 Alt det andet 8 23-02-2011 01:08
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension