K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 13:31   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Varsel om ophør af...

sygedagpenge.

Hvad er reglerne for varsel om ophør af sygedagpenge?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 13:57   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
sygedagpenge.

Hvad er reglerne for varsel om ophør af sygedagpenge?
Hej Susanne2412,

Mon ikke det er denne du tænker på:?

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Dvs. 2 uger før stop skal man varsels om stop via en partshøring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 14:01   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
kommunen må dog godt udsætte afgørelsen i en kortere periode op til 4 uger, hvis de venter på fx. lægeoplysninger.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 14:08   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
2 uger før ifg §7a i retssikkerheds loven

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626

Tag og læs vejledningen der til også:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20693
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 20:24   #5
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Det kommer fuldstændig an på den konkret sag.

Stop af dagpenge kan faktisk ske med tilbagevirkende kraft i særlige tilfælde.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 12:05   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Dvs. at når mine 52 uger udløber d. 30. april og så skal jeg varsles senest næste lørdag d. 16.april, rigtig forstået?? hvis hun stadig mener jeg bare skal se at komme igang...

Min SB ville jo have mig raskmeldt allerede i feb. fordi hun mener at da min situation er stationær, kan jeg bare blive raskmeldt og komme i arbejde, er flekser, men da så lægekonsulenten havde kigget på sagen ville han have en Arbejdspsykologisk test, som jeg fik lavet d.24.marts, og min SB modtog vurderingen d.1. April, men helle denne uge har hun holdt ferie, så der er ikke sket noget.

Hendes holdning, inden testen, var at jeg skulle raskmeldes alligevel, selvom den blev lavet, så jeg er da lidt spændt på hvad der sker i næste uge for det er d. 16. april på næste lørdag. Hvis hun vil have mig ud af vagten indefor de 52 uger.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 17:12   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne2412,

Nu kender jeg ikke lige din sag, mener at du er fleksjobber ?? Men hvis jeg var dig så ville jeg omg. få talt med min sagsbehandler om hvad der videre skal ske i din sag omkring sdp.!!

Måske mener din sbér at der skal ske ændringer i skåne hensyn eller arbejdsvilkår, måske skal der ses på ftp.? Vi har brug for flere info omkring din situation for at kunne råde, men at sidde og vente på en "afgørelse" er nonsence.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 19:44   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Uha, jamen der sker mange sjove ting jeg kan linke til de 2 tråde jeg har til min sag den ene er direkte omkring det der er igang nu http://www.k10.dk/showthread.php?t=15732

Og den anden er omkring den psykologiske vurdering lægekonsulenten bad om for ca. 5 uger siden http://www.k10.dk/showthread.php?t=16944

Jeg har i dag, igen, fået en mail fra SB hvor hun igen spørger hvordan det går og om der er sket noget nyt, jeg er så træt af at få de spørgsmål på mail, det ville være bedre om hun snart fandt ud af hvad der skal ske, for jeg får det altså ikke bedre, men det er som om at det vil hun slet ikke se eller høre, men måske sker der noget når hun får læst vurderingen igennem fra psykologen, når hun møder i morgen efter 1 uges ferie...

Hun mener jeg bare skal igen igen, med måske 1 time om dagen, et job hvor der ikke er faste rammer, og jeg kan gøre som det passer mig, med tid og opgaver... flot... absolut INGEN Fp til mig....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 10:04   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Sikke en masse tråde af have gang i Husk at holde dig til éen såvidt muligt, ved at når man råber om hjælp så vil man bare have det.

Jeg tror at grunden til at din sagsbehandler er lidt emsig på mailen er fordi at I arbejder under sygedagpenge loven. Det er jo en kortvarig ydelse og der er nogle krav der skal overholdes i forbindelse med stop og evt. forlængelse.

I forhold til den rapport der er fra psykologen bør du kunne forlænges iht. §27 stk. 4 for videre afklaring mod fleksjob eller ftp. Men hvorfor skriver du "ingen ftp. til mig". Jeg forstår hvis du gerne vil ud at arbejde igen, men ved ikke om du "bare" kan være på ledigheds ydelse hvis du vurderes for syg til fleksjob !!?? Der må andre lige komme til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 15:45   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Susanne,
Men hvorfor skriver du "ingen ftp. til mig". Jeg forstår hvis du gerne vil ud at arbejde igen, men ved ikke om du "bare" kan være på ledigheds ydelse hvis du vurderes for syg til fleksjob !!?? Der må andre lige komme til.
Det er min SB der har sagt at Fp ikke kan komme på tale, hun har jo den der íde om at et job med måske 1 time om dagen, og hvor der ikke er faste rammer, og hvor jeg kan gøre som det passer mig, med tid og opgaver, så skal jeg nok kunne fortsætte med fleks.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Med dags varsel Maj-Britt Alt det andet 111 30-03-2010 18:12
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension