K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2011, 09:41   #191
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg tror dog lige at man skal passe på ikke at der fordrejes noget, medmindre at speciallægen efter "snakken" med e77 har lyst til at forklare sig. Dette kan e77 naturligvis spørge til, da hans udsagn kan misfortolkes.

Dog tror jeg, at der er mange kommuner, der har for vane, at tolke lægerne og deres viden eller uvidenhed om hvad de skal skrive i de deres rapporter for de forskellige sager.

Jeg syntes det er vigtigt at vide hvad læge konsulenten har sagt/skrevet. Har du stadig kontakt til din sagsbehandler og i så fald hvad er hans/hendes mening i forbindelse med din frustration ?

Hej Enteneller.

Efter jeg var til en socialmedicinisk vurdering hos sociallægen/lægekonsulenten skrev hun dettte i sin slut vurdering:

e77 funktionsniveau er væsentligt reduceret, og det skønnes at være sådan omfang at e77 ikke vil kunne fungere på på det ordinære arbejdsmarkede. Det kan ikke udelukkes at tilstanden er kronificeret.

Sb holder fast i at jeg skal afprøves inden for kontor eller på et arbejdsmarkedcenter, for at de helt kan slå min arbejdsevne fast.

I øvrigt vurder Sb at mit helbred kan forbedres og der har jeg op til flere gange spurgt sb om hvordan, det kan forbedres. Det har jeg endnu ikke fået svar på.

Derfor har jeg skrevet en mail til Jobcenter chefen, for at få et uddybet svar.

Det er også derfor at jeg kontaktede speciallægen, for at høre ham, hvad han tænkte om mit helbred på sigt.

Sidst redigeret af e77; 10-12-2011 kl. 10:40.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:56   #192
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Kan man godt klage over en Sb for manglende svar på spørgsmål jeg har stillet gentagende gange, om mit helbred, selvom det ikke er min sagsbehandler længere??

Jeg har dog skrevet til Afdelingslederen, i fredags, men denne svare heller ikke.

Sb vurdere jo at mit helbred kan forbedres, og at jeg kan arbejde på normale vilkår.

Det står bare ingen steder i lægepapirene.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 00:22   #193
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Grundlæggende kan man altid klage, men hvis hun mener det kan forbedres, så burde hun have skrevet det i ressourceprofilen... på det punkt er det lige meget at du skifter sagsbehandler, for akterne i din sag er jo de samme
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 00:40   #194
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Grundlæggende kan man altid klage, men hvis hun mener det kan forbedres, så burde hun have skrevet det i ressourceprofilen... på det punkt er det lige meget at du skifter sagsbehandler, for akterne i din sag er jo de samme


Tak for svar.

Altså sb har skrevet det ind i Rp, men uddyber bare ikke hvor i lægepapirene hun vurdere det ud fra. På trods af at jeg har spurgt mange gange.

Problemet er jo, at sb ikke KAN svare på det. Derfor får jeg ingen svar, selvom jeg syntes at jeg har ret til et.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 00:45   #195
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kan være at det er en af lægekonsulenterne der har slynget det ud... Men uanset hvad, hun/han SKAL dokumentere hvorfor hun vurderer dette.

Du kan evt. bede om aktindsigt, og se om du kan se hvor det kommer fra
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 07:31   #196
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej e77,

Du kan bede om akt indsigt alene i lægekonsulentens vurderinger, det kan sagtens være at han på et tidspunkt har stykket en vurdering ala den du omtaler sammen, desværre.

Under den "normale" akt indsigt fik jeg ikke i første omgang medsendt lægekonsulentens vurdering, jeg fik det seperat fra min første sagsbehandler. Da min sag så i anden omgang havde været over lægekonsulenten sendte jeg en anmodning om akt indsigt specifikt vedr. dette. Måske bør du gør det samme ikke mindst hvis det umiddelbart "kun" er den/dem du mangler.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 09:41   #197
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Medmindre du kun beder om aktindsigt i dele af din sag, så skal de sgu sende ALT med første gang... Men ved godt at de ikke altid gør det... hmm
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 09:56   #198
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
De papirer, som lægekonsulenter udarbejder for at hjælpe med at oversætte for sagsbehandlere betragtes i virkeligheden som interne papirer, og det er derfor de ikke altid udleverer dem.

Skulle der stå noget i en afgørelse, som har mistanke om, at en lægekonsulent har for megen indflydelse over sagen/eller sagsbehandleren ligesom "afgør" efter, hvad en lægekonsulent siger i den skriftlige afgørelse, må man påpege det i en evt. klage.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:16   #199
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
De papirer, som lægekonsulenter udarbejder for at hjælpe med at oversætte for sagsbehandlere betragtes i virkeligheden som interne papirer, og det er derfor de ikke altid udleverer dem.

Skulle der stå noget i en afgørelse, som har mistanke om, at en lægekonsulent har for megen indflydelse over sagen/eller sagsbehandleren ligesom "afgør" efter, hvad en lægekonsulent siger i den skriftlige afgørelse, må man påpege det i en evt. klage.
De SKAL dog udleveres hvis de indgår i vurderingen til en evt. afgørelse!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:24   #200
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
I skal have tak for svar.

Men skal jeg så skrive noget ala: Jeg vil hermed gerne anmode om aktindsigt vedr lægekonsulenternes vurdering i min sag??

Og skal jeg bare aflevere den på jobcenteret da jeg jo pt. ikke har en Sb?
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension