K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2007, 11:20   #21
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ledige i Assens kommune får ikke et arbejde men kommer I aktivering , her kan de så lave alt muligt idiotisk pjat...uden løn...det bliver der brugt 10 millioner kroner på at fastholde folk i gratis arbejde...det er for VILDT...Fleksjobbere kan meget let komme til at være I deres årlige arbejdsprøvning...eller hvad ??? Hjort skrev I 2002 at alle tvangsaktiveringsfabrikker skulle VÆK...
Men nu er der en I hver by.



Aktivering i Glamsbjerg

Fyens stifttidende 8 Sep.07

10 millioner kroner sat af til at ombygge materielgård til værksteder og mødelokaler for al aktivering i Assens Kommune

Af Dorte O. Haugaard

Assens Kommune samler alt omkring aktivering og arbejdsprøvning af ledige i Glamsbjerg.

- Glamsbjerg ligger centralt midt i kommunen, og busruterne er nu tilrettet, så alle kan komme dertil med bus. Det er også praktisk, at aktiveringsstedet kommer til at ligge nær jobcentret, forklarer formanden for Assens Kommunes job- og arbejdsmarkedsudvalg, Egon Nielsen (S).

I oplægget til kommunens budget er afsat fem millioner kroner i 2007 og fem millioner kroner i 2008 til at indrette nye værksteder og mødelokaler i den tidligere Glamsbjerg Kommunes materielgård. Og her er tale om en del af budgetoplægget, der ser ud til at være bred politisk enighed om.

Kommer forslaget med i det endelige budget, betyder det blandt andet, at værkstederne på Faaborgvej i Assens lukker.

- Men der kommer nok til at gå et års tid, inden forandringerne kan træde i kraft.

For der skal formentlig en del ombygning og tilbygning til.

Et af formålene er få skabt nogle mere moderne faciliteter, der i højere grad end de nuværende værksteder i Assens og Glamsbjerg ligner moderne arbejdspladser med en mere tidssvarende maskinpark. Det kan være snedkerværksteder, systuer og et kopiværksted, hvor man tager sig kommunale tryksager og lignende. Desuden er der normalt en eller flere "udegrupper".

Kommunens mål er, at værkstederne er den daglige arbejdsplads for kontanthjælpsmodtagere helst dagen efter, de er blevet tilmeldt ved kommunen.

- Det går fremad nu og vi håber at nå op på at have over 60 procent af gruppen i aktivering inden året er omme, siger Egon Nielsen.


Desuden skal værkstederne bruges til folk i arbejdsprøvning.


Det kniber med pladsen i Jobcentret på Nørregade og mødelokaler er noget af det, der mangler.

Også det er der håb om at råde bod på med det kommende aktiveringscenter.

Udvalgsformanden kan se klare fordele ved at lade de jobkonsulenter, der skal være bindeled til private virksomheder sidde i samme hus som de folk, de gerne skulle skaffe i arbejde.
Kommentarer
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2007, 12:16   #22
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg kunne kaste op over alt deres pjat! Arbejde uden løn, ja så kan man jo komme ind hvor som helst!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 20:32   #23
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Lad os bakke op omkring problemet

Der er netdebat omkring Susannes sag på

http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=282729

Tænker lidt, at så længe vi holder liv i debatten, virker det!

Hav en god aften

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 12:17   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I relation til Susannes sag så ved jeg ikke om i har bemærket svaret fra DSI andet sted her på siden, der er også noget med om det, så jeg sætter lige det quote ind her

Citat:
Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen
Sådan som jeg læser det så skal man åbenbart have prøvet en sag først før vi kan finde ud af det er ulovligt, jeg fatter bare nada omkring det, jeg mener arbejdsmarkedsudvalget der står bag den nye flekslov må da have vidst hvad de ville med den lov...

Var deres hensigt i virkeligheden at få folk over på kontanthjælp kontra ledighedsydelse eller var det at hjælpe flekser ...

Det burde man da vide og dermed handle ud fra det
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 11:31   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nyt i Assens sagen

det er rart at vide at denne sag ikke var færdig og at den er dømt ulovlig !



Afgørelse på ulovligt grundlag


http://www.fyens.dk/article/876186:A...vligt-grundlag

Af Bjørn Bertelsen

Assens Kommune så bort fra, at sagsbehandlingen i en række sager var stemplet som ulovlig


"Kommunen har i disse sager ikke levet op til lovgivningens krav til sagsbehandlingen".

Citatet er hentet fra en revisionsberetning i den tidligere Tommerup Kommune.

Citatet hentyder til kommunens sagsbehandling i sager på det sociale området - blandt andet sager om borgere der er visiteret til flexjob.

Mange af disse sager er i dag skubbet over i Assens Kommune. Og selv om sagsbehandlingen altså ikke var i overensstemmelse med lovgivningen, så har Assens Kommune alligevel valgt at lade sagsbehandlingen danne grundlag for det videre forløb.


- Jeg mener, at vi skulle have behandlet sagerne helt forfra, siger Poul Poulsen, medlem af Assens byråd for de radikale.

Han har fulgt flere af sagerne på nærmeste hold, og han mener, at der tegner sig et dystert billede af sagsbehandlingen på Jobcentret i Assens.

- Jeg er som radikal oprigtig indigneret på disse folks vegne. Systemet har et virkelig alvorligt problem, mener Poul Poulsen, der flere gange har forsøgt at få rejst en debat i byrådet om sagsbehandlingen. Uden held.
Ingen begrundelse

En af de sager, som har sit udspring i den tidligere Tommerup Kommune, handler om Susanne Munk Andersen.

I flere år udbetalte Tommerup Kommune ledighedsydelse til Susanne, uden at foretage sig noget yderligere i hendes sag.

Da sagen havnede i Assens Kommune, begyndte der at ske noget. Susanne var på kursus og i flere arbejdsprøvninger. De førte imidlertid ikke til et job. Sagen endte med at jobcentret fratog hende ledighedsydelsen, fordi sagsbehandleren ikke mente, at hun opfyldte kravene.

Susanne Munk Andersens ansøgning om førtidspension blev heller ikke imødekommet. Assens Kommunes Pensionsnævnet skønnede, efter at have læst sagsakterne, at hun godt kunne magte et flexjob, så hun fik et afslag på førtidspension.

Susanne Munk Andersens er havnet i en slags ingenmandsland. Kommunen har skønnet, at hun er ikke syg nok til en førtidspension. Hun kan ikke magte et flexjob. Hun kan heller ikke få kontakthjælp - det kræver nemlig, at man står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Gråzone

- Det er ikke rimeligt, at borgerne kan havne i den gråzone, siger Poul Poulsen.

Susanne Munk Andersen mener, at kommunen har handlet både umenneskeligt og ulovligt i sagen. Med hensyn til det ulovlige, så viser en anden netop afgjort sag, at der er noget om snakken.

Lene Møller Jørgensens sag ligner Susanne Munk Rasmussens. Lene klagede nemlig til Beskæftigelsesnævnet over kommunen afslag på at tildele hende førtidspension. Og Beskæftigelsesnævnets afgørelsen er et svidende nederlag til kommunens sagsbehandling:

I nævnets afgørelse står der: "Nævnet finder, at der ved sagens behandling i kommunen er begået væsentlige sagsbehandlingsfejl, og at disse har bevirket, at kommunen afgørelse er ulovlig". Sagen skal altså behandles på ny.


- Sager om ulovlig sagsbehandling bør få konsekvenser. Jeg mener, at det er kommunaldirektørens opgave at tage en tjenestelig samtale med de ansvarlige, forklarer Poul Poulsen.


- Eventuelle personalesager i Assens Kommune drøftes principielt ikke i pressen. Det samme gælder naturligvis eventuelle sager med politisk involvering. Sådanne sager drøftes naturligvis på lukket dagsorden i Økonomiudvalgets møder - ikke i pressen, siger kommunaldirektør Henning Qvick siger:

Når kommunens sagsbehandlere får en så alvorlig afklapsning af Beskæftigelsesnævnet, rejser det spørgsmålet: Hvem skal behandle sagen på ny?


- En fornyet behandling af sagen sker naturligvis under ledelsens særlige bevågenhed, siger direktør for social og sundhed Jim H. Staffensen, der samtidigt oplyser, at klagesager generelt fører til, at kommunen evaluere sagsforløb for at udvikle og forbedre håndteringen af sagerne.




.

Relaterede artikler
> Advokat får intet svar
> Stadig intet nyt om sagsanlæg

Sidst redigeret af Stella; 27-10-2007 kl. 11:50.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 16:56   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Advokat får intet svar

Af Bjørn Bertelsen

Kommunen svarer ikke på kritiske spørgsmål
I desperation over, at kommunen har frataget Susanne Munk Andersen ledighedsydelsen, har hun og andre i samme situation henvendt sig til en advokat for at få hjælp.

- Jeg har fået flere henvendelser fra folk, der efter min overbevisning er blevet dårligt behandlet. Der er ikke i tilstrækkelig grad tager udgangspunkt i den enkelte person, fastslår Poul Poulsen, byrådsmedlem for de radikale.

Advokaten er ikke i tvivl om, at der er sket alvorlige fejl i sagsbehandlingen.

I et brev - dateret den 6. august - stiller advokaten ti stærkt kritiske spørgsmål til sagsbehandlingen. Spørgsmål, som Assens Kommune stadig ikke har svaret på.

- Assens Kommune har besvaret advokatens henvendelse den 19. september 2007. Sagen var på det tidspunkt under behandling i ankeinstansen, og kommunen kunne derfor naturligvis ikke gå nærmere dialog om sagsbehandlingen, oplyser sekretariatschef Lene Wilhøft.

Kommunen har altså - efter en god måned, svaret at advokaten, at han kan ikke få svar på sine spørgsmål.

- Vi har tolket det sådan, at vi ikke kunne besvare hans spørgsmål, fordi det ville betyde, at vi genåbnede sagen. Og det mener vi ikke vi kan, når sagen er indbragt for ankenævnet, siger Lene Wilhøft.

- Jeg mener, at det har varet for længe at svare. Og jeg kan ikke forstå, at det tager så længe, når man så alligevel ikke vil svare på spørgsmålene, fastslår Poul Poulsen.
http://www.fyens.dk/article/876185:A...aar-intet-svar
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 17:00   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Stadig intet nyt om sagsanlæg

Anne og Jeppe Schjerning har stadig ikke fået en afklaring på, om der bliver rejst en injuriesag mod dem. privatfoto

Af Bjørn Bertelsen
En bebudet retssag mod bisiddere skal anlægges af medarbejder
Jeppe og Anna Schjerning er utrættelige i deres kamp imod dårlig kommunal sagsbehandling. De er med på sidelinjen - som bisiddere, i mange socialsager.

Og i deres kritik af sagsbehandlingen har de aldrig lagt fingrene i mellem. Navngivne sagsbehandlere er eksempelvis blevet hudflettet for at være svigagtig, at fremsætte urigtige oplysninger, at være løgnagtig og måske ligefrem hævngerrige.

De hårde angreb fik Kommunaldirektør Henning Qvick til at tage det usædvanlige skridt, at true blandt andet Jeppe og Anna Schjerning med et sagsanlæg, hvis de ikke trak udtalelserne tilbage. Kommunaldirektøren raslede første gang med sablen i et brev dateret den 28. juni. Og i juli måned gentog Jobcenter Assens, at det ville få et retsligt efterspil, hvis ikke påstandene blev trukket tilbage.

- Jeg ved jo, at vi har ret. Så jeg synes hellere kommunen skulle bruges deres penge på at rette op på sagsbehandlingen, siger Jeppe Schjerning, der stadig ikke har hørt, om kommunen så agter at gå i retten.

I forbindelse med spørgsmålet om sagsanlæg, har Assens Kommunen fået et advokatfirma til at udarbejde et responsum. Heri slås det fast, at kommunen ikke kan anlægge sag - det skal medarbejderen selv stå for.

- Jeg kan bekræfte det i sådanne sager vil være en medarbejder, der skal indgive en eventuel politianmeldelse - det ved vi godt. Assens Kommunes rolle vil være at være mandater - det vil sige, vi som arbejdsgiver kan støtte en medarbejder, herunder økonomisk, i forbindelse med en eventuel retssag, siger kommunaldirektør Henning Qvick, der fortsætter:

- Der vurderes fortsat på om der skal rejses en sag. En afgørelse herom forventes truffet indenfor en måned.

Det giver en sagsbehandlingstid på fem måneder.
http://www.fyens.dk/article/876187:A...-om-sagsanlaeg
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 17:05   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Susannes sag ugyldig - ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft

Søndag den 28. oktober 2007, kl. 14.00 står følgende kommentar:


Citat:
Skrevet af susanne munk ejlersen for 2 timer siden

tak til alle der har støttet mig i min sag.min sag er blevet hjemkaldt,afgørelsen er ugyldig.kommunen skal nu behandle min sag på ny.det betyder at jeg skal havde min ledighedsydelse tilbage med tilbagevirkende kraft.
http://www.fyens.dk/modules/debat/to...310118#p143451
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 18:08   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for linket Zuza jeg har svaret derover og jeg vil prøve at se om jeg kan finde afgørelsen sådan at vi andre også kan få nytte af den
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 13:41   #30
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
kontakt til Susanne

jeg har fået kontakt til Susanne

hun kigger forbi siden en af dagene

mvh Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Vi gav ledige det 'sicilianske' tilbud" 1970girl Det er da strengt ! 12 12-02-2013 00:16
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Bliver ledige flexjobber også "jagtet" develler Spørgsmål ang fleksjob 22 26-11-2010 09:33
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
skal få ledige tilbage i job via " motion" Stella Politik og Samfund 4 03-04-2009 09:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension