K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 20:24   #31
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej Maj-Britt, jeg vil lige starte med et for det kan du vidst godt bruge..
Jeg kan udemærket godt følge dig i at du slår helt over i bakgear når du får sådan en melding om at møde i morgen tidlig uden nogen former for tidligere varsler... jeg kunne selv finde på at reagere på samme måde og føle mig meget uretfærdigt behandlet.
Det er så "nemt" at sidde og fortælle dig at du bare skal være glad og møde op, men det er så *****s svært når man ikke har fået et ben til jorden og selv haft noget at skulle have sagt, og som du selv skriver er du slet ikke socialt anlagt og ingen skal fortælle dig hvad du skal og ikke skal, jeg forstår dig til fulde og håber du kan finde en løsning for det er bestemt ikke sjovt at have det sådan.
Hilsen Susanne
Tak, Susanne, endelig en, der helt og aldeles forstår mig :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:29   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Problemet er du ikke lægepapir til en pension og du vil ikke arbejde dig hen imod en flexordning. som din kommune faktisk åbner for.
Ja så er det alså svært.
Men held og lykke med din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:49   #33
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Problemet er du ikke lægepapir til en pension og du vil ikke arbejde dig hen imod en flexordning. som din kommune faktisk åbner for.
Ja så er det alså svært.
Men held og lykke med din sag
Næ, de åbner ikke op for flexjob, når der på jobplanen står: Hurtigst mulige vej til selvforsørgelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 21:01   #34
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis det passer mig at æde flæskesteg med brun sovs hver dag, så er det lige det, jeg gør.
nemlig ingen der skal blande sig i kun mpske hvis man nu var så overvægtig at man næsten er dæden nær men eller kan de lukke røven
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 21:10   #35
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg kan hverken rengøring eller pæd job, men skal min psyke og helbred forværres, så er det sq da ulig smartere at gøre det på et job, frem for kommunens tåbelige tiltag, ikke sandt??

Det her kursus er på 3- 6 mdr. med efterfølgende 3 mdr. virksomhedspraktik, det vil slide mig op. Et rengøringsjob vil slide mig op på 3 mdr.

Frem og tilbage er lige langt, men på et ordinært job har jeg rettigheder, såsom en sygemelding, hvilket jeg IKKE har i følge den jobplan.

Jeg har lige talt i telefon med min gamle sagsbehandler, der siger at jeg bare møder op, forholder mig passivt og tilkendegiver at jeg ikke kan deltage i Vild med dans og så sender de mig retur til jobcenteret.

Ja, de har muligvis fat i den lange ende, men i sidste ende vinder jeg, fordi huset her kan rent faktisk klare os uden de penge, jeg får i kontanthjælp, jeg får f.eks skyhøje børnebidrag til de to små.
Halløjsa.....den sagsbehandler med de gode råd, kan hun også garantere at når du bliver sendt retur til jobcentret, så er det også med en udtalelse derfra, der ikke ødelægger noget som helst for dig? Ellers sender de dig bare ud igen og igen, lige indtil du viser at du ikke modarbejder.

Ingen siger at du skal være der hele den tid der er planlagt lige nu, viser det sig at du ikke kan klare det, så stoppes det jo.

Det bedste du kan gøre, er et minimum af samarbejde og stille og roligt få fat i den lange ende. Måske hjælper din klage.

Omvendt er der jo heller ingen problemer, kan i klare den med skyhøje børnepenge - så er du jo fuldstændig frit stillet med hensyn til hvad du vil gå med til.

Har du prøvet at søge en § 17? På den måde kan du også tvinge kommunen til at få handlet og du får dermed også en ankemulighed, hvis du får afslag.

Men måske det bliver et godt kursus alligevel, man skal aldrig tage sorgerne og problemerne på forskud, vi må alle bare tage livet og tingene som de kommer.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 21:58   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du overvejet det mest indlysende...nemlig at klage over den aktivering...http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx

Prøv evt selv at finde en form for aktivering du kan klare og søg det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 22:31   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ingrid

der er netop søgt en §17 og fået afslag.
Men i det afslag mener de der er mulig arbejdsevne og skriver direkte evt flexjob.
ergo vedkender kommunen også der kan være nogen problemer, så det er kun et afslag på pension.
så hvis det har været mig som har stået i samme situation havde jeg da netop snakket med min sagsbehandler omkring den mulighed.
men hvis man ikke selv rækker en hånden ud og selv kommer med forslag. så er man helt overladt til et aktiverings cirkus.
uden af kunne vide det, kunne man forstille sig, at kommunen nu siger fra. samt giver det signal at nu skal der alså ske noget.
sådan opfatter jeg hele sagen.
men må alså give kommunen ret i at der skal ske noget og især efter 12 år.
det eneste jeg finder forkert er 1 dags varsel.


men det er så min holdning.
er dog den mulighed og sige kontanthjælp fra og så er problemet løst.
det kan jeg så give dig ret i

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-03-2010 kl. 22:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:41   #38
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Har du overvejet det mest indlysende...nemlig at klage over den aktivering...http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx

Prøv evt selv at finde en form for aktivering du kan klare og søg det...
Så er der klaget :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 02:16   #39
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Forskellen er at en anden kommune ikke ved, jeg normalt går med rollator og så må den blive hjemme. .
Nu har jeg læst hele din tråd Majbritt, og overstående det virker da helt forkert.
Har du brug for din rollator, så har du brug for din rollator uanset hvilken by det kursus er i. Det kan de ved gud ikke nægte at du må tage med. Den er jo en nødvendighed for dig.

Majbritt forståelse har jeg for du er frusteret, men modarbejder man for meget, kan det komme til at give bagslag.

Jeg kaldte det spild af tid kurser og tog troligt ud til dem,(Det var for at afklare arbejdsevne) Jeg var mange forskellige steder, og mødte endda op på Morfin. Så de kunne se jeg havde været der, men blev sendt hjem af lederen.
Mødte op med et positivt sind og var social. Jeg er ved gud ikke særlig social ellers, men et par timer gik det jo nok.

Vores datter kæmper idag med det sociale, hun vil 1000 gange hellere være alene, men den går jo ikke i skolen vel.. Så hun øver sig i at være social og have et påklistret smil på, når der er behov for det
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 02:29   #40
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Nu har jeg læst hele din tråd Majbritt, og overstående det virker da helt forkert.
Har du brug for din rollator, så har du brug for din rollator uanset hvilken by det kursus er i. Det kan de ved gud ikke nægte at du må tage med. Den er jo en nødvendighed for dig.

Majbritt forståelse har jeg for du er frusteret, men modarbejder man for meget, kan det komme til at give bagslag.

Jeg kaldte det spild af tid kurser og tog troligt ud til dem,(Det var for at afklare arbejdsevne) Jeg var mange forskellige steder, og mødte endda op på Morfin. Så de kunne se jeg havde været der, men blev sendt hjem af lederen.
Mødte op med et positivt sind og var social. Jeg er ved gud ikke særlig social ellers, men et par timer gik det jo nok.

Vores datter kæmper idag med det sociale, hun vil 1000 gange hellere være alene, men den går jo ikke i skolen vel.. Så hun øver sig i at være social og have et påklistret smil på, når der er behov for det
Lone, du har misforstået mig.

Jeg går med rollator på dårlige dage og for at slippe for kommunens hetz var jeg parat til at smide håndklædet i ringen og finde mig et job som pæd.medhjælper.

Det kan jeg så ikke gøre i min lille bondeby, hvor alle kender mig og hvor personalet i de 3 inst. godt ved jeg ikke er særlig mobil.

Derfor kan jeg blive nødt til at lade rollator blive hjemme og søge job i en anden by, Roskilde f.eks.

Hvem ansætter en pædmedhjælper med rollator??

Jeg er ude af stand til at møde op og se positiv ud, der er jo en grund til at jeg alle dage har foretrukket rengøringsarbejde, hvor jeg kan passe mig selv.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension