K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 12:51   #1
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Stop for udbetaling uden varsel

Kan kommunen bare stoppe udbetalingen uden at give besked ?

Jeg har været sygemeldt siden oktober 2008 pga trafikulykke - flækket knæskal samt piskesmæld og er langt fra afklaret med hensyn til job - jeg har været til 1 samtale på komunen engang i juli hvor jeg blev informeret om at jeg ville blive ryket til gruppe 2 - siden har jeg intet hørt, og så idag kommer der en "lønseddel" med posten hvor der står at dette er sidst dagpengeudbetaling pga varighedsbegrænsning

Ringer slf. til kommunen og de kan ikke engang fortælle mig hvem min sagsbehandler er, men får udleveret 3 tlf.nr jeg kan prøve at ringe til -
HVAD SKER DER LIGE - og hvad f...... gør jeg
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:32   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
din sagsbehandler skal de kunne oplyse dig om på 30 sek: med udgangspunkt i dit cpr-nr...... ALLE har en behandler/rådgiver.... det er simpelthen lovpligtigt,
få hurtigst muligt aftalt personligt møde med vedkommende, få hel og komplet aktindsigt,
kontakt derefter din fagforening/advokat ... eller hvem du nu stoler på kan være dig behjælpelig i din videre fremfærd i det kommunale system
ps. jeg glemte vist og sige at, fremover skal alt korrespodance, være på SKRIFT, med kopi til dig, samt kvittering fra dem, såfremt du indleverer noget der har tilknytning til din sag.
dette var lige til en opstart, for uden og skulle skræmme dig for meget starter, dit liv "i *******"....og her gælder, ingen kære mor , kun iskolde fakta, samt de ting du kan dokumenterer via papirer, det er nu det er FIGHTTIME.....andre herinde som er mere velformulerende, samt bedre velbevandret i love og regler skal nok komme på banen, bare hold øje med din tråd, og spørg ved tvivl
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:49   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
NEJ de må ikke bare stoppe uden varsel. De SKAL give en begrundelse på hvorfor, de varsler stop af sygedagpenge.
Klag over det!! For du SKAL have haft partshøring inden de bare stopper, dvs. du skulle gerne have haft muligheden for at komme med oplysninger til sagen, som muligvis kunne have gavnet din sag, så de måske ikke stoppede dine sygedagpenge.
De skal jo også løbende følge op på din sag.... Og give dig videre hjælp, hvis du ikke kunne fortsætte på sygedagpenge, oplyse dig, hvordan du kommer videre i systemet.
Skriv en mail til dem, hvis det er.... Skriv et brev til dem...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 15:12   #4
Irini
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Irini er ny på vejen
Nej, de må ikke bare stoppe. Som andre skriver få hjælp af fagforening/advokat m.m.

Dels er du dækket af sygedagpengeloven og specifikt i din sag vil jeg også mene retssikkerhedsloven $7a:
Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Se også dette udemærkede indlæg http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det bliver en hård kamp fra nu af..... men den kan vindes

/Irini
Irini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 15:57   #5
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
NEJ det må de ikke, men jeg står desværre i samme situation som dig, at de ikke vil udbetale dem trods jeg ikke er blevet varslet eller partshørt før 1 1/2 mdr. senere......

Har du fået fat på din fagforening ellers kan jeg varmt anbefale dig at få fat på en advokat i en fart!!!!! Jeg kommunikerer KUN på skrift med samtlige der skriver vedr. min sygedagpengesag nu af bitter erfaring

Held og lykke
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 04:07   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det må de ikke både retssikkerheden og loven især § 28 burde være på jeres side , men men læs her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10425 og få chokket , jeg vil her i weekenden skrive til Støjberg (som i radio udsendelsen udtaler at hun ikke mener det er noget problem kommunen skal nok tage sig sammen og få behandlet sagerne til tiden ) og jeg vil her bruge jer som eksempler ...

Håber i er friske med noget dokumentation hvis det kræves ?
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:04   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, hvis min kan bruges ... blev jo syltet i lang tid, så sig bare til, men du skal så lige regne med at han (sagsbehandler) så har brugt alt sit krudt på at dække over at han ikke har lavet en skid og brugt undskylningen 'at man ventede på resultatet af undersøgelser', hvad han jo så ikke gjorde alligevel, før han smed mig af sygedapengene!!!

Skal jeg sende min anke til dig? Har jeg din mailadresse?

Hyanna

PS: Jeg sætter Viper i gang med at råbe op til fagforening, politikere osv her i weekenden, og så deltager jeg selv, så meget nu kvalmen tillader !!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 12:37   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna det må du godt eller hvis du kan så bare sammenfat det kort , sådan noget ala fik stoppet sygedagpenge uden at der var lavet og så de ting der ikke var lavet i din sag..

Kan du ikke få lavet det i korte træk så send det til mig, så laver jeg en kort gennemgang af den med de klare ting.. sagsbehandler blæser vi på , det jeg vil med det er at kaste en dokumentationsliste i hovdet på bla Inger Støjberg som udtaler at hun ikke frygter den nye sm afgørelse skal få uheldig betydning for hun stoler på at kommunerne nok skal få ordnet sagerne til tiden ...

Så det vigtigste her i dette er tiden .. er der fulgt op er der opdateret ressourceprofil er der indhentet lægeerklæringer .. ville sagen kunne være afgjort hurtiger hvis kommunen havde fulgt op som de skulle..
Nu kender jeg jo lidt til din sag

Så ved at alle disse ting ville have kunne gøre en forskel for din sag , så ja tak vil gerne have en kort sammenfatning og senere hvis hun forlanger dokumentation så det...

Men ok hun forlanger nok ikke noget som helst om så jeg disker op med tusind historier så vil de være enkelte sager ... og ikke noget man kan regne med ...
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 13:11   #9
Irini
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Irini er ny på vejen
Jeg har også et eksempel fra min kone, hvor varighedsbegrænsing her per 31/10 udgjorde at sygedagpenge stoppede.
Ingen resourceprofil endnu - mødet var i mandags; men kun for resourceprofil - ingen arbejdsevnemetode anvendt endnu

Har et kald med en sagsbehandler i eftermiddag, hvor jeg får at se hvad de svarer på min klage over stop. Jeg har brugt SDP §28, retssikkerhedsloven §7a samt manglende partshøring.
Til historien hører at de ikke havde nok oplysninger og derfor ville udsætte afgørelsen 3-4 uger og i fald man kunne forlænge ville den så virke fra varighedsbgrænsingens ophør. Imens kunne vi så få lov at søge om kontanthjælp - og som alle andre tjener jeg (ægtefællen) for meget til det overhovedet er relevant.
Irini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 16:52   #10
Irini
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Irini er ny på vejen
Har nu snakket over tlf. med sagsbehandler og der blev henvist til principafgørelsen for §28 !!!

Så de damer og herrer.... princip-afgørelsen bliver allerede brugt i fald man har sendt en klage over stop af sygedagpenge og arbejdsevnemetoden ikke har været anvendt

I det mindste kom fokus på at vi får en afklaring hurtigst muligt af sagen og om sygedagpenge kan fortsætte.
Irini er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
stop af sygedp uden resourceprofil??? Guldfax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 17-02-2011 23:52
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension