K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 10:37   #201
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jepper... så kan det ikke gå helt galt... Men ville dog udvide den til at indbefatte ALLE lægelige informationer, da der tit plukkes i dem, for at lave en endelig vurdering :-)

I alle mine sager gør jeg det på mail... Men uden at trutte alt for meget i eget horn, så er der en anden form for vægt bag, når de ser der er en socialfaglig inde over en borger sag...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:54   #202
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg fik ikke lægekonsulentens vurderings skriv da jeg anmodede om akt indsigt første gang. Dette kunne jeg se fordi jeg fik mailet den første vurdering sepera fra min sagsbehandler. Hun gjorde det uden akt indsigt og fordi hun var ved at stoppe og var rystet over at hun ikke "bare" kunne indstille mig til pension tilbage i 2009, netop på grundlag af hans vurderinger.

Senere har jeg så bedt om akt indsigten specifikt når min sag igen havde været over lægekonsulenten og det er gået rimeligt smerte frit. Jeg brugte arket herfra K10 og uden at "trutte for meget med jule hornet" så gik det meget fint med blot at sende anmodningen pr. mail.

e77 du skriver bare at du ønsker akt indsigt i lægekonsulentens vurderinger omkring din sag. Håber du får dem hurtigst muligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 11:48   #203
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De SKAL dog udleveres hvis de indgår i vurderingen til en evt. afgørelse!
Hvor står det henne i lovgivningen?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 11:54   #204
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lov om offentlighed i forvaltningen § 8:

§ 8. Retten til aktindsigt omfatter uanset bestemmelsen i § 7 interne arbejdsdokumenter, som foreligger i endelig form, når

1) dokumenterne alene gengiver indholdet af myndighedens endelige beslutning vedrørende en sags afgørelse,
2) dokumenterne alene indeholder en gengivelse af oplysninger, som myndigheden har haft pligt til at notere efter bestemmelsen i § 6,
3) dokumenterne er selvstændige dokumenter, der er udarbejdet af en myndighed for at tilvejebringe bevismæssig eller anden tilsvarende klarhed med hensyn til en sags faktiske omstændigheder, eller
4) dokumenterne indeholder generelle retningslinier for behandlingen af bestemte sagstyper.

her er § 6
§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 21:28   #205
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Hej igen

Er lige blevet helt i tvivl om noget.

Jeg har med hjælp fra fagforeningen fået lavet min anke over stop af sygedagpenge, som jeg skal aflevere i morgen.

Nu er jeg bare lige blevet i tvivl om hvem der skal have den??

Altså jeg skal vel aflevere den i jobcenteret, men skal jeg Att den til nogen?

Er det sb som lavede afgørelsen der skal have den?

På forhånd tak.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 21:33   #206
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej e77,

Du skriver bare din sagsbehandler som att., den seneste hvis du har haft flere. Når du skal følge op på klagen, bliver du sikkert anvist til deres juridiske afdeling, det gjorde jeg i al fald.

Så skriv du roligt din sagsbehandler som att. og lav en kvitterings seddel hvor du lige får Borgerservice til at kvittere for modtagelse af dit brev/din klage.
Vi krydser fingre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 22:09   #207
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej e77,

Du skriver bare din sagsbehandler som att., den seneste hvis du har haft flere. Når du skal følge op på klagen, bliver du sikkert anvist til deres juridiske afdeling, det gjorde jeg i al fald.

Så skriv du roligt din sagsbehandler som att. og lav en kvitterings seddel hvor du lige får Borgerservice til at kvittere for modtagelse af dit brev/din klage.
Vi krydser fingre.

Tusind tak Enteneller.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 12:35   #208
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Altså altså altså..Hva' kan man sige..

Afleverede min anke vedr. stop af sygedagpenge d. 28-12-11. Modtog et par dage efter brev om, at anken var modtaget.


Så langt så godt..!!


I Tirsdags modtager jeg så et brev fra Opkrævninge om, at jeg skal betale min KHJ tilbage. Intet andet.. Ingen begrundelse eller noget.

Ringer så til Opkrævningen for lige at høre hvad det er? Da jeg jo intet har hørt fra kommunen vedr. min anke... Får afvide det er en fejl, da vi jo ikke har har fået afgørelse fra BAN endnu.???? Øhh, har BAN fået min anke??

Det vidste hun ikke noget om, men jeg skulle selvfølgelig ikke betale noget tilbage.... Jamen tak for det..!!

Ringer så liiige til sygedagpenge kontoret i dag, for at høre hvordan det går med min sag/ anke..

De 4 uger kommunen har til at genvudere min sag, er sidste frist onsdag/torsdag næste uge.

Det eneste damen så kan se er, at anken er modtaget d.29-12-11. Dette har jeg også modtaget brev om.

Det damen så også kan se er, at der ikke er nogen på min sag?????

A'hva??

Hun vil så lige kontakte lederen for at høre hvad der sker..???? Jooo Tak, gør lige det..!!

Imens kan jeg så bare gå ned med stress

Håber snart der kommer en og siger " Hahahah, du er med i skjult kamera"


E77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 13:33   #209
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo bare typisk kommunerne

Ligesom når vi skal til samtale ved sagsbehandlerne omkring vores sag, så er det et standard brev hvori der står at vi skal se på ens muligheder for at komme i ordinær beskæftigelse snarest muligt. Ja tak, de ved godt hvordan de skal stresse og så bagefter sige at det skal vi ikke tage os af.

Det får sikkert ingen konsekvenser at din kommune evt. overskrider deres klagefrist, men det havde været noget andet hvis det var den anden vej rundt.

Sikke et roderi. Halvdelen af alle de arbejdsløse vi har burde blive ansat i kommunerne og hjælpe dem med at få styr på sagerne, den anden halvdel kunne så komme i BAN og hjælpe med at nedbringe ventetiden på vores klage sager. Sådan, der løste jeg lige beskæftigelses situationen.

Held og lykke med din sag, slå koldt vand i blodet omkring ventetiden. Din sag burde jo egentlig ligge i juridisk afdeling, det gjorde det i min kommune ved min sdp. klagesag!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 15:29   #210
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Sikke et roderi. Halvdelen af alle de arbejdsløse vi har burde blive ansat i kommunerne og hjælpe dem med at få styr på sagerne, den anden halvdel kunne så komme i BAN og hjælpe med at nedbringe ventetiden på vores klage sager. Sådan, der løste jeg lige beskæftigelses situationen.

Ja, det er jo en genial ide

Held og lykke med din sag, slå koldt vand i blodet omkring ventetiden. Din sag burde jo egentlig ligge i juridisk afdeling, det gjorde det i min kommune ved min sdp. klagesag!?
Jeg blev så ringet op af hende som har min sag, og hun fortalte mig, at jeg bliver forlænget på den der hedder §27 stk1 nr 4, den med flex eller pension, da de har anerkendt at jeg har en varigt nedsat arbejdsevne.... Får det først på skrift i næste uge....Turde jeg at stole på hendes ord??

Man ved jo aldrig hvad de kan finde på..!!

Ringede straks til fagforening, som mener at jeg skal være ganske rolig, hun er sikker på at den er god nok..!!


E77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension