K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2010, 00:08   #11
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Kære Sandie

Jeg synes det stinker det kommunen har gang i, desværre sker det nok meget ofte og jeg vil helt klart rose dig for at have krafterne til at tage kampen op.

Jeg synes det et fint brev du skriver, dette er en smagssag, men jeg ville muligvis ikke komme med 'anklager' jeg tror 100% på at at hvad du skriver er sandt, men jeg ville nok bruge ord som påtalende, ukorrekt osv. for ikke at gå ned i niveau.

Jeg forstår udenmærket at du vred, men tænker også at såfremt klagen går videre hvad den jo nok gør, vil det være til din fordel at der holdes en fin tone fra din side, selv om jeg forstår hvor vred du er.

Men som sagt så er der en smagssag, blot min kommentar :-) og det vigtigte er jo bare at budskabet kommer frem! :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 00:27   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmmm...kan sagtens forstå din vrede, tro mig(ellers læs vores historie herinde )

MEN vil sige, at for at du skal kunne anklage sagsbehandleren korrekt, i forhold til systemet, ja, så skal du have sagsbehandlerens påstand -på skrift.

Første vigtige skridt.

Dernæst, hvis du kan dokumentere dette skal du som andre også foreslår, skrive en saglig og sober klage, til Jobcenterchefen, Borgmesteren og Byrådet OG når dette er gjort, kan jeg anbefale dig at klage til Datatilsynet:

http://www.datatilsynet.dk/ -over urigtige oplysninger i din journal.

(lovgivningen er sådan indrettet at man kan ikke få slettet hvad der nu engang står, sandt eller ej, men man kan få verificeret om det skrevne er ok)

Som sagt, kan sagtens forstå din vrede og frustration men som jeg læser dit brev, ja, da er jeg ked af at måtte sige det, men jeg tror at alt hvad du opnår er at blive stemplet som en "brokkerøv" -sorry

Træk liiiige lidt luft ned i lungerne, til i morgen eller en dag til og sæt dig så hen igen og kig på situationen med en uvildigs øjne, selvom det er svært, ved det godt -men det er altid bedre at forholde sig, så vidt muligt, sagligt til tingene.

Blot mit lille pip herfra

?S: selvfølgelig kan man altid politianmelde de mennesker der skal stå til ansvar for deres gerning -OGSÅ sagsbehandlere, men kan på forhånd sige at medmindre du har gjort hele forhåndsarbejdet for både politi og anklager -samt har en hvis del fuld af penge -ja så er det uendeligt svært at få sin ret -dog ikke umuligt (som vores advokat sagde: husk de har ikke en spand fuld jurister, men et land fuld og det af de bedste -suk!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-06-2010 kl. 00:30.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 00:52   #13
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Buster Problemet er, at mine sygedagpenge faldt på grundlag af at de 10 dage før varighedsbegrænsningen sendte mig til en psykiater for en statusattest, hvor han sagde at jeg skulle gennem længerevarende psykolog, Psykiater og medicinbehandling.
Hun påstår, at hun ikke har været klar over før, at jeg havde det dårligt, hvilket er løgn for det står tydeligt i mine notater + breve jeg har sendt til hende tidligt i forløbet.
Ved at hun påstår det her, bakker det jo hendes ord op og det kan jeg slet ikke have med at gøre.

Det er dybt urimeligt, at hun finder det nødvendigt at lyve og jeg tager det personligt af H...... til, hvilket vel er forståeligt

Men de må nu gerne se mig som en brokrøv, jeg ser mig som en der søger retfærdighed
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 01:00   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilstået, sandie, har ikke været helt opdateret på din sag MEN jeg vil stadig råde dig til at trække lidt luft ned i lungerne -inden du skriver noget som helst

tro mig, du vil ikke stå stærkere, ej heller overfor din søgen efter retfærdighed(den kan jeg så til gengæld sige ligger rigtig meget langt væk, skulle du spørge )

Vi havde tonsvis af bevismateriale, en advokat som hun nægtede at samarbejde med ja, i det hele taget var hendes adfærd denne: "jeg spiser advokater til frokost!" -og så løj hun længere end en hest kan sk....

At du har det af h.... til, kan jeg også sagtens forstå, kan det hjælpe dig hvis jeg fortæller at jeg selv er handicappet, havde en lammet syg mand indlagt, to børn og så var det liiiige at sagsbehandleren sagde: han er fuld af løgn og smækkede kassen i -i hele 4 mdr! http://politiken.dk/indland/article733797.ece -meeeeeget lang historie)

Tror du lige jeg kaldte den KLUDETÆPPESYERSKE(for det var hendes tidligere hverv!) for alverdens ting, spørg bare de ærede, vanvittige søde mennesker herinde (-og uden dem, tror jeg jeg var blevet vanvittig!)

-men det korte af det lange er, det hjælper dig IKKE at rase som du gør i brevet, men træd et skridt tilbage, prøv at finde et sagligt ordvalg og pin pointe hvad sagsbehandlerens fadæse består i.(øhh, har du tjekket Retssikkerhedsloven? -tænker at der heri må være noget brugbart du kan dunke sagsbehandlerens hoved oveni, § 10 fx?)

Alt dette venligt ment og som et godt råd, intet andet
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-06-2010 kl. 01:24.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 07:18   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Vovse det er afsnitslederen og ikke jobcenterlederen...
Og så sidder jeg her og tænker: hvem fa'n er nu over hvem?

Eller, har jobcenterchefen slet ikke noget med det her at gøre, er det sdp-afdelingen du hører under.

Kan sg'i ikke hitte rede i det lige nu.

Så vidt jeg forstår det, så har du hendes løgnagtige påstand på skrift, i form af et notat i din journal, som du har fået via aktindsigt.

Jeg må give de andre ret m.h.t. formuleringen i dit brev.
Du vil opnå meget mere respekt, hvis du kan føre dig frem på et yderst pænt og høfligt sprog.

F.eks. noget med, at: jeg står yderst uforstående over for min sagsbehandlers påstand (og her kan du så citere påstanden), som kom frem på vores møde, og som også forefindes i min journal i form af et notat.
Siden mødet har jeg været i kontakt med både min læge og hans sekretær 2 gange, og begge nægter at have talt med min sagsbehandler.
Derudover fortæller både min læge og hans sekretær, at der står i min journal hos dem, at (og her skriver du så det som de har sagt, at der står m.h.t. psyk. og medicin).
Hvis sagsbehandlerens påstand fastholdes overvejer jeg at gå videre med sagen, da jeg finder det helt uacceptabelt, at en instans som forventes at hjælpe mig kan finde på at forpurre hele sagsbehandlingen med den slags påstande.


Jeg ved godt, at dun gerne vil have mere med, men efter min mening handler det om at være kortfattet og kun at have det absolut nødvendige med, da læseren ellers bare vil blive træt af at læse det, og så bliver reaktionen derefter.

Jeg kan ikke huske detaljerne i sagen, men var det måske muligt at klage over sdp-stoppet, med henvisning til at det er lavet på et fejlagtigt grundlag (hermed mener jeg løgnen, men pænere skrevet), uanset om det er for sent eller ej.

Der er også en kommunaldirektør, send evt. klage til ham også.

Er ikke helt vågen, og orker ikke mere lige nu, men tænk over din formulering, det er bedre at de overraskes over din fine formulering, end at de ser dig som et brokhoved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 07:52   #16
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Vovse Det er afsnitslederen i sdp afd, så centerchefen er ikke inde over.

Men jeg vil formulerer det pænere....

Jeg har allerede skrevet til Borgmester, viseborgmester, kommunalbestyrelsen og centerchefen omkring at mine sygedagpenge er taget på et forkert grundlag, samt fejlagtig sagsbehandling.

Men de får da bare et brev mere, selv om jeg tænker, at de jo nok bliver træt af mit skriveri...hehe
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 10:08   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Sandie75

Forstår godt din vrede...

Og når du ikke har tiden med dig , vil jeg foreslå, at du møder personligt op til alle de **foresatte** du kan komme til, og forklare dem om det svineri der foregår længere nede i systemet... -det har tidligere - meget hurtigt - stoppet nogle af de problemer jeg var havnet i, og den ene gang blev sagsbehandleren også udskiftet...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 15-06-2010 kl. 12:41. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 12:30   #18
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Et par forslag;

Jf. jeres notat fremgår det, at det skulle være udtalt af sekretæren. En lægesekretær må - så vidt jeg ved - ikke udtale sig om sådanne ting, og i hvert fald slet ikke uden fuldmagt.

Jf. persondataloven skal jeg anmode om, at de urigtige oplysninger fjernes i min sag pr. omgående.

Såfremt dette ikke imødegåes indenfor 8 dage, indbringer jeg sagen for Datatilsynet.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:37   #19
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
hejsa...

nogen der ved om man kan kører en civil retsag mod en socialrådgiver der bevist har gjordt en mere syg. (hvilket jeg har på skrift fra læger og psykiater...
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:11   #20
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Sandie75

Jeg ved ikke helt om dette kan bruges, men det er mit bedste forslag.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113401 :


Citat:
§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.
§ 160. Gør nogen sig skyldig i grov uagtsomhed ved afgivelse af urigtig forklaring i et tilfælde, der ellers ville være strafbart efter § 158 eller § 159, stk. 2, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
Så jo, man KAN politianmelde en sagsbehandler

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politiet ; 0) misse Politik og Samfund 6 18-02-2013 17:13
http://detsorteregister.dk/ meldt til politiet phhmw Politik og Samfund 5 19-01-2012 22:27
K vil have politiet ind i mail-sag buster Politik og Samfund 0 25-09-2010 11:51
Kan vi melde kommune til politiet? mumle_mund Alt det andet 17 07-08-2009 02:00
Kommune hjælper politiet zuza Det er da strengt ! 13 18-03-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension