K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2013, 13:17   #1
socrådstud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
socrådstud er ny på vejen
Søger unge (langtids) kontanthjælpsmodtagere

Hejsa,
Jeg skal skrive BA der bl.a. omhandler følgerne ved at starte sit voksenliv på kontanthjælp og modtage ydelsen i en længere periode.
I den forbindelse søger jeg nogle informanter (m/k) der har modtaget kontanthjælp siden de blev 18 år og ikke har en uddannelse der giver kompetence til arbejdsmarkedet, derudover er du blevet matchet 2 eller 3 af jobcenteret. Måske modtager du stadig modtager Kontanthjælp, men jeg hører også gerne fra jer der er kommet i job/uddannelse.

Projektet går kort fortalt ud på, følgerne ved at starte sit voksenliv på kontanthjælp, hvilken indsats der ydes fra politisk/kommunernes side for at støtte denne målgruppe og jeg vil bl.a. gerne undersøge om disse unge parkeres passivt på kontanthjælp og hvorfor!

Jeg skal ikke interviewe før tidligst om en måneds tid.

Skriv hvis det er noget du vil deltage i.

Jeg uddyber yderligere ved henvendelse!

Vh
En Socialrådgiverstuderende
socrådstud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 17:30   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tja - syntes måske du / I kunne få mere erfaringsgrundlag ved at sp'ørge bredt blandt K10 Brugere.

Hvordan er det at blive kastet på Kontanthjælp på grund af reglerne, sygedagpenge og ophør, efter 1 år,
Ledig fleksjobber - ingen muklighed for at være i S-kasse ,
smidt ud på grund af regler .
Hvad med alle andre der nu er berettiget til LY = ledihedsydelse som fleksjobber- Husk at aldersbegrænsningen er ca. 2o årige til og med 60 års alderen og
hvad er jeres udgangspunkt ?

Hvor mange lever i virkeligheden på kontanthjælpsatsn fordi de af en eller anden regel er smidt ud af Ledighed ydelsen.

Match 2-3 eksisterer sandsynligvis ikke mere i forhold til nye lovtiltag -Har I undersøgt det ?
- Hvad er jeres ærinde... at undersøge unge mennesker der skal leve på eksistensminimum ?
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 17:55   #3
socrådstud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
socrådstud er ny på vejen
Tak for dit input.

Det lyder meget interessant det du skriver, men det er ikke det mit emne er.

Det handler om hvad følgerne er ved at starte sit voksenliv på kontanthjælp, samt hvilke tiltag der er/kunne være for denne gruppe, der er for raske til ex. førtidspension men for dårlige til arbejde og uddannelse.

Målgrp. Er under 25 år og match 2 og 3 disse match Grp.benyttes fortsat, jeg arbejder på jobcenter.
match 1-5 blev afskaffet nogle år tilbage. Der er snak om at de ændres igen.

Undersøgelser viser at gruppen ofte glemmes, de tælles ikke med i brutto ledigheden. Derudover er der tendens til at de parkeres passivt på kontanthjælp.

Det ovenstående er det indtil videre spæde udkast til projektet.
Jeg søger rent informanter, projektet ligger fast :-)
socrådstud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 18:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ærgerligt jeg er blevet 43 og hele tiden falder udenfor kategori - havde ellers været en lækkerbisken med mine 21 år på kontanthjælp som psykisk syg. Der kan man da ellers tale om langtidsparkering på 'ulovlige plader'.....

Held og lykke med projektet.


*Jeg var på kontanthjælp fra jeg var 18 til jeg fyldte 39 og fik førtidspension (fordi jeg opgav at få hjælp), men jeg gav dem da en chance!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 18:30   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
dIT SVAR ER : IKKE DIT EMNE:
Du skriver hvilke tiltag der gives vores unge mennesker der bliver tildelt landets/ folketingets ... og den menige mands aller laveste accept for at kunne overleve i Dagens Danmark i kr. og øre ...

Fint nok.... tror desværre ikke du/i kan finde
det rette segment for jeres undersøgelse her på siden... gives til unge mennesker der starter deres liv med den laveste ydelse... hvordan skal du kunne få SVARET
Når de iKKE HAR KUNNET FÅ ERFARING I DET DU EFTERSPØRGER ?
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 18:50   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
God pointe maruus

- der er kun mig der kan svare - og jeg er ikke ung.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 19:09   #7
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Det lyder som et rigtigt spændende og brugbart projekt du har gang i. Måske skal du afgrænse målgruppen i aldersinterval. Eksempelvis 20 - 25 år.
Du kunne også udforme et opslag og rundsende til forskellige jobcentre og spørge om de har egnede kandidater, eller om de vil være behjælpelige med at udskrive og hænge opslaget op et strategisk godt sted. Alle jobcentre burde da være interesserede og kan da kun profitere af dit færdige projekt.
Held og lykke!
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 19:20   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er ganske få som er under 25 år og altid har været på kontanthjælp her på k10
og de fleste som er i den målgruppe og psykisk syg tænker ikke så meget over det
min erfaring efter som en del af denne målgruppe har boet eller boer på mit bosted
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 19:58   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske er der heller ikke ret mange unge på kontanthjælp herinde, fordi sitet er henvendt til folk i klemme angående fleks og førtidspension? (bare et snedigt gæt).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 21:43   #10
socrådstud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
socrådstud er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
dIT SVAR ER : IKKE DIT EMNE:
Du skriver hvilke tiltag der gives vores unge mennesker der bliver tildelt landets/ folketingets ... og den menige mands aller laveste accept for at kunne overleve i Dagens Danmark i kr. og øre ...

Fint nok.... tror desværre ikke du/i kan finde
det rette segment for jeres undersøgelse her på siden... gives til unge mennesker der starter deres liv med den laveste ydelse... hvordan skal du kunne få SVARET
Når de iKKE HAR KUNNET FÅ ERFARING I DET DU EFTERSPØRGER ?
Jeg har de informanter jeg skal bruge indenfor Grp + 25 derfor denne meget specifikke forespørgsel. Min erfaring er at de unge har mange erfaringer og holdninger til/ med følgerne ved at starte voksenlivet på kontanthjælp. Jeg søger unge der i nutidens DK er på kontanthjælp, jeg vil vide hvordan DE mener det er.

Min baggrund for at spørge herinde er at jeg søger bredt fremfor kun at søge via bbekendtskaber. Jeg tænkte at det er sandsynlingt at der findes nogle unge der tænker fremad og bruger denne side til at forberede sig på hvad der kunne ske fremover.
Det kan sagtens være at det ikke er tilfældet, men det er vel ok at spørge? Indimellem er der også nogle der kender nogen.

Men lad nu det ligge, som skrevet vil jeg hjertens gerne uddybe hvis nogen vil deltage.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bruno Se meddelelser
Det lyder som et rigtigt spændende og brugbart projekt du har gang i. Måske skal du afgrænse målgruppen i aldersinterval. Eksempelvis 20 - 25 år.
Du kunne også udforme et opslag og rundsende til forskellige jobcentre og spørge om de har egnede kandidater, eller om de vil være behjælpelige med at udskrive og hænge opslaget op et strategisk godt sted. Alle jobcentre burde da være interesserede og kan da kun profitere af dit færdige projekt.
Held og lykke!
Tak for svar.

Det er alle u.25 jeg er interesseret i at høre fra, selvom en på 18 sjældent vil kunne svare på følgerne ved kh, vil de kunne svare på hvordan det er at gå fra barn og ind i en verden hvor du kontrolleres og hvor der sættes mange krav. Derudover er jeg også interesseret i baggrunden for denne Grp unge.

Jeg vil klart kontakte jobcentrene :-) men søger på landsplan, så ville i første instans prøve de forums jeg kunne finde hvor der var en chance for at støde på nogen i denne Grp.
socrådstud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægeregning for kontanthjælpsmodtagere ? Kio Alt det andet 20 20-02-2013 01:12
Genoptagelse af fleksjob efter langtids sygemelding Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 0 03-12-2009 11:53
langtids syge meldte på kontanthjælp... anetta Alt det andet 0 25-05-2008 15:08
Langtids ledige får ugentlig mødepligt Ninja Politik og Samfund 5 13-03-2008 11:37
Tvangsmotion til kontanthjælpsmodtagere fiemie Det er da strengt ! 6 31-01-2008 01:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension