K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2008, 02:20   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Uvished om fremtid giver psykiske skader

Uvished om fremtiden giver psykiske skader for asylsøgere.

Og de får OGSÅ psykiske skader, selvom de flytter i egen bolig. Men da hellere sidder i egen bolig end i et center.

Det er SAGSBEHANDLINGEN, der giver skader.

Det kender vi helt sikkert også på k10.

Hvor mange er ikke gået ned med flaget pga. sagsbehandlingen?

Læs her:
Citat:
For der er ingen forskel på, om asylsøgerne bruger ventetiden på at få afklaret deres sag på et asylcenter eller udenfor, viser omfattende svensk forskning. Uvisheden om fremtiden i forbindelse med behandlingen af deres asylsag giver familierne psykiske skader, og den uvished forsvinder ikke, fordi man flytter i egen bolig, oplyser den internationalt anerkendte forsker Kjerstin Almqvist på baggrund af mangeårige studier i asylansøgeres livsvilkår.

»At tro at livet udenfor er bedre, er en illusion,« siger Almqvist til Berlingske Tidende.

Forskningen viser, at det afgørende for familiernes velbefindende er et normalt liv, hvor mor og far går på arbejde og børnene i skole og til fritidsaktiviteter. Asylaftalen mellem regeringen og DF lægger imidlertid alene op til muligheden for at flytte i egen bolig, men uden adgang til et arbejde for forældrene og uden en afklaring på deres fremtid.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/701220056/

Ja, de skal have en AFKLARING på deres situation... ikke smøl eller andre ubrugelige løsningsmodeller, som gør dem mere syge.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 12:14   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps! Jeg så det i morges på TV2.....

Men hey, vi ved efterhånden alle sammen, at hvis der er sager og sagsbehandling - uanset hvem, hvad, hvor, så er det = store psykiske konsekvenser for de berørte!

Alle retter spørgsmålet hen på asylsøgerne, pensionssøgerne, flexsøgerne mf og stiller de evendelige spørgsmål ,,hvad kan de, hvad vil de, hvad mener de med dét'', men ikke én kulegraver sagsbehandlingen - det glider de let og elegant henover ,,for sagsbehandlere har jo så travlt'' og dén sætning retfærdiggøre ALT i Danmark. Don't think so!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 12:53   #3
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
ja, det siger noget om hvordan de "Kære" politikere tænker, at leve i uvished er stressende, det er vist bevist rigeligt, så det handler vel om en løsning der er værdig for de mennesker, og ikke at hvis bare de får et job så er alt godt.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 15:04   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej ....syntes lige det skal med at denne her gruppe af asylansøgere, HAR fået deres sager afgjort, de er afvist men nægter at rejse....for ikke at havne i en situation hvor ALLE afviste flygtninge bare kan nægte hjemrejse, og alligevel få fulde flygtningerettigheder, så har man set sig nødsaget til et kompromi, så i al fald børnene kan opleve en nogenlunde normal tilværelse.

Lige i denne her diskussion, er jeg glad for ikke at være den der skal bestemme.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 15:09   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvem ville rejse hjem til et krigshærget Irak ? jeg ville ikke !
DK fører krig imod det land de afviste asylansøgere kommer fra ????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 16:10   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Stelle....mere så du ikke er i tvivl om min holdning.

Jeg syntes personligt, at man burde give denne gruppe flygtninge fuld status...at de selvfølgelig får fuld adgang til et normalt liv, det er jo idioti kun at give dem en bolig og småpenge at leve for, hvis de gerne vil uddanne sig eller arbejde....det er fastslået med syvtommersøm at disse her familier IKKE rejser frivilligt....og så glemmer jeg heller ikke at man ikke kan tvangssende dem hjem, fordi deres hjemlande stadigvæk er ragnarok og kaos.

Men jeg bliver sådan lidt lunken, når man ikke holder sig til reelle fakta...de HAR fået deres sager afgjort, i realiteteten har de jo valgt selv, selv om det er valg mellem pest og kolera.

Det politikerne er bange for, er, hvad så med den næste gruppe og den næste igen....hvis man lukker helt op og giver disse flygtninge fuld status, hvad der ville være det rigtige at gøre, rent menneskeligt....men så kan man jo ligesågodt lukke for udlændingestyrelsen og give alle flygtninge carte blanc til Danmark.

Jeg syntes det er meget svært, og er glad for at det ikke er mig der skal træffe en afgørelse i denne sag, som ikke kun handler om det menneskelige over for de første familier, men også om de næste og de næste igen....flygtninge ankommer hver dag.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 16:49   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

Hej Ingrid

Helt klart hvad du siger , men der burde være nogle regler for flygtninge der kommer til DK fra et land vi faktisk fører krig imod , sammen med USA.

Man kan ikke både føre krig mod mennesker og så nægte dem der flygter fra det land hjælp..derfor er det en meget speciel sag her.

Helt ærligt så tror jeg de flygtninge hellere end gerne ville bo i deres eget land UDEN KRIG.

Nå men jeg slutter her med det emne...jeg tror grunden til det kom på tale herinde er fordi de er i en slem situation ...i sær børnene, og at vi solidariserer lidt med dem.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 17:32   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Stella.....er det ikke bare så typisk for vores politikere....de tror dælme i ramme alvor at de er så moralske.....så moralske, at de også tror på at dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Ja, især ungerne....ens hjerteblod skriger nærmest.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stadig uvished og løftebrud Mella Politik og Samfund 0 06-11-2011 18:42
flere skader på en gang venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-09-2011 23:01
Erhvervsevnetabserstatning psykiske skader Psychocowboy Alt det andet 7 20-01-2010 13:28
Borgere lever stadig i uvished uden sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 26-09-2009 06:00
Flest klager ved skader i bevægeapparatet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-12-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension