K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 10:52   #21
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Ja, det ér virkelig groteskt, - sidder virkelig og er helt mundlam

Tænker du har fået en masse gode råd i tråden, og herfra kan jeg sende en masse krydsede fingre for, at du selvfølglig får din pension - og et
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:59   #22
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Hej,

Jeg har nu klaget af (2 omgange) til Kommunen over
1. Først tilkendt pension via brev med pensionsbevis, hvorefter den trækkes tilbage fra kommunen med begrundelse: menneskelig fejl.

2. ej tilkendelse af pension. Kommunen har brugt latterlige begrundelser for hvorfor jeg burde kunne varetage ordinært job (eks. det er ej belyst, hvorvidt brug af Matas fodindlæg vil bedre fodens tilstand)
Hertil kan nævnes at det er mine knæ, som er årsag til mange af mine smerter/hensyn skal tages.

Men men mit spørgsmål er nu:

Jeg er på sygedagpenge, som ej kan forlænges. Kommunen truer mig nu med kontanthjælp (0 kr pga formue)
Er kommunen ikke forpligtet til at fortsatte med ydelse, indtil min sag er behandlet færdig???.

Det skal siges, at der er tale om en arbejdsskadesag. ASK har allerede behandlet min sag og udbetalt mén, men min sag hos ASK vedr. erhversevnetab køre stadig.

Nogen som har erfaringer?

/Jyden74
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:11   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din sag er færdigbehandlet i og med du fik afslag.. så de kan godt stoppe ydelsen og sætte dig på ingenting.

Men hvis du får medhold i klagen, vil du få med tilbagevirkende kraft til den dag du fik afslaget.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 11:59   #24
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Hej Igen,

Jeg troede at så længe at der er tale om en arbejdsskadesag, så skulle kommunen sørge for at jeg fik en eller anden form for ydelse og ej blot kontanthjælp.

Jeg var også af den opfattelse at kommunen ikke kunne smække kassen i, når nu at der køre en sag i ASK.

men jeg tager åbenbart fejl????

/Jyden
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:26   #25
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jyden74

Det er da en helt umenneskelig behandling, du er udsat for !

Jeg mener dine sygedagpenge skal fortsætte, til ASK har færdigbehandlet din sag.
Du burde forlænges på :https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=135357

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:12   #26
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Det er fuldstændig vanvittigt det du har været udsat for - jeg ville knække hvis det var mig. Håber det bedste for dig - har desværre ikke forstand til at vejlede.

mange knus
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:45   #27
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Noget frygtelig skidt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Det er fuldstændig vanvittigt det du har været udsat for - jeg ville knække hvis det var mig. Håber det bedste for dig - har desværre ikke forstand til at vejlede.

mange knus
Ditto her! Knuz og rigtig meget held og lykke
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 20:59   #28
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Manglende brev omkring udfaldet af ansøgning om FP

Hej,

Jeg har lige brug for et par afklarende råd ang ansøgning om FP.

Jeg har søgt FP for ca 1 år siden. Først fik jeg FP og siden et telefonisk afslag (se længere nede i min tråd). Dengang ankede jeg til BAN, som hjemviste sagen til kommunen til yderligere afklaring og genvurdering af sagen.

Sagen om FP er så nu igen i efteråret 2012 sendt til pensionsteamet og denne skulle behandles d. 6 dec 2012. Jeg har et brev hvori der står, at jeg inden for 6 dage ville modtage brev om afgørelsen. Dette brev havde jeg endnu ikke modtaget d. 13 dec.
Derfor ringede jeg og spurgte til dette brev. Jeg fik en sang fra de varme lande om at brevet endnu ikke var skrevet og sendt afsted, samt at de ville bestræbe sig på at få det færdigt inden jul!!!!. MEN jeg har endnu ikke modtaget noget brev. og kender derfor heller ikke udfaldet!!!!!.

Jeg frygter det er endnu et afslag.

Hvordan skal jeg forholde mig. Er der tale om et afslag, ønsker jeg at klage afgørelsen, men så er de nye regler om FP trådt i kraft eller er der særregler i en overgangsperiode?.

Det kunne jo tænkes at kommunen trækker sagen i langdrag, for at overgå til nye regler om FP.

På forhånd tak
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 21:06   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
nope...den skal behandles efter de gamle regler...når sagen har været afgjort under de gamle regler...

Så det skal du ikke bekymre dig om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 21:55   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden74 Se meddelelser
Derfor ringede jeg og spurgte til dette brev. Jeg fik en sang fra de varme lande om at brevet endnu ikke var skrevet og sendt afsted, samt at de ville bestræbe sig på at få det færdigt inden jul!!!!. MEN jeg har endnu ikke modtaget noget brev. og kender derfor heller ikke udfaldet!!!!!.
Du kan evt. bede om aktindsigt, for at se hvad der er sket, eller ikke sket.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendt flex malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 14-01-2012 20:48
Tilkendt FP Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 23-12-2011 22:18
Tilkendt fleksjob/ arv profilen Spørgsmål ang fleksjob 21 30-07-2011 15:19
tilkendt fp JUBII nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 29-09-2010 09:28
Jeg fik tilkendt FP kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-12-2009 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension