K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 22:32   #81
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg synes faktisk, det er omvendt. Jeg tror, at man lettere kan leve med noget, når man har fået en diagnose at forholde sig til. Det er ikke sådan, at jeg går og tænker, gud jeg har en diagnose, men når man får at vide, hvad det er man fejler, så kan man bedre forholde sig til det og arbejde med det og få den rette behandling.

Hvis nogen bruger deres diagnose til at fralægge sig ansvaret, tror jeg, de ville have gjort det alligevel, så var det nok bare noget andet der havde fået skylden.

Derudover er diagnosen jo også et vigtigt arbejdsredskab for lægerne.
det er netop det jeg mener, først skal man have diagnosen eller flere
netop så lægerne kan finde en behandling, hvis der ikke er nogen så skal man til at indrette sit liv efter det.
men når vi snakker om man ikke kan arbejde, så bliver det slemt i forhold til et jobcenter. fordi i de fleste tilfælde skal man analyseret ned til mindste detalje
alså bliver det er et diagnose race i flere år.
fordi man lige til se om noget fysisk er psykisk og sikkert også omvendt

ingen tror jo på hvad selv siger i systemet og det kan faktisk være med til at gøre folk mere syge end de var i forvejen.
man skal være meget stærk psykisk for at være i et behandlingsystem og i forhold til et jobcenter.
man ser jo folk som kommer ind i systemet som fysisk syg
ender med angst og depression oven i, nogen får jo direkte Post traumatisk stress.
når man er psykisk syg så skal der ikke meget til for at man går ned

i min verden er et jobcenter slet ikke egnet til at have med psykisk syge at gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 08:44   #82
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Jeg har det sådan at jeg personligt er ligeglad hvilken etiket de sætter på mig. Det interessante er hvilke symptomer jeg har og inden for psykiatrien, vil du kunne se den samme række af symptomer indenfor de fleste lidelser og det er jo også derfor det kan være meget svært for psykiateren at finde den rigtige etiket.

Det er jo ikke navnet der bestemmer sygdommen, men omvendt. Hvis du eks lider af angst eller søvnløshed, er det jo det man skal behandle eller tage hensyn til uanset hvad grundlidelsen er!

Mine 8-9 diagnoser (har ikke gidet at tælle dem) får jeg pt ingen medicin eller anden behandling for. Jeg kan desværre ikke tåle noget medicin (levertal går helt amok) og har ingen tilbud om behandling fra det offentlige, så jeg har måttet indrette mit liv så godt som muligt for at "tage hensyn" til min sygdom.

Det er jo også at tage ansvar i min verden. At lære at acceptere at nogle ting kan jeg bare ikke, kommer til at tage tid, men det trøster mig da lidt at vide at det ikke er fordi jeg er doven eller uduelig (etiketter jeg havde før!). Det går stadig meget tit galt for mig, men jeg forsøger at undgå at sætte mig i situationer der "trigger" mig.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
Normal process? Klund Dit og Dat 13 27-10-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension