K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 18:30   #1
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Øv-vejr på vej

Slut med det varme og blide vejr. Polarfronten trænger sig endnu en gang ned over Danmark med regn og blæst

I morgen ligger regeringen sin skattereform frem... mon der er nogle sammenfald i ovenstående...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 18:32   #2
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
åååhhh nej hvis det hænger sammen - så får vi isvinter nu
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 19:21   #3
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Du mener vel istid
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 19:47   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Takke fra den gode nyhed jeg er ved at smelte når der er mere end 18 grader,og luft under vingerne er heller ikke af vejen.

Og kunne de da bare få gjort den refom færdig,så kunne man komme vidre g vide hvad man skal slås med i fremtiden.

Det er som om alt er gået i stå,bare vent,når refomen er færdig så rasler der nye bruger ind på siden,som har sidet og ventet ½ år på en afgørelses i deres sag.

En af mine nærmeste blev færdig hos anden aktør dec/jannuar der skal gå ½ år før næste møde hvis det ikke er syltning så må det være henkogning i det uvisse
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:05   #5
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja det bliver ikke nemmere for dem som har brug for en FP, men syntes heller ikke der skal være nemt. Nogle steder mere svært og andre nemmere.....
Jeg har tit herinde fået på puklen fordi min var lige igennem. Men jeg har så heller ikke snakket så meget om sværhederne for mig, jeg har bare forsøgt at efterrationalisere sagsgangen.
Lad os nu se når den kommer ud i sin helhed. Nogle steder vil vi personligt være glade og andre gale, alt efter hvordan det rammer os selv....
Uanset hvad ka jeg se , med et som er kommet frem atjeg selv bliver ramt økonomisk på pungen.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:05   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Passer fint med reform og istid, formoder jeg vil begrave mig i dynerne med depression alligevel......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 22:00   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Det vil ske ved at folkepensionens grundbeløb nedsættes med 13.600, mens pensionstillægget løftes tilsvarende. Det vil sige, at pensionister med de mindste indtægter ikke mærker nogen forskel, men at pensionister med store supplerende indtægter rammes. Det vil skaffe 800 mio. kr. årligt

Så er dt vidst nu man skal opsige sine pensiosordninger og få dem udbetalt som FP og selv sætte dem i aktier, når de er udbetalt er grexit en realitet og med tide kommer kursen op igen, glem ikke at der kommer afgifter på pensionsopsparinger....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 22:43   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Førtidspensionister som bor i udlandet, også i andre EU lande ,vil blive berørt af den nedsættelse, fordi i det øjeblik de overgår til alm. pension, blive de ikke berettige til pensionstillægget. ( som de er det hellere ikke idag )
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 07:50   #9
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Du mener vel istid
Istid....Ja der er røget en del is indenbords ind, her i tropevarmen . Men det slutter nok idag med den kommende skattereform.

Så får Danmark mindre omsætning fra mig FTPér, når man beskærer overførselindkomsterne.

Og jeg syntes det er forkert at hæve topskattegrænsen med 78.000 kr.

Den burde nærmere sænkes med 78.000 kr., så dem der er heldig at have et job, ikke får for megen lyst til ekstra timer, men gør plads til de 160.000 arbejdsløse kan komme ind på arbejdsmarkedet.

Kort sagt burde Danmark på fordeling. Fordeling er det krisevåben private virksomheder.
Det eneste er at Danmark ikke kan fyre arbejdsløse folk, fordi økonomien burde beskæres.
Øhe man kan jo sige Danmark fyrer mange folk, og sender dem på kontanthjælp de ikke kan få, hvis de har formue/aktiver på 10.000 kr.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 12:55   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg tror også jeg snart vil ned i vores hus ved donauen igen..det er godt nok ik mere end et par uger siden jeg kom hjem..

men elsker varme og hader vind og ku se på vejudsigten de lover 28 grader så længe øjet rækker..
så tror jeg skal ha studeret momondo og se om der ikke er en billig billet..
jeg har det meget bedre i varme og så slapper jeg bedre af dernede..

stribe fø'rtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekstremt vejr i Danmark Karo Politik og Samfund 0 23-12-2011 06:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension