K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2017, 14:33   #1
Hannepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hannepigen er ny på vejen
Løbende udbetaling af sin Alderspension!!!

Jeg er lige fyldt 60 år- har en alders- pension i Pensam, som der ikke er blevet indbetalt til, i de sidste 12. mdr fra arbejdsgiver, da jeg har været uden job.
Jeg er ledig flexjobber, og får ledighedsydelse.

Jeg har fået oplyst af mit pensionsselskab, at jeg kan påbegynde løbende udbetalinger fra min pension, selv om jeg ikke er stoppet med at arbejde!!! og når jeg kommer i nyt Flex job igen, forsætter udbetalingen....

Mit spørgsmål er om der er nogen der kan svare på, om den løbende udbetaling, bliver modregnet i min Ledighedsydelse ??? eller når jeg får nyt flexjob igen og skal have flexlønstilskud ? også bliver modregnet? ( Hvis der overhovedet bliver modregnet ???)
Hilsen Hannepigen
Hannepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2017, 11:56   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Har du talt med socialrådgiveren hos pensam om det ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 12:08   #3
Hannepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hannepigen er ny på vejen
Ja, jeg har--- De tror at jeg bliver modregnet, men var ikke sikker... Har nu henvendt mig til Kommunen, ydelseskontoret og afventer svar!!!
Hannepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 21:30   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepigen Se meddelelser
Jeg er lige fyldt 60 år- har en alders- pension i Pensam, som der ikke er blevet indbetalt til, i de sidste 12. mdr fra arbejdsgiver, da jeg har været uden job.
Jeg er ledig flexjobber, og får ledighedsydelse.

Jeg har fået oplyst af mit pensionsselskab, at jeg kan påbegynde løbende udbetalinger fra min pension, selv om jeg ikke er stoppet med at arbejde!!! og når jeg kommer i nyt Flex job igen, forsætter udbetalingen....

Mit spørgsmål er om der er nogen der kan svare på, om den løbende udbetaling, bliver modregnet i min Ledighedsydelse ??? eller når jeg får nyt flexjob igen og skal have flexlønstilskud ? også bliver modregnet? ( Hvis der overhovedet bliver modregnet ???)
Hilsen Hannepigen

Det ser desværre ud til at pensionen modregnes.

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/topic825.html

Jeg går ud fra at det er en pension der er led i tidligere ansættelsesforhold, så vil den blive modregnet efter paragraf 9.
Du kan vente til du går på pension med at få den udbetalt, så vil evt. Modregning kun påvirke dit pensionstillæg, alt efter hvor stor din indkomst er til den tid.

Hvis du går på fleksydelse (efterløn for fleksjobbere) vil der ske modregning både hvis du får den udbetalt eller venter til pensionsalderen.

Mvh..Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension