K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2016, 23:09   #1
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Erfaringer med smerteklinikken

Jeg er startet på smerteklikken og vil gerne høre hvilke erfaringer, hvordan og hvorledes det er gået for jer, som har været på smerteklinik.

Hvordan blev behandlet de kroniske smerter for jer?
Jeg føler mig meget utryg over behandlingen for kroniske smerter med antidepressive.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 23:23   #2
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Er lutter øre følger lige denne tråd. skal på smerte klinik på mandag
Skriver lige når jeg har været der

Mvh. Rep
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 00:00   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
mit forløb på smerteklinik varede halvandet år. jeg var meget skeptisk fra start, tror jeg var "lidt" skadet af flere år i det kommunale system, med manglende tillid mv. MEN jeg blev positivt overrasket...........

på smerteklinikken mødte jeg lutter forståelse for hvad jeg kæmper med af smerter. desværre kunne de ikke trylle smerterne væk, men de fjernede det meste af det medicin min egen læge havde pumpet mig med i flere år, og som alligevel ikke hjalp . smerteklinikkerne har rigtig stor viden og erfaringer med at hjælpe os smertepatienter til en bedre livskvalitet. De er på vores side, og ikke på kommunernes.

jeg mødte andre smertepatienter, hvilket var en stor hjælp da jeg nu kunne se at jeg ikke var alene med mange af de problematikker der følger med at være kronisk smertepatient.

min medicin er nu reduceret til et minimum, bla. tager jeg efter behov Lyrica for de nervesmerter jeg er plaget af. Lyrica er også en medicin der bruges som antidepressiv medicin. vær ikke bange for det. noget af det medicin der virker mod depression , virker også mod smerter, . jeg har ingen depression men er glad for min lyrica som tager toppen af nervesmerterne.

vh sortepigen
førtidspensionist
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 00:43   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg er startet på smerteklikken og vil gerne høre hvilke erfaringer, hvordan og hvorledes det er gået for jer, som har været på smerteklinik.

Hvordan blev behandlet de kroniske smerter for jer?
Jeg føler mig meget utryg over behandlingen for kroniske smerter med antidepressive.
Min oplevelse på Rigshospitalet har været meget rodet.
Behandlingen har bestået af smagsprøver på et væld af behandlingsformer.
Seneste påhit er et Mindfulness forløb hvor man har helt urealistisk forventninger til hvor mange timer om dagen, man kan hive ud af kalenderen for at lave yoga og meditation.
Undervisningen har foregået i gruppe i et lokale med en del møbler og senge opbevaret.

Jeg har fået lidt ud af det samlede forløb, som har været nogle år, men træerne vokser ikke ind i himlen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 03:06   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg gik der 1 gang i 1 år '

Derefter gik jeg der 6 mdr i 2 forløb .

og 3-4-5-6 forløb varede maks 3 mdr hvor vi tjekkede op på om der var kommet noget nyt medicin og om der evt var bivirkninger .
¨
Den jeg gik på var en privat tværfaglig smerteklinik der desværre er lukket i dag , da de mener alle sønderjyder skal til Give eller odense

Men var rigtig glad for at gå der . Er det en tværfaglig er der forskellige tilbud . Eks smertehåndterings kursus . Det var jeg til 2 gange . Slet ikke noget for mig , men vældig populær for mange . Det var 12 gange a ca 3 timer .
så var der psykologer hvis der var behov for det . Akupunktur . socialrådgiver og ja selve lægen

Jeg har haft stor glæde af at gå der , selvom det i perioder kan være hårdt at prøve mange piller af .

jeg får lyrica 600 mg 2 gange daglig . Der bruges både til psykiske sygdomme og andre ting hvis jeg husker ret . Det skal du ikke frygte . Jeg får dem med morfin og metadon der samlet set så skulle give mig en effekt .

Det er noget mærkeligt noget med piller tænker man . Hvordan kan de bruge 1 pille til flere ting ? min smertelæge fortalte at de kan bruges til flere ting og spiser man dem med andre ting . gir de en en samlet effekt . Det er det man skal fokuserer på . Så det skal du ikke frygte , der er mange der får det

Enden er blevet jeg har fået en smertepacemaker opereret ind i maven og der går en elektrode op gennem ryggen der så skal hjælpe på smerter i armene - hånden og fingre . De laves dog kun på de helt store syghuse .

De hjalp mig dengang med min ftp sag der gik igennem uden problemer og vigtigst af alt for mange . De tog en alvorligt . prøvede kun at hjælpe dig . For som smertelægen altid sagde 2 piller behøver ikke have samme effekt på 2 mennesker med samme smerte . Ingen er ens

jeg mindes det kun som positivt .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 09:55   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har været i give, de var også helt fantastiske fik læst hele mine læge papir op og forklaret hvad jeg fejler, gik o for mig jeg havde gigt i hofterne.

havde meget svært ved at tåle medecinen , men de var meget forstående og fik også givet mig nogle hjælpe midler, min veninde tig også i mod dere smerte huntering og var rigtig glad for det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 13:33   #7
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Det bedste som er sket for mig, siden jeg blev syg er at komme på tværfaglig smerteklinik.

Jeg lærte hvordan jeg bruger mine ressourcer så jeg får så meget som muligt ud af dem, at erkende/acceptere min tilstand, samtale og kursus med fysioterapeut, 12 psykolog samtaler, samtale med socialrådgiver (som også var med til et møde i kommunen). Normalt når jeg har været hos egen læge er der afsat 10-15 min. her var der alt den tid man skulle brug. Vi prøvede os frem med medicin over 4-5 måneder og fandt frem til det mest optimale for mig.

Det var fantastisk at møde nogen (professionelle) som med det samme kunne se, at det var helt galt på alle fronter og at jeg hade brug for hjælp til at komme videre.

Som en af de andre skrev, så er de til for os og ikke kommunen - men kommunerne tager deres udtalelser meget alvorligt.

Jeg ville ønske at alle med behov for det fik muligheden for det samme forløb.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 21:06   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg var tilknyttet en smerte klinik igennem 1 1/2 år og det var jeg rigtig glad for.

Jeg fulgte et smertehåndtering kursus, afprøvede forskellig slags medicin, alene timer med fysioterapeut samt læge samtaler.

Jeg blev også tilbudt samtale med psykolog, socialrådgiver samt et forløb med vand gymnastik.

Det der var brugbart for mig, var at blive reguleret i medicin samt alene tid med fysioterapeut.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 10:39   #9
sarahsnl
Føler sig hjemme på K10
 
sarahsnls avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Lokation: Kønenhavn
Indlæg: 38
Styrke: 10
sarahsnl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Det bedste som er sket for mig, siden jeg blev syg er at komme på tværfaglig smerteklinik.

....
Det var fantastisk at møde nogen (professionelle) som med det samme kunne se, at det var helt galt på alle fronter og at jeg hade brug for hjælp til at komme videre.

Som en af de andre skrev, så er de til for os og ikke kommunen - men kommunerne tager deres udtalelser meget alvorligt.

Jeg ville ønske at alle med behov for det fik muligheden for det samme forløb.
Hejsa, hvilken smerteklinik var du på? jeg søger helt nøjagtig erfaring med private tværfaglige klinikker i hovedstaden, da ventetiden er op til 2 år på rigshospitalt hvortil jeg her henvst.

:-) gamme tråd men forsøger at spørge, da du lod til (i dit svar her) at have fået meget ud af et meget konstruktivt forløb
sarahsnl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 15:46   #10
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Der var KiApro og ligger i Herlev.

Og jeg er stadig glad for, at jeg kom i forløb hos dem.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension