K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2011, 22:49   #131
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Det er bare svært, for de fleste har jo et smerte skema for fysiske symptomer og jeg kan ikke lige forene det med mit eget. Én ting er jo at jeg blir fysisk syg når jeg er psykisk presset, men det er jo ikke på en "skema måde"... Hmm... Må tænke over det i morgen...
Jeg har ikke meget forstand på psykiske lidelser, men måske kunne du lave dit eget "smerte"skema.

Hvis du har opbygget en vis erfaring med hvordan du reagerer, så kan du måske lave en liste fra 1-10, som viser udviklingen i dine reaktioner.

Lyder måske lidt underligt, men jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Hovedsagen er, at du får den formuleret og sendt et eks. af "smerte"skalaen sammen med din dagbog, sådan, at den der læser dagbogen forstår hvad de forskellige tal står for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 22:57   #132
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak Vovse...

Du kan tro jeg forstår hvad du mener... Jeg skal "bare lige" have fundet ud af hvordan... Jeg tror det må blive en kombination af ...ehmm.... alt muligt
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 00:08   #133
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Først. det er denne sagsbehandler henviser til;

"1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,"
(sagsbehandler har netop skrevet at det kan du ikke, ???)

Istedet for de relevante næste 2;
(kan dog se at stk 2, har været brugt).

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
OG
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,"

Citat;
Der vurderes behov for en afprøvning af funktionsniveau i arb.mæssig sammenhæng mhp en beskrivelse af, om og hvordan X 's restarbejdsevne kan udnyttes i arbejde på fleksjobvilkår. Herunder afklaring af realistisk timetal, under hensyntagen til psykiatrisk begrundede begrænsninger amt øvrige skånehensyn i forhold til eksempelvis arbejdets tilrettelæggelse.
Den påtænkte afprøvning vurderes at kunne ske via Arbejdsmarkedscenter Syd. Afprøvningsforløbet vurderes at blive længerevarende, hvorfor der ikke vurderes yderligere forlængelsesmuligheder efter Sygedagpengelovens § 27 stk 1"
citat slut.;

AGGHHHH; (forstår i høj grad din forvirring).
Jeg ville måske skrive noget hertil;
Feks.:

Der vides på nuværende tidspunkt IKKE, om der er nogen restarbejdsevne, men at du netop NU, er i denne afklaring af din arbejdsevne.(det VIL være en risico, at stille tvivl om fleks, da du recikere at havne på kontanthjælp, og dermed skal afvendte BAN, før en evt ændring, medhold).
Denne er sat til at vare 13uger, hvorfor jeg ikke forstår at man ikke tager stk 2 eller 4, i anvendelse, således at man får et ordentlig grundlag, at vurdere ud fra.

Jeg ville være meget i tvivl om at vove spyttet, at skrive nogenlunde sådan, da sagsbehandler HAR lavet en god vurdering, på at din arbejdsevne er varigt nedsat. (behold som sikkerhed en kopi af denne ressourceprofil).

Synes at det er noget besynderligt at spørgsmålet vedr forlængelse, dvs faktisk afgørelse, er indeholdt i ressourceprofilen?
Herunder afgørelse af fleks.

Dette kunne du måske også anfører, altså ovenstående spørgsmål.

Dette er efter min mening helt forkert, at der skrives sådan i ressourceprofilen.
Dog sørg for at det ikke bliver langt, og uden at du postulere noget fast.

Den sikre vej, er fortsat at afvendte afgørelse, og derefter klage, da du således HAR sikret fleksbevilling.

PS hvor er din fagforening henne i det her?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-08-2011 kl. 00:28.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 08:22   #134
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er med at træde varsomt med kommentarerne til Rp., som Popia også ser ud til at mene. Jeg forstår heller ikke denne fra din sbér:

Den påtænkte afprøvning vurderes at kunne ske via Arbejdsmarkedscenter Syd. Afprøvningsforløbet vurderes at blive længerevarende, hvorfor der ikke vurderes yderligere forlængelsesmuligheder efter Sygedagpengelovens § 27 stk 1"


Da din sbér helst ser at du visiteres til fleks og selv pointere at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked er det jo oplagt at du forlænges på sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 4, den står nærmest og skriger på dig:

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Denne tillader jo et længere varende afklarings forløb.

Ved ikke om du allerede er igang med at formulere dine kommentarer til rpén, men som jeg hele tiden har sagt vil jeg klart gå efter forlængelse, hvad skal du ellers modtage af ydelse efter 30/8? Din sbér vil nok udsætte sdp. stop af hensyn til hendes endelige beslutning, men hun kan jo ikke bare smide dig af sdp. midt under din afklaring.

Jeg syntes at du skal skrive at du er enig i rp., og klart vil gå efter fleksjob visitering. Indtil videre syntes du at det går udemærket med afklaringen og du søger at føre opdateret dagbog så godt du kan. Endvidere skal du lægge vægt på at du har behov for at få en afklaring omkring hvilken ydelse du er på under afklaringen på REVA, det kan jo, som din sb. netop skriver, gå hen og et længere varende forløb for udredning af din arbejdsevne i forhold til din funktionsevne.

Du må skrive, at du anmoder om at blive forlænget på sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 4. I er jo begge enige om, at du afklares i forhold til fleksjob, da det ordinære arbejdsmarked er uden for rækkevidde. Forlængelsen er op til 26 uger og burde således kunne dække over REVA forløbet.

Jeg ved godt at den ikke holder med at det går "strygende" på REVA, men det har hun jo ikke nøde at vide endnu, så vent med at sende dagbogen indtil din ydelse er på plads. Du er nødt til at spille dine kort efter fleks selvom det måske skulle gå hen og blive ftp. til dig. Jeg kan ikke se hvilken ydelse hun kan sætte dig på under hele afklaringen ved reva hvis ikke sdp. forlænges ? Du kan jo ikke komme på ledighedsydelse før efter endt afklaring og visitering til fleks og denne bestemmer hun vel ikke alene over, skal den ikke over et visitations udvalg ? Du vil kun kunne komme på kontant hjælp hvis ikke sdp. forlænges, det er min mening desværre.

Heldigvis er du jo super god til, at skrive "varsomt" og godt. Du må få formuleret en mail, inden godkendelse af RP. Du kan først godkende rp. når du er forlænget på sdp. he, he... Endvidere kan du sagtens skrive hvilke andre kommentarer du har til rp. ligeledes for at dække over det "MUST", at sdp. bør forlænges. Alternativt ønsker du, at få bekræftet hvornår du overgår til ledighedsydelse ???!!

Håber at du har sovet godt og er nogenlunde udhvilet når du vågner.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-08-2011 kl. 08:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 08:42   #135
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Det er bare svært, for de fleste har jo et smerte skema for fysiske symptomer og jeg kan ikke lige forene det med mit eget. Én ting er jo at jeg blir fysisk syg når jeg er psykisk presset, men det er jo ikke på en "skema måde"... Hmm... Må tænke over det i morgen...
Jeg gjorde det, at jeg satte et tal på dagen, over hvordan den havde været. Fra 0-5, mener jeg. Hvor 0 var helt nede under gulvbrædderne og 5 helt på toppen. Mine dage lå på 1-3, havde ikke en eneste på 4-5.

Så kunne SB og arb.prøvningen se, hvordan jeg havde haft det - og hvordan det hele påvirkede mig. Fik også skrevet så meget som muligt i selve dagbogen.
Men på de rigtig dårlige dage var det kun i stikordsform.

Jeg gjorde det, når jeg mødte i min arb.prøvning (altså skrev dagbog fra dagen før), og til sidst var det det eneste jeg magtede. Det står der også i mine papirer.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:14   #136
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Frk.Norden;

Du kan være enig i, at din arbejdsevne er varigt nedsat, og at du aldrig vender tilbage til ordinært arbejde.

Du kan skrive at du nu er startet en afklaring af din arbejdsevne. (her korigere du således, med denne sætning, at sagsbehandler skriver, at din restarbejdsevne vurderes. Dette vides jo ikke, altså ,om der er nogen restarbejdsevne).

Ved dette har DU således kommet med DIN belysning af sagen, som er 100% sand, uden samtidig at træde sagsbehandleren over tærende.
Igen er det for at sikre at du ikke bare bliver frataget sygedagpengene uden afgørelse til anden forsørgelse.

Du får efter alt sandsynlighed flekstilkendelse.

men da de SKAL sende dig en afgøelse vedr sygedagpengestop, kan du her klage over at du ikke får en forlængelse efter stk4.
eller stk 2(ved dog godt at den før har været brugt, men det var formodentlig med en anden begrundelse).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 11:55   #137
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Jeg gjorde det, at jeg satte et tal på dagen, over hvordan den havde været. Fra 0-5, mener jeg. Hvor 0 var helt nede under gulvbrædderne og 5 helt på toppen. Mine dage lå på 1-3, havde ikke en eneste på 4-5.
Hmmm, kan det ikke svinge i løbet af dagen?

Mine (fysiske) smerter kunne svinge meget i løbet af en dag, f.eks. kunne de ligge på 6 når jeg stod op, efter medicin og hundeluftning kunne de så være kommet ned på 5.
Senere på dagen, f.eks. efter praktikken, kunne de ligge på 7-8 og til sengetid måske ligge på 6.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 15:32   #138
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, kan det ikke svinge i løbet af dagen?

Mine (fysiske) smerter kunne svinge meget i løbet af en dag, f.eks. kunne de ligge på 6 når jeg stod op, efter medicin og hundeluftning kunne de så være kommet ned på 5.
Senere på dagen, f.eks. efter praktikken, kunne de ligge på 7-8 og til sengetid måske ligge på 6.
Jo, det kan det. Hvis det svingede meget, så skrev jeg flere tal - ellers måske to.
Men i min arb.prøvning lå jeg faktisk ned på 2-3 næsten hele perioden, uanset hvornår på dagen, da jeg slet ikke kunne komme op. Nogle dage var jeg nede og vende på 1, men var aldrig oppe på 4.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 16:26   #139
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Frk.Norden;

Du kan være enig i, at din arbejdsevne er varigt nedsat, og at du aldrig vender tilbage til ordinært arbejde.

Du kan skrive at du nu er startet en afklaring af din arbejdsevne. (her korigere du således, med denne sætning, at sagsbehandler skriver, at din restarbejdsevne vurderes. Dette vides jo ikke, altså ,om der er nogen restarbejdsevne).

Ved dette har DU således kommet med DIN belysning af sagen, som er 100% sand, uden samtidig at træde sagsbehandleren over tærende.
Igen er det for at sikre at du ikke bare bliver frataget sygedagpengene uden afgørelse til anden forsørgelse.

Du får efter alt sandsynlighed flekstilkendelse.

men da de SKAL sende dig en afgøelse vedr sygedagpengestop, kan du her klage over at du ikke får en forlængelse efter stk4.
eller stk 2(ved dog godt at den før har været brugt, men det var formodentlig med en anden begrundelse).

VH Popiae
God pointe vedr. arbejdsevne Popiae.

Hvis Frk. Norden flekstilkendes er det så lig med fleksvisitering og kommer hun så på alm. ledighedsydelse eller er det ledighedsydelsen af kontanthjælps mæssig karakter som Lizzy får/skrev om ?

Kan sagsbehandleren alene fleks tilkende/visitere eller skal sagen over et visitations udvalg (evt. efter afklaring) ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 17:12   #140
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en sagsbehandler kan ikke træffe nogen beslutninger
de kan kun indstille til flex eller pension
der sidder et visitations udvalg og bestemmer

da jeg blev visiteret til bosted blev jeg indstillet af en sagsbehandler
Men afgørelsen blev truffet af et visitations udvalg
samt en lægekonsulent på det sociale område, skulle også skrive en udtagelse

men det er så min erfaring, men som jeg vil tro også er almindelig praktisk i de fleste kommuner
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension