K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 23:14   #121
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja det er jo så spørgsmålet.

Det lyder lidt underligt, meget af det du skriver FrkNorden, ikke at jeg tvivler på hvad du skriver, tror du forstår hvad jeg mener.

Men først, det er meget positivt, at sb sørger for, at du bliver visiteret til fleks, så skal du ikke frygte for dit forsørgelsesgrundlag.

Så vidt jeg husker kan der også være nogle fordele ved at være ledig fleks'er på ledighedsydelse fremfor ledig fleks'er på kh, det er vist mest vedr. opfølgning ved sygdom, så vidt jeg husker.
Hmm, det var sådanne ting Hejdien lige kunne ryste ud af ærmet.

Men uanset hvad, så har jeg jo i årevis påstået, at resultatet af en arb.prøvning ofte er aftalt på forhånd, så uanset om du bliver visiteret til fleks nu eller efter din arb.prøvning, så er det sandsynligvis det resultat kommunen fokuserer på, uanset hvilket timetal du ender på.

Så du skal nok forberede dig på, at uanset hvilket timetal du ender på, så hedder det "ledig fleks'er på ledighedsydelse" de næste par år for dit vedkommende.

Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr. så skal vedkommende revurderes, og ved en revurdering skal fp overvejes.

For mit eget vedkommende blev jeg i 2008 visiteret til fleks på baggrund af 6-9 timer pr. uge i en arb.prøvning.
I 2010 blev jeg tilkendt fp på baggrund af 8 timer pr. uge i en arb.prøvning.
Jeg går ud fra, at du kan se "komikken".

Det er nok ikke særligt opløftende det jeg har skrevet, beklager, men jeg synes, at din sag bliver tacklet på en underlig måde.
Der er stor forskel på, at være flex'er på ledighedsydelse og flex'er på kontanthjælp.
Jeg er sygemeldt flexjobber på laveste kontanthjælpssats nu.....7050,00 kr....Det dækker ikke engang mine månedtlige udgifter, og hvor jeg skal få penge fra til medicin, det aner jeg ganske enkelt ikke.
Så det er ikke bare sygeopfølgning der er til forskel.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 23:24   #122
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lizzy, kan du ikke få medicin tilskud?

For Frk. Norden vil det evt. blive ledighedsydelse i forlængelse af sdp. De bør forlænge, jeg "vil" bare gerne have det på plads nu. Popia er bare tålmodig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 07:22   #123
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enteneller;
jeg "vil" bare gerne have det på plads nu. Popia er bare tålmodig."
Forstår ikke hvad du mener?

Det er jo ikke dig dette omhandler?

Ved sygedagpengestop, skal der partshørres inden 14dagen, ergo er der tid til at klage, gøre indsigelser før stop.

Og kommunen vil stå dårligt, hvis de stopper sygedagpenge midt i et forløb, især når det er meget tvivlsomt vedr job på fleks.
Enten bør de forlæge under afklaring, eller afgørelse til fleks eller pension.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 27-08-2011 kl. 07:27.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 10:11   #124
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Enteneller;
jeg "vil" bare gerne have det på plads nu. Popia er bare tålmodig."
Forstår ikke hvad du mener?

Det er jo ikke dig dette omhandler?

Ved sygedagpengestop, skal der partshørres inden 14dagen, ergo er der tid til at klage, gøre indsigelser før stop.

Og kommunen vil stå dårligt, hvis de stopper sygedagpenge midt i et forløb, især når det er meget tvivlsomt vedr job på fleks.
Enten bør de forlæge under afklaring, eller afgørelse til fleks eller pension.

VH Popiae
Nej jeg ved skam godt, at det ikke er min sag, jeg prøver bare at komme med råd om hvad jeg ville gøre. At spørge til forlængelse af ens sag er jo ikke ensbetydende med at man klager. Jeg syntes det straks er værre hvis man pludselig skal til at have behandlet sin sag som en klage fordi man ikke fik spurgt hertil forinden.. Indlægget jeg skrev var i øvrigt skrevet i en god mening, jeg er selv ikke altid lige så tålmodig, som du nok har regnet ud . Men jeg kan da sagtens forstå din indgangsvinkel til sagen også.

Det jeg ikke forstår er denne "dansen om grøden" fra kommunens side af ikke mindst. Hvorfor melder sagsbehandlerne ikke klart ud om Frk. Norden (og andre) kan forlænges når udløb oprinder ? Hvorfor lader man klienten gå i al uvidenhed?

I Frk. Nordens sag er partshøringsfristen for kommunen vidst allerede er overskredet, så ja hun har da en god sag ved evt. klage, men der er jo ikke grund til at det skulle komme til det. Måske (eller med sikkerhed så) ville Frk. Norden have en lettere hverdag og arbejdsprøvning hvis hun for allerede et par uger siden havde vidst om hun blev forlænget. Er det fordi sagsbehandleren lige skal se hvordan det går i starten på REVA, således at hun kan afslutte sagen med at sende hende på ledighedsydelse ? Det kan hun vel først efter endt afprøvning ? Skulle sdp. så ikke forlænges alligevel indtil da ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-08-2011 kl. 10:25.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 10:44   #125
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er rigtig mange ting man undre sig over foregår i sagerne om afklaring.
Dog tror jeg at det handler om at stresse/presse syge ud, i videst mulig omfang.

Frk. Norden har spurgt til denne forlængelse, men får ikke svar, derfor er det bedst at afvendte, sagsgangen, og prøve ikke at stress, eller lade sig presse til at handle uhensigtsmæssigt.
Det er jo heller ikke en hemmelig §, som kommunen ikke kender til!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 12:36   #126
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg skal lige have en morfar og bagefter finder jeg papirerne frem, som jeg fik ved "første" rp. Jeg skriver lige ordret hvad sb har skrevet, så kan det være, der går et lys op for os alle sammen.

Det ville være RIGTIG rart snart at få styr på - især fordi min nuværende forlængning oprindeligt udløber 30 august!!!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 16:44   #127
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Har selv lige haft en morfar efter at have været på rideskolen et par timer og bl.a hjælpe min datter med noget stald arbejde. Var afsted i 4 timer, arbejdede dog højst i 30 min og var så bare social med min "veninde" dernede. De timer er rigtigt meget, jeg hyggede mig jo også, men smerterne slipper ikke selvom jeg har ligget på sofaen i 2 timer. "Heldigvis" at jeg ikke har børn i dag som jeg skal lave mad til.

Nu må der checkes lidt på computeren og se om jeg ikke kan få lavet skrivet færdig og opdatere db. Skal dog love for at man hurtig kommer bagud med at få lavet dagbog, det må ende ud i nogle stikord !!?

Du kan vel næppe nå andet end at være i afklaring og lave dagbog Frk. Norden ? Var du afsted hver dag fra start af ?

Ja sdp. regi i kommunerne er ofte som at være i vridemaskinen, man skal ikke tro at man bare kan regne med at tingene bare går som de skal. Jeg kan dog ikke forestille mig noget sdp. stop i din sag du har har jo end ikke modtaget partshøring herfor. Var det ikke d. 2/9 du skulle til møde med din sagsbehandler ? Er det så der din fremtid mon kommer på plads ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 20:08   #128
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Unhappy LANGT! Vurdering rp'en

Åhh EE, blir DYBT misundelig.... Jeg savner min hest og hele miljøet omkring ham... Men jeg ved også godt at det tærer på kræfterne - og det var jo derfor jeg måtte sælge ham. Jeg reagerer nemlig som dig... Godt du er alene i aften.

Jeg er også allerede bagud med dagbogen! IGEN!!! Jeg mangler fra torsdag og frem... Jeg fik handlet ind i mandags, men har droppet det de sidste dage, selv om jeg VIRKELIG efterhånden mangler nogle ting. Når man som jeg ikke har bil, er det jo begrænset hvad jeg kan slæbe hjem ad gangen... Jeg vil se om jeg kan komme afsted i morgen, for jeg SKAL have noget hjem, så jeg klarer mig de næste dage... Vasketiderne har jeg aflyst 2 uger i træk nu!

Jeg startede jo mandag - og har "mødetider" fra 11-14 med fri onsdag. Det er heldigvis meget fleksibelt, da jeg har et problem med at komme op og igang om morgenen til dels pga medicin... Mandag var jeg der lidt over 2 timer, tirsdag 3 timer. Torsdag 2½ time... EKSKL pauser. Og heldigvis var der lukket fredag. Jeg har i princippet sovet/hvilet lige så snart jeg har været hjemme... Det er skrækkelig at leve på denne måde... Det kaldes vel knap nok et liv...

Jeg har ikke noget møde med sb, jeg går ud fra alt blir pr brev. Jeg skal aflevere underskrevet rp senest tirsdag. Men er nødt til at bede om lov til at gøre det onsdag, da jeg ikke kan klare at tage derned INDEN reva!!

Jeg har fundet mine papirer frem - og Puuh ha, nu skal I høre......

Rp og godkendelse af denne ER partshøring... Jeg skriver lige de vigtigste ting ind. Det blir langt - beklager på forhånd. Og orker I ikke at læse det, så VED I jeg forstår...


Første brev 15/7-11.

Partshøring jvf. Forvaltningslovens §19-21

"....fremsender sp til gennemlæsning. Rp er uadarbejdet med henblik på stillingstagen til visitation til fleksjob.

...Kommentarer bedes indføres under "borgers kommentarer".

Efter modtagelse af ressourceprofilen fra partshøring vil jeg træffe beslutning. Såfremt du
visiteres til fleksjob, vil din sygedagpengeudbetaling ophøre, og du vil være berettiget til ledighedsydelse.

....bla bla bla...
"

Andet brev 18/8-11.
Partshøring jvf. Forvaltningslovens §19-21

"...modtaget kommentarer og registreret disse. Kommentarerne er indført i rp. Kommentarerne danner ikke grundlag for at ændre rp'ens vurderinger.

...bla bla bla.....
"



Samlet vurdering:

".....adskillige korterevarende arbejdsforhold. Svært ved at fastholde et arbejde. Der har i sygeperioden ikke kunnet iværksættes arbejdsrettet indsats begrundet i helbredsmæssige symptomer.

Biploar affektiv sindslidelse, domineret af langvarrige depressioner, samt generaliseret angst og social angst. Hertil brud på venstre overarm og belastningsproblematik i højre skulder.

Der er for psykiatriske lidelser behandlingsmuligheder via samtalebehandling og støttende medicinsk behandling. Behandling vil kunne stabilisere tiltanden, men med henvisning til psykiatrisk vurdering er behandlingssmulighederne udtømte i forhold til at bedre funktionsniveaet i afgørende grad. Tilstanden vurderes stationær. Der er varige funktionsbegrænsninger med skånehensyn i forhold til belastning via overdrivelse af egen arb. indsats og på denne baggrund behov for nedsat arbejdstid. Der er for fysiske problemstillinger lægeligt beskrevet
skånehensyn i forhold til tungt lyftearbejde samt eensidigt gentagne arbejdsfunktioner.

Med henvisning til helbredsmæssig beskrivele vurderes at arbejdsevne er varig og væsentligt nedsat i forhold til det brede ordinære arb. marked, hvorfor tilbagevenden til arbejde på ordinære vilkår vurderes udelukket og X vurderes berettiget til at blive visiteret til fleksjob jf Lov om aktiv beskæftigelsesindsats (LAB) §§69-70 jf nedenstående redegørelse:

1) ....bla bla bla...Der har i den efterfølgende sygeperiode af helbredsmæssige årsager ikke kunnet iværksættes arbejdsrettet indsats mhp tilbagevenden til det ordinære arb.marked. Det er af psykiater vurderet, at der er tale om en varig nedsættelse af X's funktionsniveau og skånehensyn vurderes, at en personlig assisranceordning el.lign. støtteordning ikke vil kunne kompensere for X's skånebehov, primært idet skånehensyn vil omfatte behov for nedsat
arbejdstid

2) ...bla bla bla...Har haft adskillige korterevarende arbejdsforhold.... Har således haft svært ved at fastholde et arbejde. Har begyndt sine arb.forhold med megen gå-på-mod og energi (iflg. egen beskrivelse kørt på med 200 i timen og glemt at sige fra), hvorefter hun efter få uger har mistet energien og hun er blevet overvældet af træthed, angst, depressive symptomer, indre uro og rastløshed og er endt med at sige sin ansættelse op eller blive sygemeldt. X er motiveret for at fastholde en tilknytning til arb.markedet i det omfang, hun formår. X's funktionsniveau er præget af følger af hendes psykiatriske lidelser med begrænsninger i form af hukommelses- og koncentrationsvanskeligheder, manglende overskud og initiativ, søvnproblemer med deraf følgende behov for hvile i løbet af dagen, ligesom hun angstprovokeres ved daglige aktiviteter. Hertil kommer udsving i depressive og maniske perioder, for hvilket stemningsstabiliserende medicin ikke har fuld
effekt. Der vurderes med baggrund heri ikke relevante udviklingsmuligheder via aktivering og revalideringsindsats i forhold til at bedre arbejdsevnen til ordinært arbejde.

3) ...bla bla bla... Der er for psykiske lidelser behandlingsmuligheder via samtalebehandling og støttende medicinsk behandling. Behandlingen vil kunne stabilisere, men kan ikke forventes at afhjælpe, at X varigt vil have behov for at passe ekstra meget på sig selv i arbejdsmæssig sammenhæng for at undgå langvarrige depressioner, om typisk vil være stressudløst. Med henvisning til psykiatrisk vurdering, vurderes tilstanden stationær. Lidelserne medfører en varig tilstand med øget træthed og større sårbarhed over for stressbelastninger med risiko for efterfølgende depression. Der er varige funktionsbegrænsninger med skånehensyn i forhold til belastning via overdrivelse af egen arb.indsats, idet dette vil kunne udløse langvarrige
depressioner. Som følge heraf vil nedsat arbejdstid være en nødvendighed.
...ba bla bla... for fysiske problemstillinger ikke behandlingsmuligheder... Med baggrund heri vurderes behandlingsmulighederne udtømte og funktionsniveauet væsentligt og varigt nedsat.

4) ...bla bla bla...Der er med henvisning til vurderingerne fra psykiater og læge påvist helbredsbegrundede funktionsbegrænsninger af et omfang, om ikke kan kompenseres i noget arbejde på ordinære vilkår eller ved nogen former for indsats.


Der vurderes behov for en afprøvning af funktionsniveau i arb.mæssig sammenhæng mhp en beskrivelse af, om og hvordan X 's restarbejdsevne kan udnyttes i arbejde på fleksjobvilkår. Herunder afklaring af realistisk timetal, under hensyntagen til psykiatrisk begrundede begrænsninger amt øvrige skånehensyn i forhold til eksempelvis arbejdets tilrettelæggelse.

Den påtænkte afprøvning vurderes at kunne ske via Arbejdsmarkedscenter Syd. Afprøvningsforløbet vurderes at blive længerevarende, hvorfor der ikke vurderes yderligere forlængelsesmuligheder efter Sygedagpengelovens § 27 stk 1"


Sådan...PUHA, det blev en lang omgang!!! Er noget mør nu... Rigtig god lørdag aften K10'ere....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 20:26   #129
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Frk Norden, du visiteres naturligvis til ledighedsydelse, men du skal stadig passe på dig selv.

2 ½ time i træk, det er meget... Jeg tænker, hvad gør de hvis din afprøvning viser ftp. resultat ? Men der skal jo så meget til idag.

Jeg holder meget af heste, specielt da jeg blev syg, jeg rider ikke på dem og vil det heller ikke, men de tiltaler mig alligevel, et super dyr.

Vi må finde ud af noget lettere med de dagbøger f.eks.

Mandag:

Morgen: Øv. smerter. vil ikke afsted.

Middag: kommer hjem, hviler, smerter.

Aften: stadig smerter, føj, jeg orker intet.

Hvad siger du noget ellers ? Den er alt for kort for mig, men man orker jo nothing.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-08-2011 kl. 20:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 21:21   #130
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Det er jo også den tanke jeg heller ikke kan slippe... HVAD gør de hvis jeg ikke kan klare et fornuftigt time antal.... Jeg ved det ikke... Og JA, jeg tænker på det! Rigtig ofte faktisk....

Jeg overvejer om jeg skal indsende første del af dagbogen allerede nu i weekenden, både til jk og sb. Eller om jeg skal vente en uge eller 2 mere, inden jeg indsender første "del"... Måske skal jeg tage den med forbi psykiateren den 5/9 inden jeg gør mere... Jeg har lige siddet og prøvet at indhente nogle dage.. Men jeg komme ikke langt. Jeg har skrevet alt for meget/siddet alt for længe foran skærmen idag, så nu dropper jeg det og laver mig en kop the istedet for....

Jeg skriver også mere end dit "nye" forslag... Jeg kan lige sende en pb i morgen med et par af dagene. Jeg SKAL finde et bedre system, for den måde jeg gør det på nu virker jo tydeligvis ikke. Det er næsten blevet et deltidsarbejde at få styr på dagbogen, hvad der skal skrives, hvor meget osv.... Og det ville jo være rart vi kunne dele erfaringerne. Jeg lurede lidt inde på blogg'ene for at se hvordan folk har skrevet. Der er nogle der har skrevet dagbøger derinde. Det er bare svært, for de fleste har jo et smerte skema for fysiske symptomer og jeg kan ikke lige forene det med mit eget. Én ting er jo at jeg blir fysisk syg når jeg er psykisk presset, men det er jo ikke på en "skema måde"... Hmm... Må tænke over det i morgen...

Søde EE, kan du have en dejlig aften. Jeg håber du får hvilet ud oven på turen på rideskolen.
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension