K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 17:23   #11
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Jeg har stadig ikke fået løn, fik igen idag lovning på at den ville komme imorgen, jeg har sagt til min chef at han skal få hans bank til at give min bank besked om hvornår og hvordan de har tænkt sig at lønnen skal komme.

Min fagforening har sagt at de ikke vil indlede en sag omkring lønnen, da jeg desværre ikke var medlem da dette cirkus startede, men de vil gerne rådgive.

Min jobkonsulent mener ikke at det er hans bord at der ikke kommer løn, han henviser til sagsbehandler i jobcenter, selvom fagforeningen siger at det er hans problem, så det er ligesom at rende panden mod en mur.

For S**** hvor er det træls, jeg har bare ikke lyst til at gå på arbejde og det hele kører rundt oppe i hovedet og jeg kan ikke overskue noget som helst, jeg har ad h***** til, jeg synes ikke det er sjovt at skulle gå til sin chef og sige "desværre jeg er nød til at lukke dig når du ikke kan betale min løn".
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin

Sidst redigeret af Benjamin; 03-09-2009 kl. 17:25.
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 17:38   #12
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Min fagforening har sagt at de ikke vil indlede en sag omkring lønnen, da jeg desværre ikke var medlem da dette cirkus startede, men de vil gerne rådgive.
Jamen, hvor længe har du været medlem da? Og har du ikke kun været ansat i en måned i det fleksjob?!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 18:04   #13
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jamen, hvor længe har du været medlem da? Og har du ikke kun været ansat i en måned i det fleksjob?!
Jeg fik min kontrakt d. 12 august, hvor jeg er blevet ansat med tilbagevirkende kraft d. 1. august, så jeg har kun været der i en måned, og jeg ville have meldt mig ind i sidste uge, men jeg havde ikke ret meget overskud så det blev ikke til noget, havde jeg bare gjort det, så stod jeg ikke i l*** til halsen.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 18:16   #14
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benjamin Se meddelelser
Jeg fik min kontrakt d. 12 august, hvor jeg er blevet ansat med tilbagevirkende kraft d. 1. august, så jeg har kun været der i en måned, og jeg ville have meldt mig ind i sidste uge, men jeg havde ikke ret meget overskud så det blev ikke til noget, havde jeg bare gjort det, så stod jeg ikke i l*** til halsen.
Åh for pokker da... det er sgu da også møghamrende uheldigt det du er ude i. Og nej, man forventer da ikke det går skævt så hurtigt i ansættelsen.. jeg mener, når du lige har fået din kontrakt næsten.

Ville ønske jeg havde en løsning du kunne bruge, kan kun sende dig masser af gode tanker
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 21:57   #15
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Åh for pokker da... det er sgu da også møghamrende uheldigt det du er ude i. Og nej, man forventer da ikke det går skævt så hurtigt i ansættelsen.. jeg mener, når du lige har fået din kontrakt næsten.

Ville ønske jeg havde en løsning du kunne bruge, kan kun sende dig masser af gode tanker
Jeg er også rigtig træt af det. Og meget sur på min chef, da han har vist at der ikke var penge til løn da han lavede kontrakten med mig.

Men det sidste ord i denne sag er ikke skrevet endnu, så der kommer mere i de næste dage.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 22:38   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benjamin ved godt at det bedste er at have et job, men på den anden side så er der vist ikke meget sikkerhed i den ansættelse .. har du overvejet at snakke med din jobkonsulent om at stoppe og så komme ud og se om du kan finde noget andet..

krydser stadig fingere for dig
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 07:46   #17
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Benjamin ved godt at det bedste er at have et job, men på den anden side så er der vist ikke meget sikkerhed i den ansættelse .. har du overvejet at snakke med din jobkonsulent om at stoppe og så komme ud og se om du kan finde noget andet..

krydser stadig fingere for dig
Jeg er gået igang med at kigge stillingsannoncer, så jeg er på vej væk fra det firma, og jeg har seriøst overvejet at nægte at gå på arbejde når lønnen nu ikke kommer, er der nogen der har erfaringer med dette?
Jeg har næsten ikke sovet i nat, så jeg er ved at være der hvor jobkonsulenten skal ind og stoppe den ansættelse.

Jeg takker for opbakningen for det her er sgu meget hårdt at komme igennem. Det er bare ikke sjovt at skulle på arbejde i øjeblikket.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 11:36   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg må indrømme at hvis jeg var dig så ville jeg sørge for at være i konstatnt dialog med både jobkonsulent OG sagsbehandler (jobkonsulenter "glemmer" nogen gange loven fordi det er nemmere for dem men de kommer i tanke om det når de ser at det også er sendt til sagsbehandler)

Der gælder for dig de samme regler som for alle andre på arbejdsmarkedet så din fagforening vil jo godt vejlede dig så ring til dem og forhør dig om hvordan man forholder sig når man ikke får sin løn , kan man nægte at gå på arbejdet ?

Og skriv så til din jobkonsulent .. IKKE RING MEN SKRIV

Skriv noget i stil med
Citat:
Til (jobkonsulent og sagsbehandlers navn )

Som jeg har omtalt for jer så er der sket det at jeg i mit fleksjob som er helt nyt og som jeg kun har været ansat i en måned ikke har fået min løn.

Dette kan ikke være rigtigt jeg har snakket med jobkonsulent (skriv dato) der oplyste at det ikke var hans problem , nu ved jeg ikke lige hvordan i selv ville have det ved at blive ansat i et job hvor i ved første udbetaling opdagde at der kom 0 kr ville i finde jer i det, og ville i være trygge ved det ?

Jeg er for min del ikke , jeg sover ikke om natten og det påvirker mig psykisk , der er ikke penge i firmaet til løn nu er beskeden , men det skaffer ikke mig mad på bordet eller fred i sindet ..

Derfor er jeg begyndt at kigge efter andet job, men jeg må indrømme at det undre mig at kommunen tager så nonchalant på det problem det er , her tænker jeg på at det er en arbejdsgiver der skal have løn refusion men han udbetaler ingen løn, man kan ikke fra kommunens side rådgive mig om hvad jeg skal gøre men svaret er bare at det ikke er jeres bord..

Dette undre jeg mig over fordi man på det ordinære marked jo kan vælge at sige en sådan stilling op der er ingen der forventer at man arbejder uden at få sin løn, jeg er nu i flere dage blevet lovet at de kommer i morgen men endnu er der ingen penge gået ind på min konto...

Så derfor vil jeg nu gerne have råd og vejledning fra jer af ..

HVAD skal jeg gøre ? kan jeg sige jobbet op og bruge min tid på at finde et andet ? vil jeg miste min ledighedsydelse hvis og så frem jeg siger jobbet op ? eller vil det være at betragte som en rimelig grund til at sige jobbet op?
Hvordan skal jeg forholde mig hvis ikke min løn kommer, her tænker jeg på husleje mad lån osv .

Jeg har fået at vide at jeg kan få kontanthjælp hvis ikke jeg får min løn men det er jo ikke noget alternativ til en løn.

Så jeg vil gerne have at i svare mig på mine spørgsmål om hvad jeg skal gøre og om jeg kan sige op inden jeg finder et andet job ,eller om jeg kan nægte at gå på arbejdet indtil der er kommet en lønudbetaling ?

Med venlig hilsen

(dit navn og cpr nummer)

PS denne skrivelse bedes lægges ind i min sag og vejledning om hvordan jeg skal forholde mig bedes sendes på SKRIFT
Noget i den stil ville jeg skrive og sende mandag hvis ikke lønnen er kommet ind , og så lige vente lidt jeg ved faktisk ikke hvordan man står som flekser hvis ikke lønnen kommer jeg har prøvet at arbejde i et firma som ordinær hvor lønnen ikke kom , der blev vi lovet at lønnen kom i morgen eller i morgen eller ... og sådan gik der en måned og da den næste måned var gået fik vi beskeden at de ikke kunne skaffe penge og erklærede sig konkurs og så kunne vi ellers vente på lønmodtagernes garenti fond fik beregnet hvor meget vi skulle have . tror der gik et halvt år inden jeg fik den løn jeg havde til gode ..
  Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 10:35   #19
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Du har et par muligheder:

Du kan gøre ingenting og håbe på det bedste. Du kan indgive en konkursbegæring mod din arbejdsgiver. Du kan også satse på at din kollega er medlem af en fagforening og så kan du jo bare følge efter ham/hende mht. hvad du skal gøre.

Hvis du vil indgive en konkursbegæring mod din arbejdsgiver skal du henvende dig i skifteretten. Det kommer godt nok til at koste dig 750 kr.

Citat:
Vedr.: Konkursbegæring på -firmanavnet v. ejer-

Jeg er ansat hos overnævnte. Virkesomheden har den **.**.2009 oplyst at der ikke er midler til at udbetale min tilgodehavende løn.

Jeg har følgende bruttoløn tilgode:
1 månedsløn af ***** kr.

Jeg ønsker at afgive en konkursbegæring mod min tidligere arejdsgiver. Med hensyn til sikkerhedsstillelse antager jeg, at dette ikke skal stilles, da jeg er lønmodtager i virksomheden.

Retsgebyret på kr. 750,00 vedlægges.

Med venlig hilsen

navn og adresse.
Du skal samtidig henvende dig til Lønmodtagernes Garantifond, for at få din løn.
  1. Mens du venter på afgørelsen, må du kun arbejde for konkursboet, hvis der stilles sikkerhed for din løn.
  2. Din løn for arbejde udført for konkursboet kan ikke dækkes af Lønmodtagernes Garantifond. Fonden kan derimod godt dække tilgodehavender fra før konkursdekretet.
  3. Hvis du bliver opsagt og fritstillet af kurator, skal du straks tilmelde dig hos dit lokale Jobcenter og indsende ledighedspapirer til a-kassen.

Reglerne indebærer, at du har pligt til at kræve sikkerhed for din løn, hvis du skal arbejde for konkursboet. Lønnen kan nemlig ikke dækkes af Lønmodtagernes Garantifond, men skal betales af konkursboet.

Du kan derfor miste dit krav på løn for arbejde, du har udført for konkursboet. Det sker, hvis du ikke har forlangt sikkerhed for din løn, og konkursboet så ikke kan betale.

Du kan få udbetalt løn i opsigelsesvarslet og løn fra før konkursdekretet af Lønmodtagernes Garantifond. Fonden kan også dække andre tilgodehavender. Hvis betingelserne for dækning er opfyldt, udbetaler fonden således blandt andet:

* løn
* pensionsbidrag
* fratrædelsesgodtgørelse
* feriepenge.

Tilgodehavender som skattefri kørselsgodtgørelse kan du derimod ikke få dækket. Du kan alt i alt højest få udbetalt netto 110.000 kr. plus feriegodtgørelse.

Du skal indsende en anmeldelsesblanket med dit krav, så Lønmodtagernes Garantifond har den senest 4 uger efter konkursdekretet.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 13:15   #20
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Jeg har efter at gået og tænkt torsdag og fredag, besluttet at bede mine forældres advokat om at sende en skrivelse til min arbejdsgiver om at han skal udbetale min løn inden for 2-3 dage, ellers ophæver jeg min kontrakt. Og hvis han mod forventning får råd til at betale så vil jeg finde ud af hvilke muligheder jeg ellers har for at opsige min kontrakt.

Så jeg vil prøve og få lavet et blev her i weekenden til jobkonsulenten og sagsbehandleren.

Citat:
Reglerne indebærer, at du har pligt til at kræve sikkerhed for din løn, hvis du skal arbejde for konkursboet. Lønnen kan nemlig ikke dækkes af Lønmodtagernes Garantifond, men skal betales af konkursboet.
Hvis jeg skal arbejde for konkursboet hvordan kræver jeg sikkerhed for min løn? er det hos skifteretten eller lønmodtagernes garantifond.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg har ikke fået bevis på at jeg er godkendt til Førtidspension nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 18-10-2011 15:33
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
de har stadig ikke fået nok! buster Nyt om loven 0 17-12-2008 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension