K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2009, 19:16   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Talking Et noget anderleds problem....

Jeg har en veninde der lige har ringet til mig noget ophidstet. Hun er førtidspensionist på de nye regler, modtager boligsikring, har ingen børn og er enlig...

Hun har vundet på et skrabelod som lyder: 13.000 kr om måneden i 13 år!

Men det som skulle være lykken, er hun nu overbevist om skal vende sig til ulykken, så hun tør ikke gå i banken med skrabeloddet.....

Hun ringede til mig, fordi hun troede jeg kunne vejlede hende - det gjorde jeg så (bad hende om at sende loddet til mig!)
Men jeg ved ikke noget om held i hverken lotto eller på skrabelod, så jeg ved ikke hvad de 13.000 kr reelt betyder for førtidspensionen og boligsikringen....

Nogen der ved det??


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 19:23   #2
raffe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 21
Styrke: 16
raffe er ny på vejen
Er beløbet skattepligtigt?
Dvs kommer det til at fremgå af hendes årsopgørelse??

For hvis ikke det er skattepligtigt TROR jeg ikke det har betydning... Ikke som en indtægt ihvert fald.
Men man kunne jo spørge på kommunen - sådan rent hypotetisk

Og så et stort tillykke til din veninde - det er da dejligt for hende...

Sidst redigeret af raffe; 14-10-2009 kl. 19:26.
raffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 19:53   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det var da dejligt

hun kommer nok til betale de 30 kr for hver 100 over de 64000 hun må tjene ved siden af.


Men er beløbet ikke skattefri, så er det ikke en indtægt

jeg kan da ikke se hun skal frygte noget, hun får da helt sikkert flere penge til sig selv end i dag.
hun får jo ikke 13000 kr i boligsikring hver måned

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-10-2009 kl. 19:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 20:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aner faktisk ikke om beløbet er skattefrit.....det er det vel, det er jo en gevinst.

Og veninden kan slet ikke svare på NOGET, hun er gået totalt i koma over det skrabelod....

Tror jeg køber sådan et i morgen - jeg er frisk og ikke bange!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:28   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hvis jeg var jer - altså dig og din veninde - så ville jeg spørge Tipstjenesten - eller Danske spil som de jo hedder nu. De har rådgivere der hjælper ved store gevinster og det må jo siges at være en pæn stor og FED gevinst at løbe af med

Men, beløbet er - så vidt jeg husker - skattefrit, idet præmieafgiften er betalt på det beløb Danske spil oplyser gevinsterne er på. Det skal de nemlig.

Det er først når man sætter pengene ind på en konto og de trækker renter, at man skal betale skat... nemlig af renterne. Mener formue skatten er ændret så meget, at det beløb når din veninde aldrig op på til at skulle betale skat af dem... selvom hun sparer dem op.

Men hvordan reglerne så lige i er forhold til førtidspension.. avs... den var værre.
Jeg ville KLART ringe og snakke med deres rådgivere.

P.s. Stort tillykke til din veninde, håber da hun giver en omgang et eller andet til dig
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 14-10-2009 kl. 22:30.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:36   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
jeg mener ikke at tips og lotto er ikke skattefrit,

http://www.danskespil.dk/?jumpTo=1_7...ick_skrabespil
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:41   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
jeg mener ikke at tips og lotto er ikke skattefrit,

http://www.danskespil.dk/?jumpTo=1_7...ick_skrabespil
Jeg kan ikke linke direkte, men på deres hjemmeside står der:

Citat:
Skal der betales skat af min gevinst?
Når Danske Spil offentliggør præmierne, er der allerede fratrukket gevinstskat.
Kan findes under - Om danske spil - Kontakt - Alt om præmier næsten nederst på siden
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 14-10-2009 kl. 22:44.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:47   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Fandt lige et andet link fra Told og skat

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823772&vId=0
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 23:06   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hun ringede til mig, fordi hun troede jeg kunne vejlede hende - det gjorde jeg så (bad hende om at sende loddet til mig!)
Det er det jeg hele tiden har sagt ,bag det barske kolde ydre gemmer der sig en kvinde med et hjerte af guld, du er da en ven af folket ... gid det var mig der havde sådan en ven der ville skaffe mig af med det grimme lod

Når det er sagt så kan jeg ikke forestille mig at det er meget anderledes at vinde på den måde end hvis hun havde vundet hele gevinsten på en gang ..

Og havde hun det ja så ville hun jo kun skulle have betalt renter af gevinsten ..

Og sig dog til hende at hun bare skal se at komme ned og få afleveret sit lod inden der kommer nogen og snupper det fra hende ..

I sidste ende har hun jo råd til en advokat ikk

Nu er der flere der skriver at man kan spørge på kommunen , og det kan man da klart men kommunen er nogen fjummere røve for at sige det mildt , da jeg i sin tid mødte en flekser her i kommunen der havde arvet ikke millioner men en pæn slat mente kommunen at de kunne stoppe ledighedsydelsen indtil de penge var brugt op .. det kunne de så IKKE ...

Hvis din veninde gerne vil have hurtigt svar og have ro i sin sjæl og hun ikke vil tage mod dit ædle tilbud så send det her link til hende http://www.familieadvokaten.dk/ der kan hun for 80 kr få svar på sit spørgsmål de kender i hvert fald svaret

Hejdien

PS sig tillykke til mig og sig at hvis hun ikke mener at du kan varetage hendes skrabelod og bruge alle pengene på betryggende vis så kan hun bare sende det til mig (og hun må så gerne besøge mig i mit sommerhus i et eller andet varmt land ) se se det er ikke kun dig der ved hvad næstekærlighed er
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 23:15   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps der er fratrukket 15 % når gevinsten bliver udbetalt...


Citat:
Gevinstafgift
15. I henhold til lov om visse spil, lotterier og væddemål skal der betales afgift til staten af gevinster.

Gevinstafgiften beregnes for hvert skrabelod og udgør 15 % af gevinstbeløb over 200 kr. Danske Spil beregner og afregner gevinstafgiften til skattemyndigheden. Spillernes gevinster er fritaget for indkomstskat.
Kilde http://www.danskespil.dk/spil/skrab/...er_afgift.html
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dato-problem Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 09-05-2011 15:21
nyt problem sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 14 05-05-2010 23:09
Kan være et problem jcdk Accept fra vores omgivelser 25 20-08-2007 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension