K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 12:49   #1
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Overlægekonsulent, hvad er det?

Hej.

Der har tidligere i dette forum været skrevet om socialoverlæger. Er det det sammen som en overlægekonsulent?

Hvad er forskellen, og hvilke kompetancer har disse over.... i forhold til kun lægekonsulenter/sociallæger?

Er der nogen, der ved det?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 12:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kunne jo forfærdes til at tænke, at en overlægekonsulent er røvhullet større end de almindelige, men jeg ved det faktisk ikke....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 13:19   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja måske, Helenekr.

Men jeg er ude efter, om disse over.... har lov til mere end dem uden (over), fx at underkende speciallægers udsagn på speciallægeerklæringer.

Mon de har adgang til fx at ordinære medicin.

Eller er de ansat til at hjælpe med at oversætte specielt svære tekster og passager i lægeerklæringer, som med uden (over) ikke kan klare?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 15:13   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er kun noget som hedder lægekonsulent på en kommune. ellers er det noget de selv har opfundet for at lyde smart.
en lægekonsulent kan fortolke oplysningerne fra andre andre læger, når en sagsbehandler spørger om råd. En lægekonsulent kan ikke træffe nogen afgørelse om en social sag.
tror mere det er sagsbehandlerne som fortolker oplysninger forkert eller helst med vilje, hvis de mener en klient ikke er syg nok.
Problemet med lægekonsulenter at de mange gange heller ikke har forstand på de forskellige sygdomme og fortolker speciallægers oplysninger forkert.
derfor får man en mistanke om inhabilitet, når en kommune skal sparer og en læge skal fortolke den ene eller anden vej.
Men synes lige så tit det er sagsbehandlerne som løber med en halv vind.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 15:18   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej.

Der har tidligere i dette forum været skrevet om socialoverlæger. Er det det sammen som en overlægekonsulent?

Hvad er forskellen, og hvilke kompetancer har disse over.... i forhold til kun lægekonsulenter/sociallæger?

Er der nogen, der ved det?

Jørgine
Nej jeg ved det heller ikke præcis, men jeg forestiller mig, at det er en overlæge, som er lægekonsulent. Der er mange, som kalder sig overlæge på hospitaler, de står som regel ligesom over "læger". Overlæger har større ansvar osv..... Sådan mener jeg det er.

Så overlægekonsulent kunne jeg forestille mig, en som er meget højt uddannet som læge, dvs. overlæge.

Tja...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 17:01   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja bare sagen så ikke først skal til lægekonsulenten, og derefter til overlægekonsulenten, for så er vi vist ude på et sidespor.....

Jeg har spurgt en sagsbehandler i dag, hvad en overlægekonsulent er, og hun havde aldrig hørt om det før, så hun måtte være mig svar skyldig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 18:37   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jo, helenekr. Det er faktisk det, jeg er udsat for. Først så en "almindelig" lægekonsulent på min sag. Efterlølgende skulle en overlægekonsulent se sagen, fordi den "almindelige" lægekonsulent var i tvivl. Om hvad, ved jeg ikke, måske nogen meget vanskelige passager i en af mine mange speciallægeerklæringer. Glæder mig til at se min sag, når overlægekonsulenten har set på den.
Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 18:40   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Jørgine, og jeg glæder mig da egentlig til at høre hvad dælen det hele endte med!!

Så måske er det sådan en overkonsulent der kan benyttes, når den almene læge må give fortabt......hmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 19:50   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hiver da lige den her frem igen for jeg blev dælme da nysgerrig på hvad det var for én

Prøv engang at google ordet: overlægekonsulent -ja, så dukker der nogen sider op.
Troede ikke at der vitterlig fandtes en sådan men det gør der tilsyneladende.

Bemærker mig så også lige denne fra Folketingets hjemmeside:

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S550.htm
(sikke en masse kasketter han har på )

-og hvad nu hvis det også forholder sig sådan kommunalt

Måske man skulle forhøre sig hos Formanden for Overlægerådet Henrik Christensen hvilke kompetencer de har -nogen der er frisk?(tilgiv, men er ikke så kvik i replikken at jeg kan skrive et sådan )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 20:23   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej buster.

Min sag har ikke været for overlægekonsulenten endnu, men jeg tror snart, det sker. Har sendt en forespørgsel til kommunen om denne overlæges kompetancer i forhold til almindelige lægekonsulenter - og i forhold til min sag.

Så vidt jeg husker, har der også fra dette forum været sendt en forespørgsel til Karen Jespersen angående disse overlæger, ansat i kommuner.

Kan godt sende en forespørgsel til Henrik Christensen, hvis jeg ikke får et fyldestgørende og brugbart svar fra kommunen.

Har også en sag kørende med mit forsikringsselskab. Her omtales de indvolverede læger i min sag også som lægekonsulenter. Har endnu ikke hørt om en overlæge her. Regner faktisk snart med at være i mål omkring forsikringsselskabet. Måske bliver jeg klogere.

Under alle omstrædigheder er det vidt forskellige speciallægeerklæringer, kommunen og forsikringsselskabet har rekvireret - også vidt forskellige spørgsmål, de ønsker uddybet.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension