K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 13:16   #41
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Nille .... Nu fik jeg endelig tid til at læse alle dine tråde igennem, og kan jo se at du har en masse problemer der skal løses, dels din og kærestens boligsituation og penge til tandlægeregninger samt om du skal fleksvisiteres eller have førtidspension.

Jeg har lige et spørgsmål til dig omkring arbejdsprøvninger.

1. Hvor mange arbejdsprøvninger har du efterhånden været i?
2. Hvornår har du sidst været i arbejdsprøvning?

Jeg synes godt nok at din kommune er slemme ved dig, når man betænker at du er handicappet som følge af for tidlig fødsel, og jeg synes der er alt for meget sjusk i din sag; men de slipper jo også godt fra det, da du jo ikke klager, fordi du ikke orker det; men det bliver du altså nødt til, hvis kommunen ikke opper sig!!!

Prøv om du ikke kan få noget hjælp til at få kommunen ud af starthullerne, for jeg synes det lugter af, at man bare skal have dig placeret, hver gang der er fare for at kommunen mister penge fra Staten (refusionsreglerne), også denne gang, for det ligner da ikke noget, at du bare bliver bedt om at møde op i en arbejdsprøvning uden at du har mødt din nye 'arbejdsgiver' og har hilst på hinanden og fået skånehensyn osv. på plads

Her er 2 link, som jeg synes du skal kigge på, og så kontakte dem, for at få hjælp i dine sager hos kommunen:
http://www.praematur.dk/Default.aspx?ID=363 og http://www.dukh.dk/radgivning

Hvordan går det f.eks. med at få et sted at bo, hvor du kan tåle at være med de lungeproblemer du har? ..... Dem kan kommunen sq ikke bare sidde overhørig; men de skal jo nok tvinges til at tage affære og her er det du skal prøve at bede om hjælp hos DUKH!

Og hvordan med dine tandlægeregninger? .... Det må jo koste dig en formue !!! .... Også her er du nødt til at anke, når du får afslag, og igen bede om hjælp, hvor det er muligt!

Og viser det sig at du ikke magter det nye sted, som kommunen har fundet til dig, så synes jeg du skal søge pension efter § 17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, for så tvinger du kommunen til at komme med en afgørelse, som du så kan anke.

Du kan jo godt skrive, og du behøver jo ikke at skrive så meget, når bare dine lægepapirer er i orden og opdaterede (få din læge med på banen) samt dine arbejdsprøvninger med dine jobdagbøger osv. , og du har jo intet at miste, da du jo er på kontanthjælp.

Får du så pension, så kan du søge om et skånejob, så du kommer ud blandt andre som du jo gerne vil

Men sker der ikke noget i din sag nu, så bliver du nødt til at tage skeen i den anden hånd og klage, for ellers bliver kommunen ved med at koste rundt med dig, som de hidtil har gjort, og de siger så også altid nej, når du faktisk har brug for at få hjælp til dine tandlægeregninger.

Jeg håber også, at der er andre med mere lokalkendskab, der evt. kan komme med nogle gode råd om, hvor du kan henvende dig og få den hjælp du har brug for til at komme videre i din sag og få en afgørelse du kan være tjent med!

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 13:45   #42
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg bor selv i frederikshavn har også snakke i pm med hende skrev også hun skulle bare skrive så skulle jeg se/høre osv om jeg kunne finde ud af noget.men kræver også hun er klar til det for det bliver helt sikkert en kamp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 15:38   #43
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for dit brev.
jeg har været i ca 10 arbejdsprøvninger/praktikker men det er den sidste der har noget at sige, de andre er der ikke lavet rapport på, der står kun at jeg har været der fra den og den dato til den og den dato, fra min tidligere kommune også har jeg været 3 steder i min nuværende kommune hvor der kun er lavet noget på den ene arbejsprøvning og den er så også blevet godkendt.
Ang tandlæge regningerne vil de ikke hjælpe mig med at betale da jeg har nogle aktier som står lukket i min fars navn pga et banklån jeg fik engang da jeg ikke kunne styrer min økonomi så de skulle betales tilbage pengene i som jeg skyldte banken så aktierner er lukket og står i mit navn men med min far som forsikret også har jeg en budgetkonto på et overskud på 5000 kr som kan hæves og det er de også blevet til indskud i ny lejlighed som vi venter på står nr 3 på ventelisten og vores lejlighed er ved at blive gjort istand nu for skimmelsvamp osv.
Det er 1 år siden jeg sidst var i praktik var tilknyttet Integro og de sendte mig i praktik også da jeg var færdig der har jeg gået hjemme lige siden maj sidste år.
Skal til møde imorgen på jobcentret hos min socialfaglig konsulet ang det praktik osv og har skrevet en mail til hende hvordan jeg opfatter det hele så må vi se hvad hun siger til det, hun sender mail til mig når der er et eller andet, det er sjældnet hun ringer men ringede da igår heldigvis, har heller ikke noget imod at få en mail for så har jeg det på skrift kan aldrig huske hvad der bliver sagt i tlf nemlig.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:24   #44
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa så har man været til møde på jobcetret og min sagsbehandler og vejleder var der, de var ved at komme op at skændes over hvad der skulle ske med mig min sagsbehandler siger flex 37 timer og min vejleder som jeg jævnligt har kontakt med mig siger pension med skånejob på ca 10 timer om ugen men min sagsbehandler sagde at reglerne var blevet så skrappe at alle muligheder skulle være prøvet af først om jeg så skulle arbejde i 7 timer også blive syg af det så måtte det jo til at jeg skulle presse mig selv ud i mere end de 3 timer som står beskrevet i min sag og de andre arbejdsprøvninger jeg havde været i gældte ikke mere da det var fra en tidligere kommune selv om jeg sagde at tingene da ikke var blevet anderledes de 10 år eller rettere sagt hele mit liv men de duede ikke så nu startede vi fra bunden af nej hvor blev min vejleder godt nok skrap og sagde det kunne der slet ikke være tale om når der var bevis på at jeg kun kunne holde til de 3 timer max så det var også kun det er blev lavet som plan når jeg skulle ud i praktik hos den ejendomsmægler og at jeg skulle tage hjem når jeg ikke kunne holde til mere skulle ikke presse mig selv skulle tage hjem når jeg følte for det og lave dagbog/smerteskema hverdag og hun nok skulle være der for mig når min sagsbehandler ikke ville og at hun havde lavet det skriftligt med at hun synes det var pension og ikke flex har fået dem, og min vejleder ville gerne jeg mailede til hende om hvordan jeg havde det både fysisk og psykisk for så havde hun et bevis til sagsbehandleren med mine egen ord hvordan det hele hang sammen.
nej hvor har jeg en hovedpinge og mavepine efter det møde begyndte at græde derinde også fik min sagsbehandler nok så travlt med at komme ud af døren også sad min kæreste, jeg og min vejleder tilbage og snakkede om det hele og min vejleder sagde at hun nok skulle ligge pres på at det var pension og ikke flex vi skulle søge til mig også at den arbejdsprøvning skulole vi tage i mit tempo osv selv om min sagsbehandler sagde noget andet men har aftalt med min vejlerder at jeg skulle skrive den mail til hende med hvordan jeg har det også ville hun give den til min sagsbehandler også ang dagbøgerne får jeg et link og en kode så kan jeg lave dem på pc og sende direkte. Er glad for min vejleder og fik da også et ordenligt knus af hende da vi var færdige med mødet, i starten da jeg havde hende forstod jeg hende ikke men idag gjorde jeg efter det møde at hun er på min side og hun vil hjælpe med at anke hvis ansøgningen ikke gik igennem her efter min praktik som hun også mente at det skulle være den sidste i 4 uger og ikke mere.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:38   #45
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
selfølgelig skal du tage arbejdsprøvning i dit tempo ikke havd de vil have som vi alle har sagt viser du at du er superman så får du en forkert behandling forde de ser det hele ud fra hvordan du har vlre og virker du rask så troer de jo det også..

så det er vigitgt at du gør det i dit tempo.selføgelig vil home jo prøve og see om du måske kan gøre det bare lidt hurtigere ned du gør for at presse dig det skal der også være plads til for at få et ordelig billedet af hvordan din situation er..

4 uger lyder rimeligt så bare hæng i gå hjem hvis du får det dårligt bare gå op og sig til bossen går sgu ikke idag jeg bliver nød til at gå hjem..og for gud skyldt lad vær med at bare b,ive hjemme i senge kan du komme afsted så gør det..

for at vise du prøver men går ikke.sidste sted jeg var i arbejdssprøvning gik jeg hjem after 30 min troer jeg det var som bossen sagde du ahr prøvet så var det fint for ham for jeg viste jeg prøvede bæev bare ikke hjemme i min seng..
Citat:
fysisk og psykisk
får går du ikke til psykolog

ja har man 5000 kr i overskud man abre kan hæve så får man ikke abre lige indskudt tandlæge hjælp.men som sagt er selv fra frederikshavn så bare pm mig så skal jeg nok se om jeg kan hjælpe med noget.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:56   #46
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa nej får ikke psykolog behandling det er et år siden sidst der var jeg der til 7 samtaler som kommunen betalte og fik så lavet en vurdering at jeg skulle fortsætte men der var heller ingen hjælp der med økonomien så det stoppede jeg også med.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 16:11   #47
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er rimelig sikker på jegh ar læst et eller andet sted at borger har krav/ret til psykolog gratis men om det kun var en tiem skal jeg ikke kunne sige men din vejlerder kan presse på og hun ved hvem havd og hvor hun skla gøre det meget bedre en noget hen inde gør.snak med hende det lyder jo hun er 100% på din side så er det bare få hende til at hjælpe med det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 21:35   #48
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser

selføgelig vil home jo prøve og see om du måske kan gøre det bare lidt hurtigere ned du gør for at presse dig
Det er ikke sikkert at HOME vil prøve at presse nille60 op i tid, nogle arbejdsgivere er faktisk helt ok.
Da jeg var i praktik (arb.prøvning) sidste år kom chefen på min første eller anden dag (husker ikke så godt) og sagde til mig, at hvis jeg en dag havde ondt så skulle jeg bare komme og sige det og så gå hjem.

Så der findes stadig ordentlige mennesker, selvom det ikke er dem man møder flest af når man slås med kommunen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 23:31   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har også lige været i to arbejdsprøvninger hvor arbejdsgiverne var mere end forstående og den ene endda gik så langt som til at klage over kommune til kommunen så nej det er ikke sikkert det er så slemt
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 23:38   #50
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kæmpede kun med min sygdom.
det billede af en arbejdsgiver og arbejdsprøvning genkender jeg heller ikke på nogen punkter.
faktisk den eneste positive oplevelse, jeg har haft med kommunen.
både anden aktør og arbejdsgiver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For godt til at være sandt ! Fagligt kursus, hvor der tages hensyn til, at man er FP. JoEur Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 16-07-2013 16:41
se hvor mange på ftp i kommuner østerbro Politik og Samfund 7 25-04-2013 19:14
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension