K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 21:15   #1
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Spørgsmål vedr. revalidering??

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

Jeg havde samtale med min virksomhedskonsulent idag, som oplyste mig om, at hun havde læst i min sag, at SB har skrevet at jeg skal starte i virksomhedrevalidering, (min sygedagpenge stopper til oktober)

Så bad hun mig overveje hvilke arbejdsområder jeg ville syntes var realistiske.??? ØØØh, er det ikke det vi har prøvet at finde ud af de sidste mange måneder...

og så begyndte hun at forklare og forklare en masse ting, som jeg altså ikke fattede meget af.


Er der nogle af jer som evt. kan skære ud i pap for mig, hvad virksomhedsrevalidering helt præcist betyder??

Jeg blev i Jan. 2010 opereret for en diskusprolaps, som desværre ikke har hjulpet på smerterne og fik for 14 dage siden svar fra Mr-skanning om, at jeg har en ny diskus, som dog ikke skal opereres.

Jeg er pt i arbejdsprøvning, og arbejder 16 timer om ugen

e77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 22:50   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du googler "virksomhedsrevalidering" så kommer alt frem.

Eksempelvis http://www.cabiweb.dk/lovstof/fastho...dsrevalidering

Hilsen Peter

ps. da du er rygpatient læs følgende til din information
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 23:41   #3
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Tak for svar Peter.

Er blevet en smule klogere.

Har dog stadig svært ved at gennemskue hvor SB vil hen.??

Og hvis jeg så kommer på revalideringsydelse, er jeg så ude af sygedagpenge systemet?

Og hvis jeg nu stadigvæk kun kan holde til 16-18 timer om ugen i revalideringen, hvad sker der så??

Puha bliver helt frustreret.

Sidst redigeret af e77; 13-07-2011 kl. 09:08. Årsag: stavefejl
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 02:40   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Og hvis jeg så kommer på revalideringsydelse, er jeg så ude af sygedagpenge systemet?

Og hvis jeg nu stadigvæk kun kan holde til 16-18 timer om ugen i revalideringen, hvad ser der så??
Ja du er ude af sygedagpenge systemet, men vil sikkert?? beholde din SB´er

Hvis du skriver under på en jobplan på 37 timer og du ikke magter det, ryger du direkte på KHJ.
Så hedder det at du ikke følger din jobplan, uanset, at kommunen burde have set at du ikke kan klare det.

Det er standart at man revalideres til 37 timer, så mener du ikke du kan klare 37 timer, så er det DIN opgave at sørge for at få det indskrevet i din plan. Det kan være du revalideres til et fleksjob, eller at du får indført at du fortsætter på sygedagpenge hvis du ikke magter 37 timer (eller ikke kommer op på 37 timer inden en bestemt dato) Det kan også være at din sag i så fald automatisk skal overgå til afklaring mod fleks og FP, ell.


Bliver du langtidssygemeldt på ny sygdom (dvs det må ikke være registret nogle steder nu) vil du have ret til sygedagpenge forfra, altså hvis du har optjent retten til dagpenge, timerne under revalideringen tæller med i den udregning.

Du skal være opmærksom på at du IKKE har ret til ferie, du skal selv forlange at få ferie indskrevet i din jobplan, for at have den ret. Glemmer du det, er normen dog at såfremt der er ferielukket holder du som revalidend ferie i de/n periode.

Efter end revalidering, skal du klare dig selv, du har i en standart revalideringskontrakt, skrevet under på at revalideringen gør dig selvforsørgende og i stand til at klare et 37 timers job (med mindre du har fået andet indført i kontrakten) Det betyder KHJ hvis du ikke kan finde et job, og betyder at: antaget at du klarer revalideringen, men får det dårligere og derfor ikke kan klare et helt rigtigt alm jo efter revaen, hedder det KHJ.
Du har raskmeldt dig selv og fraskriver dig retten til sygedagpenge for det du fejler, til du på ny har optjent retten til dagpenge.

MEN! du kan ikke kræve at få indskrevet de her ting, heller ikke ferie, vil kommunen ikke, er det bare synd for dig, de har fat i den lange ende her, du kan tage imod det de tilbyder, og så klare dig så længe du kan, eller lade være og ryge over på en KHJ (hvor du jo alligevel vil havne hvis du ikke magter revalideringen)

Du må endelig ikke tage imod tilbudet om en reva, kun fordi det giver en bedre økonomi, det er det dårligste grundlag overhovedet, men desværre grunden mange vælger, og det sviger til deres egen ende efterfølgende, samtidig bliver stort set ingen ordentlig vejledt når det kommer til hvad så hvis, ifb revalidering.
Du skal KUN! takke ja til en revalidering hvis du mener det er realistisk for dig at blive selvforsørgende via en reva, og ikke af alle mulige andre årsager, slet ikke økonomisk, tro mig jeg skriver ud fra bitter erfaring.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 03:13   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
På følgende link kan du læse hvordan de skal lave en afklaring af din arbejdsevne http://www.cabiweb.dk/lovstof/rekrut...af+arbejdsevne

Husk at trykke på LÆS MERE nederst på siden du kommer ind på...

Der kan du blandt andet også læse mere om ressourceprofilen som de skal have lavet før dine sygedagpenge kan stoppes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 09:42   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du skriver under på en revalidering, er det en raskmeldning til ordinært fuldtidsarbejde.

Jeg ville fastholde en AFKLARING af din arbejdsevne.

Du har ellers med dette, fået en afgørelse sneget ind, om fratagelse af sygedagpenge.

Hvis de fastholder, forlang da en skriftlig afgørelse.

Jeg ville nok tage enten bisidder med til næste møde, eller be om skriftlig præcisering af dette, og/eller optage samtaler.

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 09:51   #7
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Tak for svar Web, og LUM

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
MEN! du kan ikke kræve at få indskrevet de her ting, heller ikke ferie, vil kommunen ikke, er det bare synd for dig, de har fat i den lange ende her, du kan tage imod det de tilbyder, og så klare dig så længe du kan, eller lade være og ryge over på en KHJ (hvor du jo alligevel vil havne hvis du ikke magter revalideringen)
Dvs, at hvis SB ikke vil være med til at lave en kontrakt der passer til mine behov, og jeg så siger at jeg ikke vil skrive under på en standard kontrakt der siger 37 timer, så ryger jeg på KHJ??

Og på et tidspunkt får jeg vel et stykker papir på, at jeg skal revalideres, kan jeg så klage/anke det??

Skal til møde på mandag med SB, så alle råd er velkommen.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 09:57   #8
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Hvad siger din fagforening?
Dem havde jeg slet ikke tænkt på. Ringer straks til dem. Tak for det Popiae
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 12:01   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Tak for svar Web, og LUM



Dvs, at hvis SB ikke vil være med til at lave en kontrakt der passer til mine behov, og jeg så siger at jeg ikke vil skrive under på en standard kontrakt der siger 37 timer, så ryger jeg på KHJ??

Og på et tidspunkt får jeg vel et stykker papir på, at jeg skal revalideres, kan jeg så klage/anke det??

Skal til møde på mandag med SB, så alle råd er velkommen.
Det vil sige at når dine sygedagpenge udløber hedder det KHJ ja, så det ikke sådan at du står i over morgen med en KHJ *ss* det sket ifb en 1. i en måned, og du skal paredshøres 14 dage før din ydelse stanses.
Naturligvis med mindre du har ret til at fo sygedagpengene forlænget.

Altså du har ikke mistet dine rettigheder de er som de hele tiden har været

Du får meget svært ved at anke/klage over noget du selv har skrevet under på, så der er svaret nej, din underskrift fortæller jo at du er enig og mener du kan følge de vilkår kontrakten byder, der gælder det som med alt andet især inden for det kommunale system, skriv IKKE under på noget du ikke er enig i.

Du skal forresten huske at der er forskel på jobplan og revalideringskontrakt, ferien skal indskrives i planen, mens forholdene omkring hvad så hvis hører til under selve kontrakten, dog kan du kun få dem til at indføre det i jobplanen er det absolut bedre end ingen ting, det er bare super vigtigt at du får indført at de ER klar over at 37 timer er temmelig urealistisk for dig, på den ene eller den anden måde (sig det endelig ikke så direkte, for så ved de godt hvad du vil bruge det til, og så stejler de)
De må IKKE sende dig ud i en urealistisk revalidering, men fordi du selv skriver under er det DIG der takker ja til en urealistisk reva, og så mister du altså muligheden for at jamen hey det var kommunen der bad mig om det og jeg blev lokket af pengene,og troede desuden på dem, den holder ikke i retten.

Fagforening er godt, desværre kender de bare ikke ret meget til reglerne omkring revalidering, jeg kender bla en der af hendes fagforening fik af vide at hun endelig skulle takke ja til en reva, på trods af at det var meget åbenlyst at hun ikke vil kunne klare faget IRL efter endt udd, men fagforeningen var/er ikke klar over at man raskmelder sig selv ved at skrive under på en standart kontrakt.
Grunden til at de ikke er særlig skrappe i reva er at der ikke står ret meget i lovgivningen, og det er så der kæden hopper af, for det giver kommunerne ret til at gøre som det passer dem, mens fagforeningerne tror at der gælder ca de samme regler som for alle andre, og det gør der ikke.

Sagt på dansk du skal være opmærksom på om din fagforening overhovedet kender til hvad så hvis reglerne inden for revalidering, for det er desværre langt fra sikkert at de gør det.

Personligt ville jeg, IKKE tage imod en urealistisk reva, lige gyldigt hvad, bin there done that. Som de fleste andre fik jeg absolut ingen vejledning omkring hvad det var jeg skrev under på, det værste var så næsten at da jeg bad om at tage kontrakten med hjem til gennemlæsning, fik jeg NEJ først var det ikke nødvendigt jeg insisterede så blev det til at den ikke måtte forlade bygningen og hvis jeg ikke skrev under nu så ville jeg tilbudet om reva, jeg viste med andre ord slet ikke hvad jeg skrev under på (ja det var godt DUMT men den gang var jeg naiv og troede) Min jobplan fik jeg lov at se efter jeg hade skrevet under, den var på få linjer, der har jeg siden erfaret at det er helt huld i hovedet, den burde have været længere.

Så pas på dig selv *ss*

Sidst redigeret af LUM; 13-07-2011 kl. 12:20.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:13   #10
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
LUM, tusind tak for dit overskud til at dele dine erfaringer og viden.

Så må jeg se, om jeg ikke kan få "forhandlet" en realistisk arbejdsplan med SB
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om revalidering og klage til BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 15 17-01-2012 17:18
spørgsmål vedr. aktindsigt hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 15-06-2011 21:42
Spørgsmål vedr kontanthjælp jensen79 Alt det andet 17 11-02-2010 23:30
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Spørgsmål om Revalidering Dorthemusen Alt det andet 8 14-09-2008 18:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension