K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2014, 07:51   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke rigtigt at der skal gå to år mellem førtidspensionsansøgningerne!

Man må søge lige så tit og ofte man vil. AT det så ikke giver mening at søge uafbrudt er en anden diskussion, men man må i princippet gerne.

At i så oven i købet har revet ansøgningen over, gør jo bare sagsbehandlerens udtalelser endnu mere skumle.

Selvfølgelig ville du få breve - både hvis der er påbegyndt sag om førtidspension, samt hvis sagen overgik til reglerne om førtidspension, men du ville også få brev m partshøring i forbindelse med sagen, plus at du ville få brev om tidsfrist, og brev såfremt det blev et afslag på enten rejsning af pensionssag, eller brev om afslag på førtidspension.

Så du har slet ikke søgt førtidspension, så du kan søge igen i eftermiddag, hvis det er dét du føler for.

Din sagsbehandler lyder til at være enormt ulden, så jeg håber du fremover KUN kommunikerer pr mail/skrift!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 08:27   #22
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, det er ikke rigtigt at der skal gå to år mellem førtidspensionsansøgningerne!

Man må søge lige så tit og ofte man vil. AT det så ikke giver mening at søge uafbrudt er en anden diskussion, men man må i princippet gerne.

At i så oven i købet har revet ansøgningen over, gør jo bare sagsbehandlerens udtalelser endnu mere skumle.

Selvfølgelig ville du få breve - både hvis der er påbegyndt sag om førtidspension, samt hvis sagen overgik til reglerne om førtidspension, men du ville også få brev m partshøring i forbindelse med sagen, plus at du ville få brev om tidsfrist, og brev såfremt det blev et afslag på enten rejsning af pensionssag, eller brev om afslag på førtidspension.

Så du har slet ikke søgt førtidspension, så du kan søge igen i eftermiddag, hvis det er dét du føler for.

Din sagsbehandler lyder til at være enormt ulden, så jeg håber du fremover KUN kommunikerer pr mail/skrift!!
ulden lyder rigtigt, og med tanke på samtalen var jeg overraskende over sb manglende respect på mine diagnoser, jeg skulle bare gøre sådan og sådan, hvor ville jeg ønske min tidliger psykolog var der, nu har jeg ikke sovet meget inat det snurre rundt i hoved....
Ja, ulden og lyve kan sb osse, gad vide om det udløse et tillæg, ja måske en bonus hvis den går hele vejen hjem..
ps, problem skal jeg føre "krig" mod sb, heller håbe sb fortæller en sandhed denne gang, tiden går og psykisk holder jeg snart ikke mere til det..
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 22:11   #23
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Jeg står og skal til lægen og udfylde papier til Rehabiliteringsteam som skulle være noget af det sidste sb mangler, sagen er den at jeg har søgt fp for ca 8 mån siden, men gik ril sb da jeg ikke hørte noget, her fik jeg udtale fra lægekonsulenten på papier, og sb fortalte at jeg ikke ville få fp det var stort set umuligt..(sb var meget overbevisende) og vi kom ind på flex som sb sage var en form sag 1 mån tager det sage sb, vi bliv enige om at rive fp sagen i stykker, og så skulle jeg ikke gøre noget før jeg høre fra sb igen, men ak 4 mån går der, jeg er til møde hos sb igen, og sb siger at jeg helt sikker får flexjob forløb, vi skal bare har min læges udtalelse, så skal vi op til møde, ca 2 mån, under dette møde (hvor jeg har bisidder med) spørger jeg om ikke det med fp var noget jeg kunne søge, men nej har man først søgt så skulle der gå 2 år før man kunne søge igen (er det rigtigt) og jeg tænker jeg har aldrig fået et afslag på fp og vi rev den i stykker under forløbet, hvis jeg fik afslag skulle der så ikke komme noget i posten??
Nu går jeg og venter på mødet om 2 mån, men kender jeg sb rigtig så ender det med jeg selv skal kontakte sb, ved ikke men synes de vil beholde mig på kh koste hvad det vil psykisk og fyskisk
Jeg er rystet! Godt du havde bisidder med, så har du et vidne. Er lidt træt i dag så jeg orker ikke skrive så meget men sags behandlingstiden på ansøgnig om fp er 2 månneder. Ja det er noget uldent med den sb.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 10:57   #24
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Jeg er rystet! Godt du havde bisidder med, så har du et vidne. Er lidt træt i dag så jeg orker ikke skrive så meget men sags behandlingstiden på ansøgnig om fp er 2 månneder. Ja det er noget uldent med den sb.
Har du ikke modtaget skriftlig indkaldelse til møde, så SKAL du rykke for dette. Gør det via e mail. Husk at hage af for kvittering. :-)
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:26   #25
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Har du ikke modtaget skriftlig indkaldelse til møde, så SKAL du rykke for dette. Gør det via e mail. Husk at hage af for kvittering. :-)
Nu har jeg været hos sb og sb siger jeg skal til lægen som det sidste der mangler så sendes det til rehabiliteringsteamet om så får jeg vel en tid?? sb siger der højst går et par mån....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension