K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2006, 15:48   #1
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
De forskellige matchgrupper

I et indlæg spørges til de forskellige matchgrupper, og Stella har sat nogle gode link ind, men da jeg har erfaring for at disse nyhedslink forsvinder med tiden sætter jeg en kopi ind her, så kan vi altid finde dem, hvis nogle bliver i tvivl om hvad det betyder hvis man bliver placeret i en matchgruppe.



Hver matchgruppe er en målestok for, hvor mange job den ledige kan finde på det almindelige arbejdsmarked.

Gruppe 1 - Umiddelbar match: Arbejdsmarkedet er som udgangspunkt klar til at tage imod den ledige. Den ledige har eventuelt kvalifikationer inden for flaskehalsområder på arbejdsmarkedet.

Gruppe 2 - Høj grad af match: Den ledige har gode muligheder for at finde et job på det almindelige arbejdsmarked. Forskellen fra matchgruppe 1 er, at den ledige kan mangle specifikke kvalifikationer eller lignende.

Gruppe 3 - Delvis match: Kvalifikationer og ressourcer hos den ledige matcher kun delvis de krav, arbejdsmarkedet stiller. Den ledige vil kun i begrænset omfang kunne udføre job, der findes på det alminelige arbejdsmarked.

Gruppe 4 - Lav grad af match: Det vil være muligt for den ledige at have et job på under fuld tid og/eller kunne varetage særlig jobfunktioner med begrænsede krav til erfaring og kvalifikationer.

Gruppe 5 - Ingen match: Den ledige har aktuelt ikke nogen arbejdsevne, der kan bruges i jobfunktioner på det almindelige arbejdsmarked.

Kilde: Beskæftigelsesministeriet

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 18:25   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 54
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: De forskellige matchgrupper

Hejsa

så vidt jeg kan finde ud af gælder matchgrupperne kun for kontanthjælpsmodtager og ikke flekser......er i hvert fald hvad jeg fik af vide af en ansat på job på særlige vilkår hjælper fleksere ud i kbh's kommune

med venlig hilsen
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2006, 19:40   #3
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: De forskellige matchgrupper

Hej Isch

Du har ret i at det ikke gælder for fleksjobvisiterede, det var bare for generelt at gøre opmærksom hvad der forskellige matchgrupper er.

Hvis man vil læse mere om at det ikke gælder for fleksere, så er her et indlæg der omhandler det.

http://www.k10.dk/forum/viewthread.php?forum_id=18&thread_id=137

med venlig hilsen
bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2006, 22:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: De forskellige matchgrupper

Hej Isch og Bantam.

Det er nok værd at bemærke at der ikke er enighed om flekser og match, fleksere på ledighedsydelse skal IKKE matches det faktum er slået fast.

Hvis man læser tråden som Bantam refarere til så skal flekser på kontanthjælp heller ikke, men læser man derimod hvad Claus hjort svare på spørgsmålet så skal flekser på kontanthjælp matches.

Så er spørgsmålet helt åbent hvad retter de sig efter ude i de enkelte kommuner.

Beskæftigelseministerens udlægning, eller hans egen arbejdsmarkedesstyrelse

Altså når de ikke selv kan finde ud af det, hvordan i alverden vil de så have at vi andre skal kunne....:@

VH
Hejdien

P.s
jeg er kontanthjælpsmodtager, og er ikke matchet (siger kommunen) men de nægter kategorisk at give mig det på skrift :@
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgrupper fjernes Thomas1981 Politik og Samfund 20 21-02-2013 02:26
200 forskellige slankekure zuza Et godt link! 13 16-06-2009 01:03
Matchgrupper/kategorier phhmw Nyt om loven 2 19-04-2009 22:29
Matchgrupper Connie Alt det andet 6 31-10-2008 15:01
Gælder matchgrupper på fleksere ? Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 9 31-12-2005 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension