K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2012, 00:51   #71
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Så er der sket lidt nyt

Ja som overskriften lyder så er der lidt nyt at fortælle og det er at.
Jeg skriver jo med min fysioterapeut hver aften og mandag aften spørger jeg hende om hun har fået snakket med lægen, og hun skriver tilbage nej Annemette har ikke kunnet nået det i dag men gør det i morgen, okay det er bare fint.

Tirsdag aften skriver jeg til hende som jeg plejer og lidt tid efter svare hun
tilbage hvor i hun skriver hun har snakket med lægen, og de er blevet enig om der ikke er andet at gøre ind at træne så musklerne bliver stærkere og at min ryg kan holde til noget mere samt at jeg er medicineret bedst muligt, så nu handler det om at styre smerterne på en anden måde.

Da jeg læser beskeden bliver jeg rigtig ked af det og får tåre i øjnene for havde sådan håbet på de fandt ud af noget men inderste inde ved jeg jo også godt der ikke rigtig kan gøres mere, men selvom jeg har fået det at vide så mange gange har jeg alligevel stadig et håb om der kan gøres noget.

Efter lidt tid svare jeg tilbage til hende og jeg skriver at, jeg er glad for du har snakket med lægen og jeg kan godt se det er svært at gøre andet ind at styrke musklerne så ryggen kan holde til noget mere.
Jeg skal nok gøre mit bedste med træningen men som sagt føler jeg det er håbløst, min fysioterapeut svare tilbage og hun skriver jeg har tillid til du gør dit bedste Annemette, Tak det betyder virkelig meget for mig at du har det.

Jeg synes det er utrolig hårdt og svært at tackle at mine muskler er så svage og at de ikke er stærke nok til at holde min ryg, og at der intet kan gøres udover at jeg forsat tager mit stækt smertestillende medicin 5 gange om dagen , og forsætter med at gå ved min fysioterapeut , samt at jeg forsætter med at træne styrketræning og kondition træning 2-3 gange om dagen.
For at opbygge musklerne så de bliver stærkere til at holde ryggen.
Men det vil tage rigtig mange måneder og måske endda år, før det måske hjælper.

Jeg kan virkelig ikke forstå der ikke kan gøres andet, jeg har virkelig svært ved at tackle det her.

En noget trist Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 20-06-2012 kl. 01:31.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 09:17   #72
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Lidt nyt at fortælle

Det er længe siden jeg har skrevet og det skyldes mange ting.

Jeg får flere og flere knæk i min ryg og den låser også næsten hele tiden.
Gennem længere tid har knækkene gjort at jeg ikke overhovedet ikke har kunnet bevæge mig i op til 8 timer , det er vildt ubehageligt og er så træt af det.

Min læge og fysioterapeut siger at fordi min ryg knækker er fordi mine muskler ikke er stærke nok til at bærer ryggen , så derfor får jeg disse knæk og det gør så pisse ondt at det ikke kan beskrives med ord.

Min læge og fysioterapeut siger der kun er styrketræning og øvelser der måske kan gøre det bedre , synes det er så pisse hårdt og er så træt af det.
Er nødt til at tage ekstra af mit stærke smertestillende medicin for at jeg nogenlunde kan holde smerterne ud , har så svært ved at se om det overhovedet bliver bedre.

Går ved min fysioterapeut hver 14 dag og får dybende gående behandling fra krop til tå og behandlingen gør at smerterne lindres så jeg bedre kan holde dem ud.
Jeg laver også styrketræning som der er aftalt med min fysioterapeut 7 minutter på step maskinen eller 7 minutter på kondi cyklen , og går små ture med min hund Buster 3-5 gange om dagen, laver mine øvelser 2 gange om dagen , og laver de ting som der nu hører med til daglige dagen .

Jeg gør virkelig hvad jeg kan og får også ros af min fysioterapeut hun synes jeg gør det så godt, og det er så rart for mig at hun synes det.


Knækkene gør at smerterne bliver så forædelige slemme og det bliver så svært at lave styrketræningen/øvelserne for smerterne bliver endnu værre og tit gør det også at min hovedpine bliver værre også ikke så langtid efter kommer min migræne i udbryd.

For noget tid siden spurgte jeg min fysioterapeut om hvornår knækkene ville forsvinde eller bare blive mindre, ja Annemette det kan jeg desværre ikke sige dig for det er svært at sige om det vil tage måneder eller år før knækkene måske vil blive mindre , du gør i hvert fald dit bedste og endda mere til.

Det gør mig så ked af det og håbet om at knækkene nogensinde vil forsvinde eller bare blive mindre , tror jeg ikke på mere for træner og laver øvelserne og det bliver bare ikke en skid bedre.
Det er pisse hårdt for jeg kan næsten ikke lave noget før knækkene er der og de udløser så min migræne .

Det kan da virkelig ikke passe at jeg skal blive ved med at have det så forædeligt dårligt og at der ikke kan gøres noget ved det??


Knus fra en ked af det og trist Annemette.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 22:55   #73
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Unhappy

Er der slet ingen der har et godt råd eller forslag til hvad jeg kan gøre med alle de forbandede knæk som jeg får i min ryg?


Vil være glad for hvis der er nogle der svare .

På forhånd tak fra en trist Annemette.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 23:16   #74
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, det bliver lige kort, skal snart i seng.

Har kun nået at læse dit 1. indlæg og et par af de sidste indlæg, du har skrevet i denne tråd.

Jeg har selv en lille scoliose. Synes min knækker også lidt engang imellem. Jeg brækkede ryggen for mange år siden nu, hvor jeg i så mange år har haft symptomer. I dag efter jeg havde været hos en reumatolog, fandt man følger der, hvor jeg brækkede ryggen. Symptomer i bækkenet og svage ben kunne komme fra ryggen, sagde han. Efter genoptræning på et hold ude i Avedøre (Hvidovre), fik jeg det bedre igen.

Kunne skrive meget mere, men med den rette genoptræning, mener jeg det hos nogle godt kan hjælpe. Jeg har gået til andre fysioterapeuter uden det hjalp. Det her var bare det bedste ever.... Men jeg kan godt se, at det i dit tilfælde er en mere svær grad. Hvis du vil høre lidt om de øvelser, vi lavede på holdet, kan du blot skrive privat besked til mig herfra K10. For jeg vil nok ikke uddybe det så meget herinde så offentligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 23:46   #75
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej Curls.
Tak for dit svar og fordi du svaret så hurtig.

Er ked af at hører du også har Skoliose og din også knækker en gang imellem og at du har haft brækket ryggen, gør det bestemt heller ikke bedre.

Du er den første der har Skoliose og også har problemer med ryggen knækker, alle andre jeg kender med Skoliose kender ikke noget til ryggen knækker og når jeg fortæller om det ,synes de det lyder mærkeligt og det burde ikke kunne lade sig gøre mener de.
Så et eller andet sted er jeg lettet over at jeg ikke er alene om at ryggen knækker .
Du må ikke misforstå det.

Er rigtig glad for at hører at genoptræningen har gjort at du har fået det bedre, og ja du har ret i at hos nogle kan det godt hjælpe.
Ja det tænkte jeg nok du havde, og derfor er det så fantastisk at hører du har fået den hjælp du havde brug for.

Ja du har ret i min er en svær grad og har desværre fået mange følgesygdomme med.
Ja det vil jeg da rigtig gerne hører mere om, det kan jo være jeg ikke kender de øvelser.


Tak fordi du vil fortælle nærmere om øvelserne , jeg vil med det samme sende en privat besked til dig.
Det forstår jeg sagens du ikke vil, og har jeg fuld forståelse for.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57
Må man tjene lidt ved siden af? michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-10-2009 20:46
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31
Aktindsigt, siden sidst. (?) Trold Alt det andet 2 08-12-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension