K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 11:36   #11
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres svar.

til mand: Jeg sætter enormt stor pris på at min kæreste har en helt ubegribeligt stor forståelse for min tilstand. Jeg har altid undret mig over hvorfor han er blevet hos mig, men han virker mange gange som den der vil forholdet mest. Jeg har nemlig tit tænkt på at "flygte" for hans skyld, hvis du forstår. Men han har altid hevet mig ind til sig og fortalt hvor uendeligt meget jeg betyder for ham, og at han er lige glad med at jeg ikke kan så meget. Heldigvis snakker vi enormt godt sammen og er hinandens bedste venner, så det er jo en gave. Han, min familie og mine er katte er helt sikkert min største passion, men jeg er sikker på I ved hvad jeg mener, når jeg siger at jeg føler der mangler noget. Der mangler bestemt ikke noget i forbindelse med min omgangskreds. Men jeg bliver også mere og mere klar over at det nok ikke bliver meget anderledes end det er nu. Og jeg forsøger efter bedste evne at nyde de helt små ting i dagligdagen. Det hjælper mig nu også at blive mindet om at jeg ikke er alene i at have det sådan.

Så tusind tak for jeres svar!

Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 11:45   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
NINJA.......blir lige nød til at spørge,hvor mange børn har du...synes jeg har læst engang,at du har nogen små-i skole og nogen store..men måske husker jeg forkert..det fordi du skiver skolebørnene...

men synes det er sjovt at høre om folks liv,om at jeg ikke er den eneste der BEHØVER at sove om dagen,deler tingene op og sover i bider om natten

hilsen stribe
Jeg har en på 20 år, en på 9, en på 8 og en på 6

- ham på 20 er flyttet hjemme fra.

3 drenge og 1 pige. Pigen er den yngste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:45   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
LUM..lagde mærke til du skrev på et ligeså mærkelig tidspunkt som mig inat -hvis jeg ikke husker fejl..
må jeg spørge hvor mange børn i har..det ka jeg ikke lige se.ikke at det kommer mig ved - sådan var det ikke ment..
ja vi har aLLE VORES skavanker og det fylder,mere end godt er til tider..fordi vi r trætte og overskudet lille

hilsen stribe
Mærkelig tidspunkt, det da alle andre der er mærkelige

Vi har 3
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 16:10   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
LUM....sådsn ka man også se på det..men jeg sover ikke mere end 2-3 timer itræk..det er træls,mem ka se andre har det ligesom mig -os.........
natterne ka godt virke trælse og da min mand har lange dg gælder det om at larme SÅ LIDT som muligt..smiler.....

men det er rigtig som tråd indlederen skriver..jeg er også glad hverdag min mand holder mig ud..smiler..
det var dog ham der var skadevolderen på mig på arbejde..så jeg plejer sige det var han selv skyld i...vi laver lidt grin med det..vi ka jo ikke græde hver dag over,han pådrog mig skaden...livet går lidt bedre med lidt grin og fis
det skete dog i o6 og vi er stadig lykkelige gifte
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 17:28   #15
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej Ditten.
Synes det er en rigtig god og spændende tråd du har oprettet.

Jeg er 21 år og blev tilkendt førtidspension pr. 1 april i år , efter 4 års hård kamp.

En typisk dag for mig ser sådan ud.
Mit vækkeur ringer kl. 6 hvor jeg så tager mit morgenmedicin , derefter prøver jeg at se om jeg kan sove lidt igen.
Så ca. ved 9 tiden vækker min far eller mor mig også står jeg op og får morgenmad med dem.
Så får min/vores hund hans mad og bagefter går jeg en lille tur med ham .
Hjælper en hel del til hjemme da begge mine forældre også er hårdt ramt af kroniske smerter , så vi hjælper hinanden med dagens gøremål.
Jeg sørger også for at komme så meget ud som overhovedet muligt via min el-scooter.
Så får jeg også lavet mine øvelser og konditionstræning som er styret af min fysio-og kropterapeut(som jeg går ved hver anden uge og får dybdegående massage fra krop til tå)
Samt fra april til september måned der campere jeg sammen med mine forældre og vores hund (mine forældre har to campings vogne så jeg bor i en for mig selv)
Så min daglig dag går ud på at jeg laver lidt af gangen også er det ind og hvile i sengen et par timer, også laver jeg lidt igen og sådan foresætter det.

Jeg synes det er rigtig svært og hårdt at være kronisk syg have kroniske smerter ,være ung og endt på førtidspension.

Jeg er meget kreativ meget og holder rigtig meget af at lave kort, lys, vinduesmaling , lave personlige dækkeservietter og andre kreative ting.
Jeg kan rigtig godt lide at læse og især krimi bøger , kan også rigtig godt lide at lære/læse om politik, love og paragraffer synes det er utrolig spændende.

Førhen kunne jeg godt bruge mange timer på de forskellige ting men det kan jeg desværre ikke mere , da smerterne er blevet være , har søvnforstyrrelser som gør jeg ikke får særlig meget søvn, døjer også med dårlig hukommelse og koncentrationsvanskeligheder.

Så der er desværre ikke den samme energi og overskud bare det at være sammen med min familie og især når jeg er sammen med mine niecer og nevø så er jeg helt ødelagt bagefter og ligger langs i sengen de mange efterfølgende dage med meget slemme smerter og migræne.

Så for mig handler det om at jeg får lavet lidt hver dag også tage det stille og roligt for ellers ved jeg det ender galt.

Har en rigtig god familie, 3 veninder og min fysio-og kropterapeut som jeg ved at de altid er der for mig og altid vil støtte og hjælpe mig , og det kan jeg ikke sætte ord på hvor meget det betyder for mig.

Men jeg føler også ligesom dig Ditten at det er forfærdeligt at føle mig som en gammel træt/syg dame når jeg kun er i tyvene, og for mig er det så svært at accepter og nogle gange ankende at jeg er så hårdt ramt af kroniske smerter.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 17:42   #16
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
DITTEN.
Det er skønt at høre i har det godt, og der er forståelse for hinanden,

vi har det på samme måde,

mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 20:24   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
LUM....sådsn ka man også se på det..men jeg sover ikke mere end 2-3 timer itræk..det er træls,mem ka se andre har det ligesom mig -os.........
natterne ka godt virke trælse og da min mand har lange dg gælder det om at larme SÅ LIDT som muligt..smiler.....

men det er rigtig som tråd indlederen skriver..jeg er også glad hverdag min mand holder mig ud..smiler..
det var dog ham der var skadevolderen på mig på arbejde..så jeg plejer sige det var han selv skyld i...vi laver lidt grin med det..vi ka jo ikke græde hver dag over,han pådrog mig skaden...livet går lidt bedre med lidt grin og fis
det skete dog i o6 og vi er stadig lykkelige gifte
stribe ftp
Man har kun det skæg man selv sider på, og her i huset heder det ikke spildt mælk men spildt finger efter gemalen savede hans pegefinger af

Mht søvn er det en sjov størrelse for faktisk er de fleste mennesker har faktisk ikke en særlig sund søvnrytme, om end de faktisk går og tror de har, for de sover de der ca 8 timer om natten i streg.

Man skal huske at vores hjerner ikke er nået længere end til stenalderen, sætter man så det sammen med studier (der er læst bøger i stakke vis) om hvordan vores søvnrytme var før hen så bør vores søvn faktisk deles i mindst 2, før hen var det normalt at gå i seng ved 20 tiden, og stå op en gang i løbet af natten (de fleste voksende et sted mellem kl 1 og 3) hvilket var ganske praktisk for de fik faktisk lavet mange ting der om natten bla holdt gang i deres livsvigtige bål (som jo ellers ville gå ud og de kunne så bruge 1-2 timer på at få ild i gen, hvilket jo selv sagt var upraktisk) de var så vågen nogle timer for at gå i seng stå op ved 5-6 tiden (sammen med dyrene) og så tage en middags lur i middags heden.
Andre studier har vist at de fleste børn faktisk blev lavet lige der på den anden side af midnat, hvilket angiveligt hang sammen med at børnene kom i seng sammen med de voksende og sov til tidlig morgen, så der om natten havde man ro for de mange børn, til at lave flere... igen ret praktisk.
Faktisk menes der at en af grundende til vores øget stres er at vi ikke sover som vi bør, at udviklingen er gået for stærkt for vores temmelig gamle hjerner, ikke kun teknologien osv osv men så sandelig også vores søvnrytme.

At sige man skal sove de der ca 8 timer i streg, er ud fra den måde vores moderne liv er indrettet på det tætteste vi kommer en sund søvn, men rigtig sund er den ikke, moderne undersøgelser har bla vist at den der middagslur faktisk vil være en super god ting for os.

Så selv om at jeg med et glimt i øjet siger at det er de andre der er mærkelige, så mener jeg det faktisk, glimtet kommer af at jeg udemærket er med på at det ikke bare kan laves om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 20:54   #18
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Min hverdags struktur er sat op omkring ungernes skema. Jeg er alene med 3 stks og deres deltager ikke specielt meget i deres liv. Jeg har ikke nogen ydre familie jeg ser.

Vi står op kl 7, ungerne spiser, vi laver madpakker, de store cykler i skole. Jeg debatere lidt med den ældste om dagens lidelse historie inden han kapitulere og kommer i tøjet. Når og jeg er ovenpå aflevere jeg terroristen i løbetøj og straffer løbeskoene, når jeg er i bund går jeg hjem og sover. Når det virkelig ramler som idag får jeg migræne anfald og de rigtigt gode gør jeg kaster op hver gang jeg bevæger mig. Oftest vil jeg få en af hans legekammeraters forældre til at aflevere ham også.

Ungerne dyrker en del sport, så aften rutinerne er meget an på om jeg skal hente/bringe eller ej. Når jeg er oppe laver jeg meget dobbelt mad, sådan der er i fryseren når jeg er nede.

Jeg har hverdage hvor jeg ikke engang for trukket gardinerne fra og har dage hvor jeg når en bunke.

Lige fortiden er jeg i en rigtig elendig periode hvor tankemylderet totalt tager magten, ingen søvn der giver migræne og spæninger i kroppen.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:54   #19
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Nedenstående er på en god dag:

Vågner omkring kl. 3.30 - 4.00 pga. smerter og mareridt (det er lige så sikkert som amen i kirken). Tager medicin. Står op og ordner lidt husligt arbejde, da jeg bliver så frygteligt irriteret over bare at spilde min tid i sengen. Jeg er til frygteligt rastløst menneske og kan ikke lade være med at betragte søvn og hvil som spild af tid på trods af at det har afgørende betydning for at holde min bipolare lidelse i skak. Dette er et klart udviklingspunkt.

Børnene vækkes kl. 6.30 og sendes af sted i skole kl. 7.35.

Derefter tager jeg til træning i det lokale motionscenter. Nogle gange træner jeg og andre gange går jeg mere og hygger mig. Tager af sted stort set hver dag hvis helbredet er til det.

Hjemme omkring kl. 10.30 - 11.00.

Handler ind på vejen hjem. Vel hjemme igen gør jeg klar til aftensmad - laver så meget som muligt klar således det er nemt at overskue til aften. Tager medicin.

12 - 13.00
Hvilepause.

13.30 - 14.00.
Går med min lille hund.

Kl 14.00 kommer børnene hjem (tvillinger på 10 år) - ofte har de kammerater med hjem. Hen over eftermiddagen læses lektier, lidt havearbejde og sådanne småting. Om eftermiddagen går jeg ofte ud min lille have og nyder stilheden og fyldes med glæde over at se det hele vokse og ro. Læser skøn- og faglitteratur. Tager medicin.

Kl. 19.00 spises aftensmad. Grunden til det sene tidspunkt er at mine børn på skift går til fodbold på alle hverdage ml. 17 - 18.30.

Hen over hele dagen ordner jeg vasketøj, tjekker mails mv. Da jeg er bestyrelsesmedlem i en mellemstor privat virksomhed går der også meget tid med at læse referater, tilsynsrapporter, budgetter og sådanne administrative ting. Er også bestyrelsesmedlem på børnenes skole men det kræver ikke så meget af min tid. Går en tur mere med hunden og børster den.

Kl. 20.30 puttes børn. Der læses historie og lyset slukkes.

Mellem 21.00 - 22.30 ser jeg fjernsyn, nogle gange bager jeg, taler i telefon med veninderne og sådan lidt.

Tager mit beroligende og smertestillende medicin omkring kl, 21.30 og håber hver aften at det har den ønskede virkning men det sker ikke så tit.

Omkring kl. 24.00 vågner jeg igen og tager lidt mere medicin så jeg kan sove nogle timer mere.

Smerteniveauet og det mentale overskud er meget svingende, så der er mange dage hvor jeg ikke får lavet så meget - der handler det bare om at komme gennem dagen på bedst mulig måde. På dårlige dage står jeg op kl. 3.30 - 4.00, sender børnene i skole, hænger i stol, går tur med hunden, læser lektier med børnene, laver aftensmad, hænger foran fjernsynet, isolerer mig og laver ellers ikke ret meget mere. HADER HADER HADER disse dage og er usandsynligt dårlig til at tackle dem.

Jeg føler mig altid træt, brugt og slidt men evner ikke at finde roen til at slappe af / sove. Dette har direkte sammenhæng med mine sygdomme (knogleskørhed, svær slidgigt i alle bærende led, PTSD efter mordforsøg fra kærestes side samt bipolar sindslidelse (tidl. kaldt manio-depressiv)).

Ønsker for Jer alle at dagen bliver lys, mild og fyldt med solskin.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 23-05-2012 kl. 08:58.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 14:22   #20
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Tak for at ave fået lov til at læse om jeres dage.

Det stætte mange tanker i ggang. Tror jeg er rigtig god til at slå mig selv i hovedet med at det er vildt så doved og ugidilig jeg er. Og jeg vil jo gerne lave en masse, men når ikke så meget.

Er træt og har ondt.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er det nu det er?? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-12-2012 13:17
hvordan gør jeg? buster Alt det andet 6 31-07-2010 08:58
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ?? søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-01-2009 19:38
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension