K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2018, 13:17   #1
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 56
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Min mands ikke udbetalte feriepenge modregnes i min førtidspension

Min mands tidligere arbejdsplads har sendt feriepenge der først udbetales frem til april 2019 til feriekonto og de er indberettet som A-indkomst i 2017, så det ser ud som om, at han har tjent 127.045,99 kr. i november måned, hvilket gjorde at jeg ikke fik udbetalt førtidspension i december måned, men fik at vide at den manglende førtidspension ville komme med efterreguleringen, som lige er modtaget.
Ikke nok med at den manglende førtidspension på over 7000 kr. for december ikke er til udbetaling, jeg skal yderligere betale over 9000 kr. tilbage.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg skal henvende mig.
(Der må være andre end os der også er berørt af dette).

Som om min sygdom ikke overstiger mig, nu skal jeg også mangle 16.000 kr.
__________________
Mange hilsner,
Anette
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2018, 13:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg oplevede lidt det samme fordi min mand skiftede job 1/6 2017, det betød at hans indkomst “steg” men ca. 80.000kr for endnu ikke afholdt ferie i 2017 og optjente feriepenge til brug i ferieåret 18/19

Det er desværre helt korrekt at feriepengene indregnes i skatteåret hvor de indsendes til feriekont, i min mandstilfalde fordi han skiftede job, ellers ville han have afholdt ferie med løn

Jeg fik heller ingen pension sidst på året og en efterregning nu pga dette, så skifter han job igen husker vi hvertfald at få indregnet feriepenge i forskudsopgørelsen

Men det er surt omend korrekt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2018, 13:39   #3
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 56
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Hvis man indregner de ikke udbetalte feriepenge i forskudsregistreringen (hvis dette kan nås ved jobskiftetidspunktet), vil det vel bare gøre at man så samtidig med at mangle førtidspensionen også skal betale for meget skat.

Det var slemt nok at undvære førtidspensionen i december måned, men også at skulle betale over 9.000 kr. på grund af feriepenge der slet ikke er udbetalt.
__________________
Mange hilsner,
Anette
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2018, 14:36   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men de indregnes så ikke på udbetalingstidspunktet, det er et hul i ferieloven som gør at de ved jobskifte indregnes i det skatte år man skifter job og ikke ved udbetalingstidspunktet eller indtjeningsåret, nej det vil ikke gøre at man betaler for meget skat, da der også skal betales skat af feriepenge, det kommer Til at passe
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2018, 14:51   #5
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 56
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Men er der noget der ved om der er noget at gøre ved min aktuelle situation, hvor jeg ikke har fået førtidspension i december måned og nu yderligere skal betale over 9000 kr. tilbage for feriepenge vi slet ikke har eller kan få udbetalt endnu.
__________________
Mange hilsner,
Anette
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2018, 14:57   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, der er intet at gøre det er efter reglerne da din mands indkomst nedsætter din pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension