K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2014, 10:59   #1
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Ny speciallæge erklæring

De vil jo stoppe mine sygedagpenge uden mulighed for forlængelse, på trods af at jeg er i praktik.
Med hjælp fra fagforening har jeg fået skrevet høringssvar som har resulteret i at de vil have ny speciallæge erklæring.

Selvfølgelig vil de have mig til Michael Sonne, men det kommer de til at glemme ham vil jeg ikke til der hjælper fagforening også.

Men hvad så med sygedagpenge vil de forsætte til ny speciallæge erklæring er udført?
Meningen var den sidste udbetaling skulle være d.26.5 men efter hørings svar har de ikke skrevet hvad med økonomi, de har kun skrevet de ønsker ny speciallæge erklæring.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 19:48   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Daysi Se meddelelser
De vil jo stoppe mine sygedagpenge uden mulighed for forlængelse, på trods af at jeg er i praktik.
Med hjælp fra fagforening har jeg fået skrevet høringssvar som har resulteret i at de vil have ny speciallæge erklæring.

Selvfølgelig vil de have mig til Michael Sonne, men det kommer de til at glemme ham vil jeg ikke til der hjælper fagforening også.

Men hvad så med sygedagpenge vil de forsætte til ny speciallæge erklæring er udført?
Meningen var den sidste udbetaling skulle være d.26.5 men efter hørings svar har de ikke skrevet hvad med økonomi, de har kun skrevet de ønsker ny speciallæge erklæring.
Hej Daysi,

Sygedagpenge er en kortvarig ydelse på maks 52 uger med meget snævre punkter for forlængelse. Hvor længe har du været på sygedagpenge og er du blevet varslet om stop samt blevet hørt som part heri? Hvis du har indsigelser i forhold til stop af dine sdp. så skal du klage herover i parthøringerne indenfor den angivne frist.

Sygedagpenge loven og dens mulighed forlængelse lyder som flg.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Pt. kunne det tyde på at din kommunen ved sdp. udløb(?) vil undersøge om der er behandlingsmuligheder for dig. Såfremt du har spørgsmål og eller indsigelser dertil skal du skrive til kommunen i forhold til den partshøring du har modtaget heromkring. Dine sdp. fortsætter ikke bare efter den evt. kommende erklæring, det kan man ikke vide. Er du ikke enig i lægevalg for udformning af erklæring bør du påtale dette i den indeværende partshøring som du formodentlig har modtaget i forbindelse med dit indeværende spørgsmål?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-05-2014 kl. 19:50.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 20:32   #3
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg har klaget over sdp stop inden for tid, det er derfor de vil have ny speciallæge erklæring.

Er nu godt klar over mine sdp ikke bare forsætter det kan jeg ikke vide noget om, men hvad med mens jeg venter på at komme til speciallæge og indtil jobcenter har fået svar her fra?
Mine 52 uger udløber d. 26.5.

Vi troede jeg blev forlænget under punkt 4. Jeg var hos speciallæge sidste gang i september.

Hvad mener du med :
"indeværende partshøring som du formodentlig har modtaget i forbindelse med dit indeværende spørgsmål?!"
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 22:12   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad er status så pt. i din sag og evt. Hvad syntes du
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 22:52   #5
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Status er jeg skal klage over deres valg af speciallæge mandag, men de har ikke skrevet jeg kan klage over ham de har valgt. ??

Jeg vil ikke til ham.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 01:48   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Daysi Se meddelelser
Status er jeg skal klage over deres valg af speciallæge mandag, men de har ikke skrevet jeg kan klage over ham de har valgt. ??

Jeg vil ikke til ham.
Det forstår jeg godt, men derfor kan du jo godt klage herover og anmode om en anden læge til din speciallæge erklæring og så se hvad der kommer ud af det. Fæld blot det hele ned på skrift, forstår godt at du ikke vil til MS, han er en bøf.. Alt andet lige så giv dig og dine anmodninger og til dels holdninger til kende i et hvert tiltag omkring din sag...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-05-2014 kl. 01:51.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension