K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2014, 22:34   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Akut hjælp til at klare dagligdagen ?

Jeg er helt på den nu har fået en hånd operasion tirsdag og falder fredag og for vrider et knæ på en våd trappe ,jeg kan ikke bruge to krykker som jeg burte på grund af smerter fra oprasionen der er over en uge til stingene skal tages og jeg bruger allerede hånden for meget har jo kun et ben nor jeg skal rejse mig og er temlig svag i musklerne også

Jeg kan umuligt løfte min vægt med en kryk kan kun lige akurat komme på toriletet selv under store smerter da jeg er nød til at støtte på det knæ der nu er ca 1/2 gang større end det andet ,og kan ikke undersøges for seneskader før hævelsen har lagt sig men gør den det når jeg bliver nød til at humpe rundt ,jeg er alene , mine børn er langt væk

Er der nogle mulighed for hjemme hjælp ,jeg kan ikke stå og smøre mad så spiser rugbrød udden noget på og drikker koldskål en veninde er kommet med,hun er selv handicapet og har meget om ørene,

Jeg har fået hende til at sætte stole til mig så jeg kan støtte på ryglænet når jeg skal på wc og i køkkenet bliver klatvasket lidt når jeg magter det for kan ikke stå på et ben ret længe,benet er lidt låst så kan kun støtte på det når det er en skolængte foran det andet ,det er den rene elendighed man hvad kan jeg gøre?

min dårlige ryg og det andet ben er overbelasten nu jeg ved ikke engang hvordan jeg skal kunne komme ned af mine trapper selv

i øvigt er det forvredet knæ det er blev opereret sidste år så ledbåndet er meget tyndt i det knæ tror der er skade der inde igen det føles sådanne
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 23:19   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja du kan få hjælp . Ring til vagthavende hjemmeplejer i dit område så sender de en ud også kan hun hjælpe dig videre
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2014, 09:48   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan sagtens få hjemmehjælp, det er bare at ringe i den situation.
Så beregner de ud fra økonomi og formue om der er en egenbetaling.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 08:35   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak jeg fik klaret mig gemmen weekenden ,venter lægesekateren skal ringe tilbage med besked om lægen vil lave hjemme undersøgelse ,ellers må det vente jeg kan slet ikke komme ned til ham,og hvis jeg fik nogele til at hjælpe skal der også en stol med ,for ryggen og det andet ben er overbelaste nu

og så hæver det j op når jeg støtter rundt på det så kan han nok ikke undersøge noget alligevel

Det hæver meget i løbet af dagen,det størrer end da jeg var på skadestuen.
Hvis det forsætter vil jeg be om hjemme hjælp,betalingen må være begranset år man er på ledighedsydelse uden formue ,men ellers må de jo tage hvad de skal have
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 08:58   #5
Pepsi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 37
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Pepsi er ny på vejen
Hej Cleo

Det lyder sørme ikke rart.
Ønsker for dig, at der må være nogen der kan drage lidt omsorg for dig og passe lidt på dig i din svære situation.

Rigtig god bedring.

Knus
Pepsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 12:23   #6
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Mener også du kan ringe et eller andet sted hen så du kan få hjælp til at klare tingene du kan jo ikke gå uden hjælp
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 15:28   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kunne måske prøve at høre om du evt kan låne en rullestol....bare imens du ikke kan komme omkring...

Du kan selvfølgelig ikke komme ned af trapper med denne men den kan måske bruges til at komme rundt i dit hjem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:14   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hjælpemidler kan ikke lånes af kommunen når det drejer sig om en midlertidig tilstand... der er det det behandlende hospital der skal stille hjælpemidler til rådighed.

Har du mulighed for at bruge de lange krykker kan du ringe og bede hospitalet låne disse frem for dem du har.

Så længe der er tale om en midlertidig hjemmehjælp er der formodentlig ikke store chancer for at slippe for egenbetaling.

Det er vigtigt at skelne mellem tildeling af varige ydelser og forbigående... ved de sidste er der som regel ikke meget at hente.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 23:38   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Lægen har været her og kan ikke love mig der ikke er noget galt inde i knæet,det er stadig meget hævet her til aften men lidt mindre end i går,og jeg kan også støtte lidt bedre så håber det bliver ved med at gå den vej.

det to lårmuskler en muskel ned af underbenet der gør ondt og så inde i knæet når jeg støtter på det,så tror selv der er noget galt der inde,men det for tidligt at få det undersøgt sagde han.
og at han det svære havde set at den slags tager lang tid

Så håber jobcenteret snart besvare mail og opkald,så jeg ikke skal forsætte med at ringe hver dag der til og til anden aktør ,men bliver jo nød til det end til andet er aftalt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-05-2014 kl. 23:41.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:35   #10
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Der vil jeg sige nøgne træer at jeg har oplevet noget andet .

Sidst jeg ikke kunne gå ringede min mand til vagthavendes plejecenter og da hentede han en stok og rolator og i forbindelse med noget andet midlertidigt fik jeg hjælp hjemme hver aften af hjemmeplejen.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension