K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2014, 13:17   #1
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Question Lige et spørgsmål

Hejsa
Jeg er ny herinde og er på sygedagpenge men de stopper her den 30/4
Jeg har været i et afklaringsforløb hvor jeg sluttede i mandags og ud fra den ville de afgøre om en forlængelse mere (er i en forlængelse på39 uger nu) og den har de ikke modtaget i nu..
Så i dag med posten har jeg modtagen en anmodning om indkaldelse til speciallæge undersøgelse den hedder LÆ152 og det er ved en Neuropsykolog nogen der kan fortælle hvad det går ud ??
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 07:59   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg har lige været hos en neuropsykolog for at få lavet en speciallægeerklæring i forbindelse med min Tab af erhvervsevne-forsikring.

Det tog 2-3 timer og startede med, at neuropsykologen spurgte ind til mit sygdomsforløb og hvilke problemer jeg oplevede.

Derefter skulle jeg igennem en lang række tests. Det var bl.a. noget med at gentage ord, sætninger og talrækker, kopiere en tegning, lægge nogle klodser i et bestemt mønster og lign.

Udfra disse tests kan neuropsykologen se om du har problemer med hukommelse og koncentration - og kan dermed vurdere om din arbejdsevne er nedsat.

Min oplevelse hos den pågældende neuropsykolog var meget positiv idet hun var et behageligt menneske, som forstod mig.

Jeg håber at du får en god oplevelse og ud fra min mening, er denne undersøgelse ikke noget som du skal være bange for (men det afhænger selvfølgelig af psykologen)
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 08:49   #3
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Tusind tak for svar
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 08:56   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Min erfaring med neuropsykolog er dårlig. Han udtalte sig om diagnoser han slet ikke havde forstand på.

Han affejede min autisme diagnose (stillet af klinisk psykolog med speciale i autisme og egen psykaiter) og sendte mig afsted med 3-4 forskellige personlighedsforstyrrelser som kunne behandles på 3-5 år. Wupti var der behandlingsmuligheder og kommunen kunne lukke kassen, og faktisk var jeg super glad for at jeg kunne behandles, selvom jeg stadig var overbevist om at jeg var autist.

En 4 timer lang udredning i distrikspsykiatrien slog endegyldigt fast at jeg ikke har behandlingskrævende personlighedsforstyrrelser. Men at jeg dog har belastningspræget borderline, som ikke kan/skal behandles - da mit store problem er autisme og dertilhørende stressterskel.

Min egen psykolog er lidt konspirationspræget, men han var overbevist om at neuropsykologen var udvalgt af kommunnen, fordi neuropsykologen havde tendens til at sende de "rigtige" rapporter.

Så alt i alt tror jeg det kommer meget an på hvad man fejler
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 11:53   #5
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Det var da heller ikke rart
Må håbe det bedste så jeg ikke mister mine penge her den 30/4... Synes bare den tanke er slem at gå med..
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 17:05   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jette82,

Der er vidst ingen tvivl om at kommunen er igang med at se på om du er klar til at deltage i og gennemføre en evt. virksomhedspraktik/arbejdsprøvning hvorved dine sygedagpenge evt. kan forlænges med 39 uger, dette iht. §27 stk. 1 nr. 2.

På forsiden af K10 er der linket til sygedagpengestop og jeg har linket det her. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Mht. speciallægeerklæringen der skal du ikke være bekymret. Dog skal du tage dig tid i dine svar og ønsker du pauser undervejs må du også sige til deromkring. Jeg har selv fået lavet 3 speciallægeerklæringer, 2 i kommunens regi og en ved forsikringen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 17:45   #7
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Jeg er netop stoppet i et afklaringsforløb hvor rapporten er til gavn for mig men så har kommunen valgt det andet her også det fik jeg afvide i tirsdags.. Jeg er i en forlængelse på 39 uger nu det er den der stopper her den 30/4
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 18:33   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
En neuropsykologisk undersøgelse er udelukkende en objektiv undersøgelse af teknisk karakter.

Man undersøger hvordan de kognitive funktioner fungerer under forskellige forhold.
Neuropsykologen forholder sig ligeså objektivt til resultaterne, som den nål man får taget blodprøver med, forholder sig til blodprøveresultaterne.

Man har som sådan ingen dybere kontakt til den neuropsykolog der udfører undersøgelsen, altså ud over de høfligheder der er naturlige når man møder et fremmed menneske.

Jeg har fået lavet det rigtig-rigtig-rigtig mange gange, og uanset hvem der udfører det, er det den samme oplevelse.

(det er ikke fordi jeg er kugle-skør, men det er jeg så også, at jeg har fået udført disse undersøgelser så ofte, det er fordi jeg har deltaget i forskning at jeg har fået udført disse neuropsykologiske undersøgelser igen og igen)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 19:26   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette82 Se meddelelser
Jeg er netop stoppet i et afklaringsforløb hvor rapporten er til gavn for mig men så har kommunen valgt det andet her også det fik jeg afvide i tirsdags.. Jeg er i en forlængelse på 39 uger nu det er den der stopper her den 30/4
Husk endelig at klage over sygedagpengestop, både det varslede og det endelige. Har du fået på skrift at man varsler sdp. stop? Hvad er deres begrundelse?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 19:44   #10
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Jamen jeg er jo i en forlængelse på 39 uger nu og den stopper den 30/4
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension