K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2014, 19:26   #241
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja forventes. Skal først behandles og vedtages af folketinget. Sker formentlig inden sommerferien.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 20:17   #242
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
http://www.cabiweb.dk/nyheder/decemb...t-er-indgaaet/

Hvad menes der så med at den er vedtaget ? Undskyld , men jeg forstår det ikke helt



http://bm.dk/Aktuelt/Pressemeddelels...%20paa%20plads


http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...gsforloeb.aspx

På nederste link skriver beskæftigelsesministeren at den træder i kraft d. 1 juli .

Sidst redigeret af Kiffer; 07-05-2014 kl. 20:32.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 20:21   #243
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hvordan er det nu man skal skrive når man skal have aktindsigt og et eller andet andet ?
Jeg ønsker hermed at søge aktindsigt i xxx og yyy

vh
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 20:58   #244
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lovforslag L194 er fremsat i dag, så det hastes nok igennem ii al fald inden sommerferien promo juni til ikrafttrædelse 1. juli.

Tidsplan Folketinget
Fremsat 07-05-2014
På dagsorden 13-05-2014

Sidst redigeret af stampe; 07-05-2014 kl. 21:33.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 22:01   #245
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Når det beskrives som om det er vedtaget er det fordi der i november eller december 2013 blev indgået en bred politisk aftale om lovens indhold i hovedtræk (derfor vedtaget). Men det konkrete detaljerede indhold blev først forfattet derefter og et forslag blev sendt i høring ved en masse organisationer i marts. Der skal nok lige rettes nogle stavefejl hist og her og nogle detaljer og så fremsæætes et endeligt lovforslag. Det er så det der er sket idag d. 7.5. Se evt. på www.bm.dk forside.
Det skal så igennem 3 behandlinger i folketinget, hvor den den første er på tirsdag. Sandsynligheden for at det bliver vedtaget endeligt er nok stor fordi der er en aftale mellem partierne på plads.

-- Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2014, 16:02   #246
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Efter klage sendt til afdelingschefen har min sagsbehandler nu sendt mig en email hvor der står,at hun vil indkalde mig til møde for der er visse ting hun ønsker at få klarlagt og hun vil anmode,afdelingslederen og jobkonsulenten om at deltage i mødet ... Spændende spændende

Hvor lang indekaldelsesfrist kan jeg forvente ? Afht. Min mand må tage fri,fra,jo og eks. Bestilling af advokatbistand.

Sidst redigeret af Kiffer; 08-05-2014 kl. 16:12.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:24   #247
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Har lige brug for lidt hjælp .

Nu har jeg fået den indkaldelse til et opfølgningsmøde.
Så har hun nedenunder skrevet et uddrag af paragraf 21 , alt mulige med stop af sygedagpeng. Hvad nu det for noget ?

Der står stk 1 nr. 1 .

Herunder Eks. Indsatsen efter liv om en aktiv beskæftigelses indsats og så længe den sygemelde uden rimelig grund undlader at medvirke til kommunens udarbejdelse af rehabiliterings forberende del .. Og en masse andet .

Hvad er nu det for noget ?

Jeg er begyndt i en sevfunden praktik som støttlærer og har klaget til chefen på kommunen over løgne ,fejl og undladelser i min sag .. Jeg forstår ingenting . Er der nogen som kan hjælpe mig ?

Sidst redigeret af Kiffer; 10-05-2014 kl. 13:29.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:49   #248
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Nu har jeg fået den indkaldelse til et opfølgningsmøde.
Så har hun nedenunder skrevet et uddrag af paragraf 21...
Det er standart at vedsende lovgrundlaget.

Eks. hvis det primære med mødet er at finde ud af om u opfylder din forpligtigelse, så er det disse paragraffer der som standart er flettet ind ind i brevet.

Kommunen kommer fra det udgangspunkt at de ike ved hvad du laver (idet der er tale om en standart indkaldelse) de siger så at hvis du ikke opfylder kravene, skal du komme til det... hvis du opfylder kravene vil de sige jamen det er fint, vi ses en anden gang.

Det handler om kommunens pligt til at følge op på folk der er i systemet, så kommunen er sikret sin refusion af de penge de udbetaler til dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 16:42   #249
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Jeg tror bare de afsnit med henvisning til paragraf 21 er til almindelig skræk og advarsel mod at modarbejde deres aktiverings- eller behandlingsforslag. Der plejer også at stå et afsnit under punktet "andet" i min kones opfølgningspapirer. Hun har altid gjort som de siger, men har dog været nødt til at afbryde en virksomhedspraktik pga. forværring af tilstand. Men det har ikke haft den slags konsekvenser. Jeg tror bare at hvis man ikke vil deltage i deres foreslåede aktiviteter skal man have læge eller speciallæges opbakning til det.
--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 17:51   #250
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mener §21 var nummeret på sdp. stop der gik forud for §27.

Det er dog noget de skal angive ved alle opfølgnings møder når der nåes en evt. stop dato eller der skal ses på opfølgning af sdp. Er du ved at runde en evt. stop dato?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension