K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 20:10   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§28 bør man i al fald OGSÅ henvise til i forbindelse med varsling af sdp. stop. Som antydet er den "lettere" overset, tror at kommunerne henholder sig til grunden for sdp. stop f.eks at man ikke er stationær, færdig udredt eller kan raskmeldes. Har aldrig hørt om sager hvor kommunen tog §28 til efterretning.


Og nej folk burde ikke kunne blive henvist til kh. efter sdp. stop medmindre de raskmeldes til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 20:19   #22
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Paragraf 28 nævner vel bare at der skal foretages en vurdering, ikke noget om at man skal fra sdp til de andre beskæftigelsesforanstaltninger.

Ved mit dps stop blev der taget stilling til hver enkelt punkt og begrundet hvorfor jeg ikke var berettiget til pension, revalidering eller flex.

Men ok jeg blev jo så også "raskmeldt", fordi man vudere min arbejdsevne til over 50%
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 20:28   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kan du have ret i, men så er der f.eks også §7a som ligeledes er en del af loven omkring sdp. stop:

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Alt i alt bør man ikke kunne henvises til kh. medmindre man kan raskmeldes. Uheldigt for dig mht. 50 %, håber du kan forfølge din afklaring videre frem for det er jo ikke realistisk.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 16:09   #24
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Så har jeg lige fået en opringning fra min sagsbehandler om at de har udsat afgørelsen til den 5/5-14 og pengene skulle stoppe den 30/4 synes det er træls at gå i det uvisse
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:17   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Meget træls

Husk at du iht. §7a skal modtage varsel omkring sdp. stop og parthøres deromkring. Det er vigtigt at du giver indsigelser i forhold dertil for din sag videre frem.

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Som vi som ofte skriver herinde, så sørg for at holde al kommunikation på skrift ikke mindst med kommunen. Det er helt naturligt at bede om dette til sin sag. Det mundtlige kan ikke bruges til noget senere hen. Anmod allerede nu om en skriftlig begrundelse. Har du iøvigt fået aktindsigt i det du vil omkring din sag? Lægekonsulent vurderinger ligeså?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-04-2014 kl. 21:22.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension