K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2018, 20:24   #1
Pay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Pay er ny på vejen
A-kasse og flexjob

Hej, jeg blev visiteret til flexjob i tirsdags og den arbejdsplads der har haft mig mens jeg er gået op i tid til mit max vil ansætte mig. Jeg mener at have læst et sted at man ikke behøver være med i en a-kasse når man er visiteret til flexjob pga man modtager ledighedsydelse ved ledighed.

Har et par spørgsmål i den forbindelse. Kan jeg opsige a-kassen med det samme, nu hvor jeg har fået på brev at jeg er visiteret til flexjob? Eller er der nogle regler om at man skal have været i arbejde i x antal måneder før man kan modtage ledighedsydelse? Jeg regner da selvfølgelig med at blive på min arbejdsplads længe, men hvis man kan opsige a-kassen med det samme er det jo 450 kr. Sparet hver måned.

På forhånd tak
Pay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2018, 01:34   #2
JohnDoe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
JohnDoe er ny på vejen
jeg spurgte om det samme i går, og svaret var at medmindre du har indbetalt til efterløn så kunne du godt opsige a-kassen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=36728
JohnDoe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2018, 09:11   #3
Pay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Pay er ny på vejen
Tak for info
Pay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 11:06   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ledighedsydelse:
Hvilken ydelse kommer du fra? Altså den ydelse du fik lige inden du blev visiteret til fleksjob?

Så kan jeg fortælle hvordan ledighedsydelse fungerer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 21:16   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pay Se meddelelser
Kan jeg opsige a-kassen med det samme, nu hvor jeg har fået på brev at jeg er visiteret til flexjob?
Da du ikke står til rådighed fuld tid, vil du aldrig være berettiget til noget fra A-Kassen.

Har du betalt til efterløn, kan det overføres til fleksydelsesordningen, som kommunen administrerer... det skulle også gerne stå i din tilkendelse.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 13:49   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pay Se meddelelser
Hej, jeg blev visiteret til flexjob i tirsdags og den arbejdsplads der har haft mig mens jeg er gået op i tid til mit max vil ansætte mig. Jeg mener at have læst et sted at man ikke behøver være med i en a-kasse når man er visiteret til flexjob pga man modtager ledighedsydelse ved ledighed.

Har et par spørgsmål i den forbindelse. Kan jeg opsige a-kassen med det samme, nu hvor jeg har fået på brev at jeg er visiteret til flexjob? Eller er der nogle regler om at man skal have været i arbejde i x antal måneder før man kan modtage ledighedsydelse? Jeg regner da selvfølgelig med at blive på min arbejdsplads længe, men hvis man kan opsige a-kassen med det samme er det jo 450 kr. Sparet hver måned.

På forhånd tak

Jeg håber ikke du har meldt dig ud endnu.

Der er enkelte situationer hvor du kan bruge a kassen stadigvæk.

Hvis du kommer fra kontanthjælp/kontanthjælpssats/ressourceforløb kan a kassemedlemsskab gøre at du kommer på højeste ledighedsydelse.

Hvis du ønsker at kommer med i fleksydelsesordningen, men ikke har betalt til efterløn kan medlemsskab af a kassen hjælpe dig ind i fleksydelsesordningen via der der hedder fortrydelsesordningen. Prøv at google.

Du skal være 120% sikker på at du ikke kan bruge a kassen til noget før du melder dig ud.

Mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 13:56   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvis du kommer fra kontanthjælp/kontanthjælpssats/ressourceforløb kan a kassemedlemsskab gøre at du kommer på højeste ledighedsydelse.

Mvh. Susanne.
Det er ikke korrekt

"§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.

Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en »Min Plan« efter § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller en helhedsorienteret plan, jf. § 30 b i samme lov, eller

4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Stk. 3. For personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, udgør ledighedsydelsen

1) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 1, hvis de har forsørgelsespligt over for børn, eller

2) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 2, hvis de ikke har forsørgelsespligt over for børn.

Stk. 4. Personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, får ret til ledighedsydelse efter stk. 2, når de har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.. "

Højeste ledighedsydelse kræver at man opfylder enten nr 1), 2), 3), 4) eller stk 4
Hvis man kommer fra kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse på kh niveau, opfylder man netop ikke hverken 1) eller 2)

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1036
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 18:23   #8
Pay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Pay er ny på vejen
Hej, der er styr på sagerne. Jeg har opsagt a-kassen og min ledighedsydelse stopper 31/10 hvor jeg starter med at få løn fra 1/11.

Tak for svarene
Pay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2018, 20:19   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det er ikke korrekt

"§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.

Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en »Min Plan« efter § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller en helhedsorienteret plan, jf. § 30 b i samme lov, eller

4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Stk. 3. For personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, udgør ledighedsydelsen

1) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 1, hvis de har forsørgelsespligt over for børn, eller

2) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 2, hvis de ikke har forsørgelsespligt over for børn.

Stk. 4. Personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, får ret til ledighedsydelse efter stk. 2, når de har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.. "

Højeste ledighedsydelse kræver at man opfylder enten nr 1), 2), 3), 4) eller stk 4
Hvis man kommer fra kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse på kh niveau, opfylder man netop ikke hverken 1) eller 2)

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1036
Hvis man er kommet hurtigt igennem systemet kan man godt opfylde kravet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2018, 21:05   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvis man er kommet hurtigt igennem systemet kan man godt opfylde kravet.

Mvh. Susanne
Men du skrev:
"Hvis du kommer fra kontanthjælp/kontanthjælpssats/ressourceforløb kan a kassemedlemsskab gøre at du kommer på højeste ledighedsydelse. "

Hvis man kommer fra kontanthjælp/kontanthjælpssats opfylder man ikke kravene for højeste ledighedsydelse. For hvis man får det, er man ikke berettiget til dagpenge/sygedagpenge
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension