K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2012, 19:06   #1
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Ret til ferie i nyt fleksjob??

Hej med jer.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Jeg starter i fleksjob her den 1/10-2012. Jeg blev fleksjob berettiget i august og har allerede mit kommende job på hånden da jeg har været i virksomhedspraktik der et helt år.

Nu er spørgsmålet så, om jeg er berettiget til ferie resten af dette ferieår? Det skal lige tilføjes at jeg kommer fra kontanthjælp til fleksjob.
Jeg mener jeg har læst et sted at jeg er berettiget til 10 dages ferie fordi jeg bliver ansat imellem 1. august til åh var det 1-12 (er ikke helt sikker på den sidste dato, men den var i hvert fald efter den 1-10).
Min kommende arbejdsgiver vil gerne vide hvor meget ferie jeg evt har, så jeg ringede til min virksomhedskonsulent, men han vidste intet, min sagsbehandler vidste intet, ydelseskontoret sagde jeg intet har da jeg ikke kan optjene ferie på kontanthjælp og i øvrigt ikke havde ret til ferie på kontanthjælp. Men jeg er ikke sikker på hun har ret? Jeg må også lige fortælle at den virksomhed jeg bliver ansat i har lukket de 2 første uger i januar, og der mente hende fra ydelseskontoret at jeg skal søge kontanthjælp??? jamen jeg er jo i job, jeg skal "bare" have ferie??
Håber I kan hjælpe mig. Har jeg ret til ferie, evt på ledighedsydelse eller?
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 19:17   #2
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...lse+ved+ferie?


Du har ret!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 19:38   #3
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Tak for det hurtige svar Anette. :-)
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 20:47   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du optjener INGEN ferie da du kommer fra kontanthjælp.. Havde du været berettiget til ledighedsydelse havde du haft ret til de 10 dage.

Så desværre ingen ferie før du har været ansat i 9 mdr, det er sur røv men sådan er det desværre for os nyvisiterede fleksere.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 23:27   #5
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du opfylder ikke betingelserne for ledighedsydelse, så derfor kan du ikke få det ved ferie.

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...dighedsydelse?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 00:10   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man er kontanthjælpsflekser, høre man så ikke ind under reglerne for kontanthjælp, hvor man har ret til 4 ugers ferie hvis man har været på kontanthjælp i sammenhængende 12 mdr??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 07:57   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis man er kontanthjælpsflekser, høre man så ikke ind under reglerne for kontanthjælp, hvor man har ret til 4 ugers ferie hvis man har været på kontanthjælp i sammenhængende 12 mdr??
De 5 ugers ferie på kontanthjælp, kan ikke medbringes til et job, de skal afholdes mens nan er på kontanthjælp.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 08:50   #8
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Der står højt og larmende at man ER berettiget til ferie i 10 dage hvis man kommer fra noget hvor man ikke har haft mulighed for optjening!!! se det understregede!!!!!!!


Ledighedsydelse ved ferie

Ledighedsydelse ved ferie udbetales til borgere, der er godkendt til fleksjob, og som ønsker at holde ferie.


Ledighedsydelse ved ferie er til dig, der
•modtager ledighedsydelse, mens du søger et fleksjob.
•ønsker at holde ferie i det første år, du søger eller er ansat i et fleksjob, og som ikke, eller kun delvist, har optjent feriepenge i et tidligere job.

Så der ER ret til ferie!!!!!!!!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 09:27   #9
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Jeg har lige snakket med kommunen igen, og de holder stadig på jeg ikke har ret til ferie da jeg ikke har optjent ferie, men skal søge kontanthjælp i de 2 uger som virksomheden har lukket i. Og den kontanthjælp til så blive modregnet min løn de næste 2 uger. hmm det giver jo ingen mening at søge så`? Jeg må da tilstå jeg ikke har råd til at gå hjemme i 2 uger, som i øvrigt ikke er frivilligt, til ingen penge.

Det er bare total modsigende det jeg læser, hvor der netop står at jeg er berettiget til 1o dages ferie da jeg ikke har optjent ferie.
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 10:00   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skc Se meddelelser
Jeg har lige snakket med kommunen igen, og de holder stadig på jeg ikke har ret til ferie da jeg ikke har optjent ferie, men skal søge kontanthjælp i de 2 uger som virksomheden har lukket i. Og den kontanthjælp til så blive modregnet min løn de næste 2 uger. hmm det giver jo ingen mening at søge så`? Jeg må da tilstå jeg ikke har råd til at gå hjemme i 2 uger, som i øvrigt ikke er frivilligt, til ingen penge.

Det er bare total modsigende det jeg læser, hvor der netop står at jeg er berettiget til 1o dages ferie da jeg ikke har optjent ferie.
Det er også korrekt nok, at du IKKE har ret til ferie med ledighedsydelse. Ferie fra en arbejdsgiver skal være optjent, det samme skal ferie med ledighedsydelse, det skal også optjenes.

Da du kommer fra kontanthjælp, har du ikke optjent retten til ledighedsydelse..

Hvornår er det du har tvungen ferie? for efter 9. mdrs ansættelse har du ret til ferie ved ledighedsydelse så fra ca 1/7 2013 kan du holde ferie med ledighedsydelse...

Jeg har godt nok aldrig hørt at man skulle modregnes i løn, hvis man havde fået kontanthjælp i sin tvungne ferie, mon ikke i har misforstået hinanden lidt der ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Der står højt og larmende at man ER berettiget til ferie i 10 dage hvis man kommer fra noget hvor man ikke har haft mulighed for optjening!!! se det understregede!!!!!!!


Ledighedsydelse ved ferie

Ledighedsydelse ved ferie udbetales til borgere, der er godkendt til fleksjob, og som ønsker at holde ferie.


Ledighedsydelse ved ferie er til dig, der
•modtager ledighedsydelse, mens du søger et fleksjob.
•ønsker at holde ferie i det første år, du søger eller er ansat i et fleksjob, og som ikke, eller kun delvist, har optjent feriepenge i et tidligere job.

Så der ER ret til ferie!!!!!!!!!
Ja hvis hun kom fra ledighedsydelse havde hun ret til ferie men ikke når hun kommer fra kontanthjælp....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
Fleksjob og ferie morm Spørgsmål ang fleksjob 1 09-04-2010 17:53
Ferie & fleksjob Honey123 Alt det andet 16 23-03-2010 10:13
Fleksjob/Ledighedsydelse og Ferie? Vendel Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2008 20:13
Fleksjob - 3 ugers ferie men vil kun holde en? lone1979 Spørgsmål ang fleksjob 2 16-05-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension