K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 07:46   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Befordring ved lægeundersøgelser

Hej :-)

Min kære kommune, eller sagsrådgiver, bliver ved med at sende mig til alverdens undersøgelser, det er jo ikke sjovt når det går imod hende hele tiden, så er man jo nødt til at finde på noget nyt :-)

Der udover har jeg været til et utal af møder, også ting som bare kunne have været skrevet pt mail, eller sagt i en telefon, og da jeg bor ude på landet, har jeg ret langt ind til kommunen.

Det har jo så stået på i to år, uden hensynstagen til nogen, og jeg har bare mødt op pænt gang på gang. Men da jeg så i sidste uge skulle ret langt væk til endnu en undersøgelse, blev det lige rigeligt for mig, også fordi det var med to dages varsel, og uden anden besked end mød klokken xx, den dato hos xxxx. Jeg måtte så selv ringe til xxxx, for at finde ud af hvor, de har nemlgi flere adresser, og det viste sig også der lige var et spørgeskema der også skulle udfyldes.

Derfor blev det for meget, og jeg har forlangt at få refunderet min kørsel. Det er så kommet idag, da jeg jo som sagt også forlangte pengene med samme varsel som jeg selv havde fået til mødet. Men jeg var da lidt chokeret over beløbet, det dækker jo knap min diesel. Nu kører jeg ikke i en lille selvmords makreldåse, men jeg kører dog heller ikke i en Hummer :-)

Men er der nogen der kender taksten pr km ?? Jeg var jo af den naive tro, at det var almindelig befordringstakst.

Hvis nogen evt. også kender taksten i forbindelse med når man er sendt i arbejdsprøvning, så vil det også være super. De penge har jeg nemlig stadig ikke modtaget, på trods af det er lang tid siden.

På forhånd tak


Annette
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 08:27   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AJT Se meddelelser

Hvis nogen evt. også kender taksten i forbindelse med når man er sendt i arbejdsprøvning, så vil det også være super. De penge har jeg nemlig stadig ikke modtaget, på trods af det er lang tid siden.

På forhånd tak


Annette
Åh taksten er meget lav, og ikke al arbejdsprøvning der giver ret til betaling af transport. Jeg havde ca 10 km hver vej, og blev tilkendt ca 500 - 600 kr før skat, udbetalt fik jeg ca 360 kr pr mdr, og det kunne ikke engang dække et buskort.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 09:10   #3
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
Hej Anette

Jeg mener taksten er 1,10 udover de første 24 km pr dag.. Jer fik lidt over 16oo kr for næsten 15oo km i 3 mdrs afklaring.
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 09:11   #4
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
jeg fik også dækket min befordring for de lægeundersøgelser som kommunen sendte mig til .....
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 09:23   #5
Nokernok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nokernok er ny på vejen
Pas nu på med alle de undersøgelser..

Jeg har også været hele møllen igennem i mere end 13 år, før jeg fik tilkendt førtidspension for knap 2 år siden. Det har så bevirket, at min nye læge (har haft ham i et år) ikke vil tage mig seriøst, for jeg er hans mest velundersøgte patient!! Så efter et halvt år med voldsomme nakkesmerter, gider han ikke engang at undersøge mig - det er bare psykisk - værsgo her er nogle antidepressive.. Suk..

Da jeg konfronterede ham med papirer fra psykiatrisk speciallægeundersøgelse, der slår fast, at jeg ikke er hypokonder (på trods af min sagbehandlers overbevisning om dette) og papirer fra en overlæge i Rheumatologi, der slår fast, at jeg har slem fibromyalgi udover slidgigt efter et liv med hypermobilitet - deraf også kronisk bækkenløsning og fortæller ham, at det er KOMMUNEN, der igennem alle årene har sendt mig fra Herodes til Pilatus, fordi det ikke passede dem, hvad der kom af svar. Sagde også til ham, at han ikke skulle bruge TERM på mig!!! Han har bedt mig finde en ny læge, men jeg vil ikke igen bruge 175 kroner på at skifte læge pga inkompetence og personlig vildfarelse, der overskygger professionel behandling..

Så der ER desværre ikke en ende på ydmygelserne...
Nokernok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 09:59   #6
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Grundlaget for udbetaling af befordring i forbindelse med lægeundersøgelser findes i bekendtgørelsen til retssikkerhedsloven, § 39.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134793

§ 39

Stk. 1
Kommunen, statsforvaltningen, Pensionsstyrelsen og Ankestyrelsen betaler nødvendige udgifter til lægeerklæringer, undersøgelser, behandlinger, transport og lignende, som myndigheden pålægger borgeren eller klageren, og som ikke afholdes efter anden lovgivning. Udgifter i forbindelse med behandling af sager efter § 168 i lov om social service dækkes efter § 168, stk. 5, i lov om social service.


Bemærk, der er ikke angivet en kilometertakst eller nogen anden udregningsmetode til at beregne transportudgifterne.

Da jeg var sagsbehandler, udbetalte jeg oftest, hvad der svarede til rejsen med offentlig transport.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordring ette74 Alt det andet 14 15-09-2013 19:10
sos hjææælp til befordring ette74 Alt det andet 8 04-06-2012 09:44
befordring venstrehånd Alt det andet 3 28-09-2011 12:27
Befordring, transport, behandling??? Nessa12 Alt det andet 3 06-02-2011 16:44
Flexjob og befordring... jeromaka Spørgsmål ang fleksjob 13 03-03-2010 17:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension