K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 09:35   #51
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja så fik jeg indhentet alle oplysningerne omkring mit helbred, var til samtale med rematologen i går.

Han var helt chokket over at kommunen ikke har ville indhente en speciallægeerklæring, for den ville kunne forklare min svært nedsatte funktionevne og at med de gener jeg har kun kan forvente at der 20 % tilbage af min arbejdsevne som jo også er bevist i min arbejdsprøvning hvor jeg kom på ca 10 timer. Men hvor kommunen mener at en psykolog ville kunne bringe mig tilbage på arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Jeg vil nu modtage en skrivelse fra speciallægen som beskriver hvor syg jeg er og det ikke er muligt for yderligere behandling.

Jeg har så et spørgsmål. Jeg vil gerne klage over sagsbehandlingen specielt over lægekonsulenten og sb. klage over de ikke har ville indhente de oplysninger som vil være med til at forklare min nedsatte funtionsevne men isteder har lavet deres egen lille historie for at få mig smidt af sygedagpenge.

Hvem skal jeg sende klagen til?? Borgmesteren eller skal jeg bare vente på svar igennem BAN ?

Mange fra GoGo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 09:46   #52
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gogo

Dejligt at læse, at du har en fornuftigt reumatolog, som bakker op omkr. din sygdom og den funktionsevnenedsættelse den giver. Og denne skrivelse afl. du selvfølgelig rete sted mod kvitering og datostemplet og modtagelsenavn.

Jeg synes bestemt også, det er på sin plads med en klage over din sagsbehandling, derfor et link til en lille pjece om klager over kommuner:

http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...le%20sager.pdf

Der står yderligere i denne pjece:
Citat:
Du kan også klage over, at reglerne for sagsbehandling ikke er blevet overholdt.
...
Klager over personalet i kommunen skal stiles til dem, der er ansvarlige for personalets optræden. Det er i sidste ende borgmesteren i kommunen.
Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 16:05   #53
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hejsa GoGo, er der sket nyt i din sag ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:25   #54
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Jasch.

Nej der sker desværre ikke meget, men har modtaget et nyt journalnotat fra overlægen på sygehuset, som virkelig kan bruges i min sag.

Han skriver bla. at min arbejdsevne er nedsat pga sygdom og intet andet og at man ikke skal forvente at det nogensinde bliver bedre, at de diagnoser jeg har gør at arbejdsevnen er varigt nedsat og alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Så har for ca 12 dage siden sendt dette notat ind til kommunen, både til lederen og sagsbehandleren, for at vise dem at de ganske enkelt ikke har indhentet alle de oplysninger som er nødvendige og har truffet beslutningen om sygedagpengestop på forkerte grundlag og det med de psykiske og sociale barrierer er noget de selv har fundet på

Jeg har desværre intet hørt, men der har været ferie, så håber på at høre noget i løbet af ugen.

Jeg har kontaktet statsforvaltingen omkring klagen som er sendt ind, men de holder også ferie, så jeg kunne forvente der gik 3 uger før jeg fik en kvittering på klagen.

Så alt i alt intet nyt, andet end jeg nu står uden indtægt og min familie og jeg virkelig for føle hvordan det er at være i klemme i dette system
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:52   #55
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Øv, hvor er det bare træls, håber da de får bragt din sag iorden, og at du får SDP med tilbagevirkende kraft.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 19:19   #56
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja det er bare rigtigt træls, man håber lidt på kommunen måske ville trække sagen tilbage, men det er nok for meget og håbe på.

Så der jo nok ikke andet og gøre og vente BAN og der går jo nok lang tid

Har talt lidt med min egen læge og reumatologen omkring at søge pension efter en § 17 jeg har jo intet og tabe og fagforeningen mener også der kun er pension tilbage for mig, så skal nok have gang i telefonen i morgen når alle vender tilbage fra ferie..

Jeg føler nok at jeg er nødt til at handle og ikke bare sidde og vente på nogen for tid til og se på min sag.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 19:30   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, det har du da fuldstændig ret i, du har jo intet at miste ved at søge en § 17.

Det kunne måske ende som en solstråle historie, man har jo hørt andre er kommet igennem med den ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 21:07   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Så har for ca 12 dage siden sendt dette notat ind til kommunen, både til lederen og sagsbehandleren,
Har du noget bevis på, at du har gjort det?

Ellers vil jeg anbefale dig, at du tager yderligere en kopi af journalnotatet og skriver på det, at det skal lægges i din sagsmappe, går op på jobcenteret og afleverer det ved skranken og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Det er før set, at akter er forsvundet fra en sag.

Især hvis du vælger at søge en §17 er det vigtigt, at ved med sikkerhed hvad der ligger i din sag.

Hvis du vælger at søge en §17 skal du huske at skrive, at det skal være "på det foreliggende dokumentationsgrundlag" .
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 22:30   #59
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej vovse.

Jeg tror også, hvis ikke jeg hører noget de næste par dage jeg vil gøre som du skriver at gå derop med notatet og få en underskift på de har modtaget det.

Tusind tak for det gode råd Dejligt at få hjælp,råd og vejledning fra jer alle
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 00:51   #60
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej GoGo

Dejligt at læse, at du modtaget ny journalnotat fra reumatolog, som der ikke kan sættes tvivl ved.

Ang. fornyet afl. af denne, så husk lige følgebrev, hvori du skriver du tidl. har afsendt dette m. hvilken dato, således at det står klart, at du har afventet svar et stykke tid.

De bedste ønsker om at der genvurderes eft. dette notat.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension