K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2015, 18:58   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dit sidste indlæg er flyttet over i din egen tråd for ikke at afspore den anden tråd....mere hvis du undre dig over at dit indlæg ligger her...

Det er altid bedst at når man stiller selvstændige spørgsmål at gøre dette i egne tråde og ikke i andres tråde..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 19:28   #52
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Ok tak Webmaster, jeg var lidt i tvivl også derfor jeg henviste til min egen tråd
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 19:09   #53
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Unskyld jeg spørger kan snart ikke tænke mere men er der nogen der ved hvor det står at hvis man kan klare et flexjob burde man ikke skulle have et ressurceforløb på forhånd tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 21:16   #54
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Unskyld jeg spørger kan snart ikke tænke mere men er der nogen der ved hvor det står at hvis man kan klare et flexjob burde man ikke skulle have et ressurceforløb på forhånd tak
Lige det der har jeg aldrig set skrevet - men når man læser om ressourceforløb på Beskæftigelsesministeriets side står der:

Hvad er målet med ressourceforløb?
Ressourceforløb skal sikre, at personer, som er i risiko for at komme på førtidspension, får udviklet arbejdsevnen.

og

Hvem skal have ressourceforløb?
Ressourceforløb er målrettet personer, der har komplekse problemer ud over ledighed, og som i høj grad risikerer at komme på førtidspension, hvis de ikke får en særlig indsats.


Ud fra dette slutter jeg at hvis man kan klare at være i et fleksjob kan man ikke sige at vedkommende er en person, som i høj grad risikerer at komme på førtidspension. Og dermed vil der ikke være noget formål med at sætte personen i et ressourceforløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 17:49   #55
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Akvamarin jeg var træt og fik skrevet lidt for hurtigt og nogengange når man lige mangler at finde en oplysning og er meget træt så er det ikke til at finde noget som helst


Et andet spørgsmål er det først når alle papirer også dem ved egen læge er færdige at sagsbehandler kan bestille tid ved ressurceteam?
Er der nogen der kender ventetiden i kbh komune
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 20:26   #56
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Et andet spørgsmål er det først når alle papirer også dem ved egen læge er færdige at sagsbehandler kan bestille tid ved ressurceteam?
Er der nogen der kender ventetiden i kbh komune
Som sådan "bestilles" der ikke tid til rehabiliteringsteamet, skema og alle bilag indsendes hvorefter man får en tildelt en tid.

Du må kontakte sekreteriatet for rehabiliteringsteamet for at få afklaret ventetiden, når skemaet er indsendt.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 21:21   #57
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Da jeg var til møde med rehabiliteringsteamet sidste år, gik der en 1½ måned fra rehabskemaet blev indsendt til mødet blev afholdt. Jeg kan se at jeg fik indkaldelsen om rehabmødet en måned før det blev afholdt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 22:58   #58
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Pif og Akvamarin tak for jeres svar det bliver rart snart at få en dato var bare nysgerrig på om der var lang ventetid
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 10:55   #59
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Har i dag modtaget besked om at jeg skal til min egen læge,men i lægeerklæringen står der i anledning og så har sagsb skrevet ressourceforløb-jeg ville mene at der skal stå rehabilitteringsmøde for på den her måde bliver der lagt ord i munden på lægen da det jo først skal besluttes på mødet,jeg har jo også en arbejdsevne da jeg er i praktik,og vil derfor mene et flexjob

Så er det ok det står der,hvad har stået hos jer?
På forhånd tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 11:05   #60
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
På min stod ang. Rehabiliteringsmøde

Lægeattesten hedder 265 og kan ses her: http://brsyddanmark.dk/Regionale_ind...265pdfpdf.ashx

Så så lange det handler om læ265, burde den være god nok.
For lægen skal slet ilke udtale sig om hvad han mener du skal være i ifht fleks, ressourceforløb m.v
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension