K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2013, 14:48   #1
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Smile Udtalelse om nul funktionsevne. Hvad så?

Hejsa.

Jeg er pt. sygemeldt og modtager sygedagpenge, og nu har Jeg fået den her udtalelse fra min speciallæge på hospitalet i Aalborg. Jeg er godt klar over, at sagsbehandleren skal have den, men hvad SKAL hun gøre når hun har fået den, og hvad KAN hun gøre?

Udtalelsen er, følgende. :

hvori han ordret redegør for min lidelse og situation mv, og direkte skriver at: patientens tilstand er stationær, og hans lidelse er kronisk. Behandlingsmulighederne er opbrugte, idet han er resistent overfor en stor del af den type medicin vi normalt behandler mindre aggressive tilfælde af lidelse med. Respons på ren tabletbehandling spores slet ikke. Hans behandling her i afdelingen er således alene for at minimere antallet af daglige gener, for at lætte hans hverdag. Han er i intensiv tilskud med Humant Albumin og supplering med Imurel til Cimzia behandlingen håbes at kunne sikre bedre form for vitaminoptagelse, for at minimere hans træthed som er meget udtalt, og derved øge chancen for at han får en smule mere overskud i dagligdagen. Patientens psykiske komplikationer er uhensigtsmæssige ifht. Morbus Chron, og det anbefales at han søger kommunen om fritagelse for egenbetaling af psykolog, indtil psykiater kan tilse ham om forventligt seks måneder. Patientens tilstand er fortsat således, at hans funktions og erhvervsevne er 0 indenfor ethvert tænkeligt fag, og at tiltag i forbindelse med at afprøve arbejdsevnen yderligere, udelukkende vil medføre øget sygdomsaktivitet, hvilket ikke anses for hensigtsmæssigt. Der er sket en væsentlig forværring af sygdommen det seneste år, og der er ikke udsigt til at dette nogensinde bedres. Yderligere usikkerhed omkring patientens fremtidige beskæftigelsesmuligheder er ikke tilrådeligt herfra afdelingen." og så en ulæselig underskrift, fra Aalborg Sygehus. Kan sagsbehandleren skubbe / kassere den her udtalelse???
Fallenten87 er ikke logget ind  
Gammel 13-05-2013, 20:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du har stillet samme spørgsmål i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=26898
Det er ikke nødvendigt, at spørge om det samme flere steder, det kan blive møg-forvirrende hvis nogen svarer det ene sted og andre det andet.

For mit eget vedkommende bakker jeg tit helt ud af sådanne tråde, simpelthen fordi det bliver for uoverskueligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 14-05-2013, 09:08   #3
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Ja, det med at det er et duplikatspørgsmål ved Jeg godt - og Jeg skal være den første til at beklage dette. Da Jeg oprettede denne tråd, kunne Jeg nemlig ikke finde den oprindelige, og Jeg gik udfra at den måske var skubbet bagerst i køen, fordi der var blevet svaret på en del andre indlæg siden. SÅ - min fejl, beklager dette. Og tak for dit svar i den oprindelige tråd, som Jeg ligeledes netop har besvaret med endnu et spørgsmål
Fallenten87 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Funktionsevne nedsat ubetydeligt? BubberDK Alt det andet 46 24-05-2012 13:11
Arbejdsevne vs. funktionsevne? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 13 30-04-2012 22:25
Bolig og funktionsevne. lola44 Hjælpemidler til handicappede 4 21-04-2011 01:17
Samtaleskema/funktionsevne vurdering? buster Alt det andet 14 04-09-2010 16:42
HJÆLP! Funktionsevne test T.M At søge førtidspension 12 02-09-2010 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension