K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2013, 11:58   #11
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det andet loft var et samlet loft incl boligsikring, så man risikerede at boligsikringen faldt..

Men ja, hvis du er sygemeldt og har papirer på det, tænker jeg at du skal søge det tillæg.. og anke det hvis du får afslag..
Er hjemme boende da jeg ikke har råd til at flytte med den ydelse jeg får og er under 25 år.. Må prøve at se om jeg kan finde ud af de paragrafer det ikke lige min stærke side også se at få anket det hvis jeg mener de har taget mine penge..
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 14:06   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel ikke nogen, der har taget dine penge. Virker som om du er placeret på det niveau, som du er berettiget til. Men gennemse sagen med tættekam.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 22:48   #13
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er vel ikke nogen, der har taget dine penge. Virker som om du er placeret på det niveau, som du er berettiget til. Men gennemse sagen med tættekam.
Har nu gennemset sagen med en tættekam som du siger og der kom nogen virkelig overraskende oplysninger frem..

Ringede igen til ydelsescenteret og de stillede mig om til hende der udbetaler min kontanthjælp, hun kunne fortælle mig at grunden til jeg var faldet var at jeg var røget ned på Su løn som jeg først mener træder i kraft d. 1.1.2014. Hun nævnte dog at grunden til jeg var dette var fordi at min sagsbehandler havde meldt mig fuld arbejdsdygtig og uddannelses klar på 37 timer og hun bad mig så kontakte min sagsbehandler hvis jeg ikke var enig i dette for så måtte min sagsbehandler indberette til hende at jeg stadig var sygemeldt så jeg kunne få den samme kontanthjælp som før. Har siden i fredags prøvet at kontakte hende og lagt beskeder om hun skulle ringe tilbage men intet hørt blev så viderestillet til en af hendes medarbejder og fik svaret at hvis jeg var heldig kunne jeg komme i kontakt med hende om 1 måned da hendes kalender var opfyldt men hun kunne i love dette, så nu sender jeg et brev til hende med en tidsfrist om at kontakte mig og hvis dette ikke sker går jeg videre til jobcenter chefen og hvis der intet sker der heller vil jeg kontakte min nabo som er borgmester i vores kommune og se om der så sker nået der..

Kan blive så foraget over at sagsbehandleren kan raskmelde mig på 37 timer når hun har helt nye læge papir på at jeg ikke kan vare tage et arbejde eller uddannelse og jeg skal igennem flere operationer, min læge har ringet til hende fordi hun før operation ikke mente at jeg var syg..

Så nu må vi se om der sker lidt i min sag..
Hilsen Jette
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 08:47   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, havde det været mig, så havde jeg allerede NU skrevet til jobcenterchefen, og fortalt at sagsbehandleren ignorerer dine henvendelser, ignorerer det faktum du er syg, og at din læge ligefrem har måtte ringe til hende, og at hun nu har pillet ved din ydelse fordi hun mener du nu er raskmeldt, selvom du rent faktisk er sygemeldt og står overfor endnu nogle operationer, samt at hun for nuværende, ikke har tid til et møde før om 1 måned.....

Du bliver nødt til at gøre noget, og hellere i dag end i morgen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 08:21   #15
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Ang ny kontanthjælp reform.

Hej, har igen brug for jeres hjælp.

Det hele handler om, at kommunen har vurderet mig uddannelsesparat, & det erklære jeg mig uenig i, og skal nu til samtale med min sagsbehandler på tirsdag.. Hendes grundlag til at vurdere mig uddannelsesparat er at hun mener jeg kan starte uddannelse inden for et år på normale vilkår.. Men er lige blevet opereret og lægen har sagt at jeg vil være sygemeldt op til 1 år med den første operation jeg lige har gennemført evt. mere end 1 år, og det er ikke sikkert jeg kommer tilbage på normale vilkår, har været igennem 3 andre operationer før denne og min læge på Ouh har sagt min sagsbehandler sku være velkommen til at kontakte ham, men ønsker hun ikke... men min sagsbehandler holder stadig fast i hendes valg. Hvad skal jeg stille op? Har ligefrem overvejet at sige til hende at det ville være en god sag for aviserne, når jeg har lægepapir osv. iorden.. skal siges jeg har været sygemeldt lidt over 3 år og er født med denne skavank " KLUMPFOD" og den har vakt problemer i mine teenager år og de ikke sikker på de snart kan hjælpe mig mere.

Mange Hilsner Jette Larsen
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 08:59   #16
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg fik den høje kj selv om jeg var på kj over 6 måneder der var ikke problemer med at få den. Den fik jeg end til jeg kom over på ftp. Det er så 4 år og 10 måneder siden så det kan være lavet om mange gange siden den gang
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 09:49   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal SKRIFTLIG(enten mail, eller brev, som du aflevere, får stempel, og kopi til dig selv), anmode om at de belyser din sag fuldt ud, således at deres grundlag er KORREKT, FØR de træffer afgørelse.

Send gerne kopi til leder af job-center, og evt ansvarlig byrådsmedlem(for job-center).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 10:06   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen har din læge skrevet direkte, at du ikke efter nogen omstændigheder kan arbejde eller begynde på en uddannelse efter sygemeldingen?

Det ser ud som om, ifølge det du skriver, at lægerne har sygemeldt dig op mod et år - og at sagsbehandleren derfor mener, at du skal i gang indenfor et år.
Umiddelbart virker det som om sagsbehandleren følger de lægelige oplysninger, eller tager jeg fejl og overser noget??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 09:23   #19
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen har din læge skrevet direkte, at du ikke efter nogen omstændigheder kan arbejde eller begynde på en uddannelse efter sygemeldingen?

Det ser ud som om, ifølge det du skriver, at lægerne har sygemeldt dig op mod et år - og at sagsbehandleren derfor mener, at du skal i gang indenfor et år.
Umiddelbart virker det som om sagsbehandleren følger de lægelige oplysninger, eller tager jeg fejl og overser noget??
Lægen har sagt jeg skulle sige til min sagsbehandler at hun skulle kontakte ham, omkring at sende mig i uddannelse eller job, han mener ikke at jeg kan starte uddannelse eller job på fuldtid og ordinære vilkår som det kræver at blive visiteret uddannelsesparat, vil maks. kunne komme op på 10-15 timer også skal der en masse skånehensyn til i hans øjne. Hvis jeg kommer ud på arbejdsmarkedet eller uddannelse på 37 timer og ordinære vilkår, vil det kunne forværre min situation, som han siger det slemt nok i forvejen, fra jeg tager det første skridt ud af sengen, hedder det morfin resten af dagen og er henne ved lægen hver 14 dag og få sprøjtet bedøvelsesmiddel i benet for ikke at gøre mig selv skade, da det gør så ondt jeg slår mig selv for at aflede smerten..
Min sagsbehandler vil så ikke hente oplysninger ved ham og derfor får de jo ingen nye oplysninger, så står og ved ikke hvad jeg skal stille op..

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal SKRIFTLIG(enten mail, eller brev, som du aflevere, får stempel, og kopi til dig selv), anmode om at de belyser din sag fuldt ud, således at deres grundlag er KORREKT, FØR de træffer afgørelse.

Send gerne kopi til leder af job-center, og evt ansvarlig byrådsmedlem(for job-center).

VH Popiae
Okay det må jeg prøve skal igen til samtale på tirsdag dernede også må jeg tage sådan et brev med og få stemplet.
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 17:29   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du er uddannelsesparat inden for et år, må de sætte dig på den lave ydelse nu. så du - som een sagde - også kan vende dig til beløbet. Hårdt ja men tjek reformen.
fx Aarhus hjemmeside
http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...er-30-aar.aspx

Sidst redigeret af stampe; 26-01-2014 kl. 17:32.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lån af penge af kommunen IRC Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 11-02-2013 19:37
Må kommunen godt bare raskmelde mig? amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 15-04-2011 12:11
At trække af ens kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 12 24-07-2010 21:27
Er der overhovedet regler for hvor meget kommunen må trække een igennem? fehovedet Din historie 9 22-12-2007 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension