K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2013, 12:50   #21
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
@jh

Ja men det er blot et spørgsmål om tid får det bliver gennemført, imho. Har du ikke lagt mærke til at fundamentet for politistaten er blevet grundlagt. Kan NSA
kigge med?
Det er altså ikke særlig seriøst at skrive at vi allerede har et register, bare fordi du tror det kommer...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 12:57   #22
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
jh, tak for den nedladende irettesættelse.

staten har adgang til PKU, foreløbigt kun til forskningsbrug, men det en naivt at tro at andre mydigheder, indelandske som udenlandske, ikke kan kigge med...
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 13:06   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Vovse...holde i hånd...næ du jeg har lært hende at gå uden snor
Hmmm, min erfaring er, at det er kvinderne, der holder deres mænd i (kort) snor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 13:22   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg har svært ved at se problemet, da det jo er en fordel, når politiet, desværre i højere grad idag, skal afvæbne psykisk syge, hvor der idag har været flere ulykkelige situationer, hvor de er blevet skudt, fordi politiet ikke ved at de er syge.

På denne måde kan de histoerier måske undgåes.

Jeg har svært ved at se, at politiet gider/har tid til at se i journaler, uden en grund.

VH Popiae
Tror så næppe politiet har tid til at gennemgå patientjournaler inden de rykker ud til en akut situation hvor en psykisk syg borger er gået amok.

Hele udspillet er bare en belejlig måde at få kontrol over borgerne på, og for at få de fleste mennesker med på ideen, bruger de kriminalitets-kortet som berører os alle.

Se dybere, så ser du også meningen. Det bliver ALDRIG okay at de skal tjekke patient oplysninger hver gang politiet ''bare synes'' der er en begrundet MISTANKE - mange uskyldige vil dermed kunne få udpenslet hele deres sygehistorie. Og hvilken magt de kan få over folk, blot ved mistanker.....

Og HVOR kriminel skal man være - Er psykisk sygdom en kriminalitet i sig selv?
Skal alle kriminelle så have tjekket deres patient journaler pr automatik - er man kriminel hvis der er mistanke om, at man fx begår socialt bedrageri, og skal kortet så også bruges her.....

Dommerkendelser er vejen frem. Retssikkerhed er vejen frem. at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, er vejen frem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 15:00   #25
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
jh, tak for den nedladende irettesættelse.
Det skrevnde ord kan give mange misforståelser, da man jo ikke kan se kropssprog, mimik osv.
Jeg er ked af du opfattede det som nedladende, det var bestemet ikke ment som det.

Jeg syntes bare det er skadeligt for debatten at fremstille et bortfaldet forslag som gældene lov, det var det der var min poiente.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 15:20   #26
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det kommer an på hvordan det bliver brugt hvis det bliver brugt i tilfælde hvor der er sket noget alvorligt så er det ok. ellers hvor det kan få konsekvenser for mange mennesker så er det ok.
Fx min journaler er der ikke noget at komme efter Der er flere alvorlige ting i den men det er kun sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 16:31   #27
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg savner eksempler i denne tråd på i nøjagtig HVILKE situationer en borgers sygejournal vil være relevant i efterforsknings-øjemed?

Jeg kan ikke se hvad det skulle være?

Kun at der dermed bliver givet adgang til fortrolige samtaler og journaler hos de psykologer og psykiatere borgerne er i behandling hos.

Og hvem mon kunne have glæde af de oplysninger til andet end krænkelse af borgeres værdighed, menneskeret og privatliv.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 17:20   #28
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
hvis man har set station2/politi-rapporten på tv2, ser man hvordan de sender semi-SWAT teams ind overfor sindslidende. super koncept overfor en paranoid skitzofren, det skal nok ende godt for alle parter
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 19:31   #29
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
der er LANGT fra tanke til handling. Tænk hvis ALLE der snakker med psykolog og kommer til at sige "vi burde lave en væbnet revolution", "vi burde bombe borgen", "hun burde dø fordi hun sårede mig", "jeg har sådan lyst til at skade min x" blev anbragt på den lukkede fordi de har "uhensigtsmæssige" tanker og KUNNE være farlige selvom det kun er PROMILLER af folk med disse tanker der reelt GØR noget ved det. Bliver skønt at være psykisk syg og den lukkede bliver da overfyldt af alle dem der kommer til at tænke højt hos en psykolog. Der selvfølgelig skriver det i snakkede om, politiet læser det og VOILA du er hermed registreret som en kriminel/terrorist med voldelige tendenser der skal fjernes fra samfundet... hvor skal pengene til denne KÆMPE lukkede afdeling nu samfundet jo er i stor økonomisk gæld

Sidst redigeret af Tzari; 21-12-2013 kl. 19:34.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:24   #30
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
...på tv2, ser man hvordan de sender semi-SWAT teams ind overfor sindslidende.
Jeg får et billede...

For nogle år siden begik en bekendt selvmord og blev først fundet nogle måneder senere.

Jeg var nærmeste pårørende, bortset fra en kusine i udlandet.

Da politiet kom og meddelte mig at han var fundet død, burde de så have haft hele indsatsstyrken med, ifølge lovforslaget, fordi jeg har en psykiatrisk journal ?

Nej, jeg har virkelig svært ved at se hvad man skal bruge det til, hvis politiet får direkte adgang til patientoplysninger... disse oplysninger kan jo allerede udleveres ved dommerkendelse.

Jeg ser ikke hvorfor en ansat i politiet skulle kunne rode i disse oplysninger... hvis folketinget tænker sig om, så har de også sygejournaler og skattemapper og alt muligt andet.
Og skattemapper ved vi jo godt ikke er særlig hemmelige når man eks. er statsminister !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension