K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2010, 16:57   #1
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Samtale

Min mand er kaldt til en trekant samtale med lægekonsulenten og socialrådgiveren, er der nogen der ved hvad det går ud på ??
Sagsbehandleren mener han skal indstilles til en førtidspension og ville lige have besked fra lægekonsulenten som gerne vil have ham til ovenstående samtale.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 17:03   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Det lyder underligt, lægekonsulenten møder normalt ikke klienten.

Husk for alt i verden, at lægekonsulenten IKKE på noget tidspunkt må undersøge eller udspørge din mand om hans sygdom. Lægekonsulenten må kun oversætte egen læges papirer. Så helt hvorfor din mand også skal være der det forstår jeg ikke.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive og spørge sagsbehandler om hvorfor din mand skal med til det møde med lægekonsulenten. Få på skrift hvad meningen med mødet er inden det finder sted.

Og husk for guds skyld at optag alt hvad der bliver sagt og gjort til det møde.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 17:39   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tage for gods skyld en bisidder med.
Lægekonsulenten må snakke om erhversevne eller andet. samt lægekonsulenten må ikke udtale sig om førtidspension.

så det forstå jeg faktisk heller ikke noget af, udover det nok desværre rt en lidt svag sagsbehandler som ikke selv tør tage stilling.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 17:43   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Umuligt at vide, hvad det går ud på.
Mig bekendt har lægekonsulenten SLET IKKE personlig kontakt med borgeren.

”Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.”




”Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat i kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser."


• ”Det er vigtigt at pointere, at læger ikke har det fornødne socialfaglige kendskab til arbejdsmarkedet og støttemuligheder efter den sociale lovgivning m.v. til at vurdere, om en borger har ret til førtidspension.”




”Nogle borgere oplever også, at lægekonsulenten har afgjort deres førtidspensionssag, hvilket klart strider mod retningslinjerne.”




”Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.”


• ”Hensyn til kommunens økonomi er ikke et gyldigt hensyn ved afgørelser om førtidspension.”



Læs selv videre på

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S582.htm

Håber det kan hjælpe dig og manden til at sige FRA, hvis lægekonsulenten ikke overholder reglerne.

Andre herinde kan nok bidrage med mere.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 18:08   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lyder da godt nok besynderligt, hm...

Har ikke andre bud på hvordan i kan forberede/gardere jer end det allerede foreslåede men syns også at i skal kigge på linket herinde: http://www.k10.dk/showthread.php?t=11405&page=3

-hvor FR I.S. jo netop udtaler offentligt HVAD en lægekonsulent må(scroll ned til zuza indlæg)

-måske meget rar at have i bukselommen, just in case
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 18:35   #6
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg syntes også det lyder underligt

Min mand har været til en trekant samtale med sagsbehandleren og hans egen læge for nogle år siden, men det var mere p.g.a at sagsbehandleren /kommunen overhovede ikke forstod, at han var syg og det hele kørte i hårdknude.
Så jeg tror da at I ville få mere ud af, at det var egen læge der deltog fremfor lægekonsulenten. Efter min mands møde kom der ihvert tilfælle andre boller på suppen fra kommunens side
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 21:19   #7
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tak for alle jeres indlæg, synes heller ikke vi havde stødt på det tidligere og har også prøvet at google det, uden at kunne finde noget om det.

Er lidt skeptisk over hvad det er. Må have mere svar imorgen om hvad det går ud på.

Vi har været til en samtale med sagsbehandleren og der kom hun til den konklusion at hun ville indstille min mand til førtidspension udfra de papir hun havde, hun havde lige inden modtage en statusattest på min mand.
Hun ville lige have lægekonsulenten til at kigge, om hun ikke var ening om, at der ikke var brug for en speciellægeerklæring, her en måned efter modtager vi så denne besked om ovenstående samtale. Ved hun har siddet 6 år som sagsbehandler, så hel grøn virkede hun ikke.

Min mands egen læge har aldrig været involveret i sagen omkring min mand, han har løbende været i kontakt med sygehuset hvor han i sin tid blev opereret første gang for 3 år siden og så gået på smerteklinik de sidste 1,5 år.

Jeg vil lige printe alle jeres kommentar ud, så vi er godt forberedt og har også printet skrivelsen ud fra retsinformation om lægekonsulentens rolle.

Nu skal vi så lige have en dato for mødet.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 23:48   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm... -meget mystisk at egen læge IKKE er involveret i sagen!

Det virker meget ukonstruktivt med en samtale på "deres" betingelser... -der bør indhentes dagsorden og begrundelse for mødet, krav om bisidder og evt. bistand fra egen læge(hvis det kan styrke jeres sag).

Ps. Mange er tidligere gået i den kommunale fælde... -så det er godt Du vil være forberedt
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 13:50   #9
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
skade2006 skriv lige hvis du hører fra sagsbehandler hvad i skal opnå ved det møde, det kunne jeg godt tænke mig at kende svaret på

Hold os endelig opdateret om hvad der sker, og er der noget nyt, så skriv så prøver vi at hjælpe så godt vi kan.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 14:42   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hold os endelig opdateret om hvad der sker.
er nemlig meget interessant hvis der kommer nogle andre sager.
er dog stadig meget skeptisk, hvad skal du med til et møde om indhentning af en
speciellægeerklæring eller ej.
du kan jo ikke forsvar dig, hvis lægekonsulent ligger nogle ord i din mund.
når man ikke selv er læge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
3 mdr samtale når man er syg søsser98 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 08-11-2012 16:00
Samtale med jobkonsulent KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 29 02-09-2012 20:13
erfaring til samtale Pernile Alt det andet 9 19-04-2012 09:50
til samtale Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2005 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension