K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2009, 09:37   #1
ErikD
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2008
Alder: 59
Indlæg: 59
Styrke: 16
ErikD er ny på vejen
Buschaffør uddannelse

Jeg har fået tilkendt førtidspension i 2006.
Der er mulighed for at deltids-arbejde selvom jeg har førtidspension.
Og det er netop hvad jeg gerne vil have også for at føle mig lidt nyttig.
Mange småjobs er fysisk hårde(f.eks rengørings jobs)
Snakkede med nogen venner der sagde at deltid buschaffør er der tit brug for i spidsbelastning perioderne.
Synes det lyder som noget jeg kan klare, f.eks 10-12 timer om ugen.
Men jeg skal jo have et erhvervs kørekort for at bestride jobbet.
Kiggede på uddannelse stederne for erhvervs kørekort, men kan ikke rigtig se om jeg også har ret til at tage erhvervs kørekort.
Er der nogen der ved noget om jeg også har ret til at søge disse uddannelse på lige fod med andre.
ErikD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 11:02   #2
ErikD
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2008
Alder: 59
Indlæg: 59
Styrke: 16
ErikD er ny på vejen
Bump.......

Er der virkelig ingen der ved noget om dette.
ErikD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:00   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har fundet et svar på sr bistand...http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1114

Jeg vil dog lige sige til dig at hvis du kan arbejde 12 timer pr uge som buschauffør og du har påtænkt dig at gøre det...
Ja så skal du nok ikke regne med at beholde din pension...

Du har jo netop fået en pension på grund af en nedsat arbejdsevne...nedsat til det ubetydelige og det bør man vel egentlig ikke have hvis man har en arbejdsevne på 12 timer pr uge...

Med den arbejdsevne er det et fleksjob man skal have...medmindre der ligger andre ting til grund som vi ikke ved...

Jeg kan forstille mig hvorfor du ikke har fået et svar før nu....og det er at der sidder rigtig mange mennesker derude og brugere her på siden....som ikke har en arbejdsevne og til trods for det...ja så kan de ikke få en pension...

Jeg kan forstille mig at de bliver godt og grundig irriteret over at en person der kan arbejde 12 timer pr uge...kan få en pension....altså ikke på dig men på systemet...

Nu er det jo svært for os at vide hvorfor du har fået den pension...men når du kommer ind og skriver at du kan arbejde 12 timer pr uge...ja så lyder det i den grad som en fejlvisitation ang pensionen...igen forudsat at vi ikke ved alle ting i din sag...

EDIT

Fandt også lige dette ang uddannelse http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=645

EDIT IGEN

Fandt sørme også lige denne ang uddannelse http://www.depnet.dk/universe5/mailb...5/default.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
Kontanthjælp/uddannelse Te-pigen Dit og Dat 14 10-08-2012 03:17
Fleksjob og uddannelse josefine Alt det andet 2 18-03-2009 17:46
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension